Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing dragkedjan kärvar!

  • dragkedjan kärvar!

    Publicerad av podde på 10 april, 2006 vid 06:43

    Dragkedjan på min boardbag höll på att göra så jag missade säsongspremiären igår! Det har kommit salt längs dragkedjan och särskilt vid löparen som satt helt fast. Ena sidan fick jag till slut loss efter en hel del dragande och varmvatten på dragkedjan (som jag tänkte skulle hjälpa lite). Den andra sidan är däremot helt kärv!

    Någon som har nåt bra tips på att få loss löparen, och sen att få den att inte fastna igen?

    /podde

    podde svarade 18 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • basse

    Medlem
    10 april, 2006 vid 06:53

    Du har nog haft ett lite för långt uppehåll helt enkelt. Boka in en resa nästa vinter så lipper du detta !! 😀 😀

  • fastforward

    Medlem
    10 april, 2006 vid 06:56

    olja kanske?

  • oscar

    Medlem
    10 april, 2006 vid 07:44

    5:56, silikonspray, vax.

  • lumpan

    Medlem
    10 april, 2006 vid 08:31

    Det finns specilla rost/ärg-lösare på sprayflaska. Dessa medel brukar även innehålla smörjmedel. Borde fungara klockrent.
    Ovan nämnda 5:56 fungerar säkert också bra.

  • pulver

    Medlem
    10 april, 2006 vid 10:51

    I SM-finaltider trodde jag att du syftade på Frölundas dragkedja som kärvade rejält mot Färjestad igår. Jag tror på Silikon-spray till din kedja. Vad har du för lösning för Frölundas dragkedja?

  • fastforward

    Medlem
    10 april, 2006 vid 11:15
    Pulver wrote:
    I SM-finaltider trodde jag att du syftade på Frölundas dragkedja som kärvade rejält mot Färjestad igår. Jag tror på Silikon-spray till din kedja. Vad har du för lösning för Frölundas dragkedja?
    Bara att kasta och köpa nytt är jag rädd. Inget biter när du väl blivit drabbad av FBK 😀
  • herodude

    Medlem
    10 april, 2006 vid 15:57

    min saltade igen, så jag drog sönder den… kanske inte med vilje, men nuär det inga problem att öppna den ivarje fall:D

  • zorin

    Medlem
    10 april, 2006 vid 16:53

    Häromdan var det en på jobbet som sa att man skulle dra på lite stearin på dragkedjan för att dom skulle funka bra. Jag har inte provat själv.

    micke

  • highflyer

    Medlem
    10 april, 2006 vid 17:07

    stearin fungerar bra. ta ett ljus och gnugga. dock endast i förebyggande syfte

  • podde

    Medlem
    11 april, 2006 vid 06:23

    tackar för tipsen! särskilt det om vintersurfresa ska beaktas i framtiden! =)

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing dragkedjan kärvar!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.