• Död helg?

    Publicerad av joeithafish på 2 juni, 2002 vid 19:13

    Var det nån som surfade i helgen?

    Jag gjorde det fan inte, var uppe i Grisslehamn, körde motorcykel och rekade Svartklubben.
    Ser rätt schyst ut, jag tänker rigga inne vid lotsstationen där det finns parkering,gräsmatta och en strand utan sten. Sen kryssar man till farleden och kör ut till fyren där det smäller ordentligt!

    calle_b svarade 21 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 juni, 2002 vid 20:16

    Då missade du Erstan, där brisen slog till och det rockade fett…

  • joeithafish

    Medlem
    2 juni, 2002 vid 20:20

    Ja jag var ju på väddö, där sög sjöbrisen hårt, riktigt dåligt var det men Svartklubben verkar bra så dit åker jag nog igen, man tröttnar faktiskt på Erstan efter ett tag.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 juni, 2002 vid 20:45

    kul med lite folk på singö/väddö.de där me svartklubben är intressant,har själv inte fått tummen ur ….. trots att jag bor i närheten.men de är nog kalas när man når öppet hav,sandviken på väddö är annars ett lättare alternativ.

  • joeithafish

    Medlem
    2 juni, 2002 vid 21:02

    Ja drar man ändå upp grejorna på bilen så är det ju inga problem att åka en mil extra. Nästa gång har jag grejorna med och får se var jag åker beroende på vinden. Någon som åkt vid Kvarnsand?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 juni, 2002 vid 21:44

    Du missade Fituna! Idag kom sjöbrisen kl 15.30 men drog i rätta bra: körde 6.0 på liten bräda till kl 17, sen var det 7.5 på 100-liters mitt ute på fjärden till kl 19.30! Igår lördag var det 7.5 kl 14-18.30. Alltså skulle du skippat Grisslehamn …

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 juni, 2002 vid 00:01

    Lördag, Soptippen i Skanör… rockade fett mellan 19.30-21.00!! heheh

    tror att Höllviken rockade hela dagen dessutom… var lite sent ute bara

  • dr-masse

    Medlem
    3 juni, 2002 vid 06:38

    Tänk på att *köra lugnt* vid Svartklubben och prata gärna lite med lotsar eller lokalbefolkning om att parka och rigga där.

    Brukar funka fint på nordliga vindar!

    Surfa På!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 juni, 2002 vid 06:53

    Körde formula i Varberg på lördagen, det var riktigt bra med ett strålande väder.
    Söndagen var jag för bakis för att överhuvudtaget tänka på wsurfing.

  • joeithafish

    Medlem
    3 juni, 2002 vid 07:01

    En riktig miss av mig!
    Men ska något jämföras med vindsurfing så är det att köra MC, riktigt kul på de slingriga vägarna upp till Singö.
    På Onsdag eller Torsdag smäller det nästa gång! Någon som sett hur vinden ska va?

  • surfskutt

    Medlem
    3 juni, 2002 vid 12:02

    Faan ja som har sommar ställe på Singö inte har jag sett så mycket som en skymt av några vindsurfare där, fast å andra sidan kanske alla håller till längst ut vid svart klubben.
    Brukar kunna bli rätt schyssta vågor där ute.

  • q-lobo

    Medlem
    3 juni, 2002 vid 14:41

    svartklubben? är ej bekant med den…

    har du lust med en förklaring?

  • joeithafish

    Medlem
    3 juni, 2002 vid 16:06

    Svartklubben är en fyr och lotsstation på Singö, norr om Väddö. Det ligger på östra delen av Singö med Åland som nästa stopp. Kör mot Grisslehamn, sedan mot Singö och sen svänger du höger mot backby, inte mot kyrkan(!) sedan kommer det en skylt som det står Svartklubbens lotsstation på. C:a 15 mil från Stockholm.
    Seglade med kölbåt på 3 ton där i sommras med stark sydost vind, det lyckades bli bra känsla på väg ner från vågtopparna även med en 9 meter lång segel båt.
    Höga vågor kan det alltså bli!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 juni, 2002 vid 17:46

    Surfing och MC har ingetsomhelst gemensamt, din motorburna fåne!!!!

  • joeithafish

    Medlem
    3 juni, 2002 vid 18:21

    Joho du!
    Fartkänsla, vinddrag, acceleration, roliga svängar, dyrt…osv.
    Ok kanske inte så mycket egentligen men det är heltklart en rolig grej och den som inte tar A-kort är nästan vad man kan referera som en tönt.wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 juni, 2002 vid 19:01

    varför är man en tönt om man inte har b-kort??? gissar att du menar a-kort.
    själv har jag blivit varse om att kombinera snöskoteråkning på vintrarna och w-surfing på sommrarna, tränar nämligen inget på gym och kan därför känna mig lite slö på vårarna när jag plockar fram surfprylarna, men i vintras var jag skoteråkare och det märks på både vikt och kondition.

    Roine

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.