Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Donikanska Republiken

  • Donikanska Republiken

    Publicerad av fredrik på 15 september, 1999 vid 09:17

    Så har man köpt en två veckors sista minuten till Dominikanska. Hoppas att man kommer till Cabarete. Någon som kan ge tips på bra ställa att hyra bräda? Någon som varit i Playa Dorada? (om jag har otur hamnar jag där)Kan man Windsurfa där eller är det bara att ta bussen de 4 milen till cabarete? Vad kan man göra efter windsurfingen?

    anonym-anvandare svarade 24 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mosskull

    Medlem
    15 september, 1999 vid 10:42

    Du finner allt du vill veta på http://www.hispaniola.com

    Johan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 september, 1999 vid 15:02

    Det är nog Cabarete som gäller, Jag hyrde på Surfpool och på Mistral, Mistral tyckte jag var det bättre av de två ställena.

  • steffo

    Medlem
    16 september, 1999 vid 05:43

    Är det inte regnperiod September-Oktober?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 september, 1999 vid 10:23

    Du bör nog hamna i Cabarete annars får du pendla varje dag…Billigt med så kallad guagua kostar alltid ca 5-10 pesos. Banana Boat(motel) i Cabarete är annars ett billigt alternativ.
    Gör så att du går till första stället och frågar vad de kan ge dig för deal sen går du längs stranden till den andra ställena och förhandlar dig till en schysst deal. Men det kostar en del att hyra som du kanske vet. Räkna med minst 2400kr. Vill du ta med eget kostar det 40 dollars per vecka att förvara dem. El Enquentro är ett bra surfställe på mornarna innan det börja blåsa (vid 13-14 tiden förhoppningsvis).
    Efter vindsurfingen kan du roa dig med att spela volleyboll, dricka ron och hänga på barerna(Omo’s, Tiki bar el New Wave) längs stranden. Passa dig för lössläppt kvinnfolk!
    Spara utrymme till Ron på vägen hem…billigt!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Donikanska Republiken

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.