Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dollarn igen

  • tim-eriksson

    Medlem
    7 mars, 2008 vid 23:04

    Nu är det officiellt!
    http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=16835

    Självklart skattefritt, kvitto kan fås.

  • spray

    Medlem
    7 mars, 2008 vid 23:11

    Varför ska man köpa en dollar för när den kanske är värd mindre morgon.

  • mr_johan

    Medlem
    7 mars, 2008 vid 23:34

    Varför skulle den sjunka nu..? det har den ju inte gjort de senaste 5 åren…
    [IMG]http://chart.ecovision.se/scripts/chart.dll?profile=1600&methods=0&yscalechangepercent=1&forcetimescale=1&curveStyle=1&curveWidth=2&width=615&height=150&id=Z36&name=SEK%2fUSD&mode=0&days=0&startdate=2003-03-08&enddate=2008-03-08&curveFill=1&curveFillColor=B1CACD&gridontop=1&gridcolor=CCB4AD&axiscolor=CCB4AD&backcolor=ffffff&altercolor=ffffff&imagebackcolor=ffffff[/IMG]

  • getwet

    Medlem
    8 mars, 2008 vid 04:12

    Jobbigt för alla fattiga i världen, läste att 50% av världens befolkning lever på mindre än en dollar om dagen. Om dollarn då bara sjunker hela tiden…..

  • woodleaflay

    Medlem
    8 mars, 2008 vid 07:38

    @Svenne 450383 wrote:

    Åååhh!!! Det finns faktiskt en sökfunktion! Ctrl+F heter den! :mad2:

    Åh, det finns faktiskt flera andra inlägg på sidan om att det finns sökfunktion!!! Sök om sökfunktion innan du skriver om det! 😉

  • hollister

    Medlem
    8 mars, 2008 vid 09:34
    getwet;450398 wrote:
    Jobbigt för alla fattiga i världen, läste att 50% av världens befolkning lever på mindre än en dollar om dagen. Om dollarn då bara sjunker hela tiden…..

    Kan inte vara speciellt mycket näring i en dollar :confused2: …………stackars människors!!

  • getwet

    Medlem
    8 mars, 2008 vid 13:12

    @hollister 450443 wrote:

    Kan inte vara speciellt mycket näring i en dollar :confused2: …………stackars människors!!

    Så sant så…

  • jonteasu

    Medlem
    8 mars, 2008 vid 13:28

    @Svenne 450383 wrote:

    Åååhh!!! Det finns faktiskt en sökfunktion! Ctrl+F heter den! :mad2:

    Om man har svårt för att trycka in 2 knappar samtidigt, så funkar även F3.

  • rasmus_w

    Medlem
    10 mars, 2008 vid 00:13

    @getwet 450398 wrote:

    Jobbigt för alla fattiga i världen, läste att 50% av världens befolkning lever på mindre än en dollar om dagen. Om dollarn då bara sjunker hela tiden…..

    Nåja. Som jag fattat det så är endollarsnivån ytterst nominell och påverkas rätt lite av den faktiska dollarkursen. En dollar om dagen betyder helt enkelt att hela din inkomst går åt till att äta dig mätt. Vilket såklart är jobbigt, inga pengar till kläder, bostad eller nåt annat. Men det behöver varken bli bättre eller sämre för att dollarn sjunker. Däremot blir vi svenskar rikare.

    Och det är verkligen inte så att halva världens befolkning svälter. Ungefär 10-20 procent lever under fattigdomsnivån. Det finns fler överviktiga än det finns svältande i världen.
    http://www.gapminder.org/video/gap-cast/gapcast-4—globalization.html har bättre siffror än jag.

  • getwet

    Medlem
    10 mars, 2008 vid 20:18

    @Rasmus_W 450808 wrote:

    Nåja. Som jag fattat det så är endollarsnivån ytterst nominell och påverkas rätt lite av den faktiska dollarkursen. En dollar om dagen betyder helt enkelt att hela din inkomst går åt till att äta dig mätt. Vilket såklart är jobbigt, inga pengar till kläder, bostad eller nåt annat. Men det behöver varken bli bättre eller sämre för att dollarn sjunker. Däremot blir vi svenskar rikare.

    Och det är verkligen inte så att halva världens befolkning svälter. Ungefär 10-20 procent lever under fattigdomsnivån. Det finns fler överviktiga än det finns svältande i världen.
    http://www.gapminder.org/video/gap-cast/gapcast-4—globalization.html har bättre siffror än jag.

    Vi kanske inte är på samma plan du o jag……..

  • mr_johan

    Medlem
    10 mars, 2008 vid 21:26

    Jag bor på andra plan och men förstår inte hur det skulle påverkaa av dollar’n.

  • svenne

    Medlem
    10 mars, 2008 vid 21:46
    getwet;450932 wrote:
    Vi kanske inte är på samma plan du o jag……..

    Planet menar du väl?

  • oscar

    Medlem
    11 mars, 2008 vid 07:07

    Jag jobbar på plan 4 med en bank på plan 1 så dollarn är rätt låg i förhållande till mig.

  • adde

    Medlem
    11 mars, 2008 vid 08:31

    Visst är dollarn låg, men inte lika låg som glocalnet!

  • oscar

    Medlem
    3 september, 2008 vid 19:15

    Tänkte att det var dags att ta upp denna tråd igen nu när det börjas snacka dollar på speedforumet…påverkar Tabou dollarn?

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dollarn igen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.