Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing dra-rigg-fråga

  • linsurfer

    Medlem
    4 september, 1999 vid 07:37

    Beror lite på hur duktig du är och hur mkt det blåser. Jag tycker att det är lättare att dra rigg på en liten bräda om det blåser lite mer, pga att man lättare kan hålla balansen med riggen och att man får drag i seglet direkt när man fått upp det. Så om det blåser så att du inte kan vattenstarta är det lite svårare att dra rigg på en så liten bräda.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 december, 2000 vid 10:31

    Det blir en ruskig balansfråga. Är du bra och det är kris så skall det nog funka. Flodpråm

  • voodoo

    Medlem
    31 december, 2000 vid 10:48

    Träning och åter träning …och det lönar sig att dra snabbt, jag drar rigg (ingen upphalningstamp utan drar direkt i masten) på min 70-75L bräda när det är för lite vind för att vattenstarta för att sedan stå med vatten upp till baken (blir faktiskt lite stabilare med vattnet som stöd) och balansera in till land …men hellre det än att simma men ibland så har man inget val !! notera att det är säkert svårare med ett större segel med cambers..jag har bara anv. som störst 5.7 wave / freestyle.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 december, 2000 vid 10:48

    Det kan du säkert göra om du tränar på detta. Viktigt att få upp nosen i startögonblicket då du står och balanserar. Är alltid bra att kunna dra rigg när vinden dör ut och du behöver ta dig tillbaka in till land. Har själv en 90 liters vågbräda och väger 85kg och det funkar bra att dra rigg på denna med lite träning.
    Janne

  • linsurfer

    Medlem
    31 december, 2000 vid 10:53

    You bet! Känns som ryggraden ska krypa ur kroppen när jag ska dra upp min 10.2. Håller också med om att det kan vara lättare att dra i masten med liten bräda, man får bättre kontroll på riggen.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 december, 2000 vid 12:33

    ärligt talat, det kommer att bli svettigt att försöka dra rigg. om du inte kan vattenstarta är större bräda att rekommendera. men att dra rigg i stiltje kan det fungera efter tolv försök.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing dra-rigg-fråga

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.