Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Draget (Gottskär)

  • Draget (Gottskär)

    Publicerad av anonym-anvandare på 8 september, 2003 vid 09:21

    Var och kollade igår i Gottskär och det blåste faktiskt bra där på SO. Det blåste rakt in ifrån havet och blåste väl runt 9 m/s Tyvär hade jag inte möjlighet till surf (andra förpliktningar)Det jag inte förstog att dat fanns inte en enda surfare ute (när jag var där) med tanke på att inte många ställen funkar på SO var det ju märkligt?
    jag vär även och kollade ett ställe som heter DRAGET som ligger ännu längre ut på udde! Där blåste det ännu mer och gick till och med små vågor.
    Undrar om nån har surfat där?? Berätta gärna hur det var.

    Ha det!!!!!!

    anonym-anvandare svarade 20 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • newold_surfer

    Medlem
    8 september, 2003 vid 13:06

    Det är nästan bara på rak sydligt som det går bättre längre ut på onsalalandet än när det är lite ost, Gottskär är lite vassare på vågor på osten…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 september, 2003 vid 13:28

    Tack för infon!
    Du verka bo på onsala och då kan du kanske svara på följande undran?
    Varför segla dom flesta längst in i viken Torkelstorp när det brukar vara renare och inte minst mer vind ute i Gottskär?!

  • newold_surfer

    Medlem
    8 september, 2003 vid 13:40

    Torkelstorp är bäst på Syd, till sydväst. Funkar nästan inte alls på ost!

    Däremot är torkelstorp bra för nybörjare då det är midjedjupt nästan överrallt. Och sen är det ju inga vågor.. Men det finns ju de som gillar det med…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 september, 2003 vid 14:13

    En fråga till!
    Vindmätare på onsala står ju på andra sidan av onsala, hurvida stämmer upgifterna överens mot Gottskär?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 september, 2003 vid 19:05

    Beror på, eftersom det enbart blir intressant med segling i gottskär vid sydost- nordost kanske nord ibland och även syd kanske. Så stämmer den inte riktigt. Är det ost så står den ju mycket riktigt på läsidan så att säga.

    Annars är den mycket exakt… Står ju på 5 meter´s höjd eller nått tror jag!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Draget (Gottskär)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.