Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Draknästet – barnbärsele för surfare som reser med familj

  • Draknästet – barnbärsele för surfare som reser med familj

    Publicerad av markforce-f-d-markram på 23 mars, 2010 vid 22:50

    Kolla in draknästet kl 20 på TV2 nu på onsdag.
    Gå sedan in på http://www.babyviking.com och se hur det gick.

    Produktionen drar igång i April och selar kan levereras i slutet av April.

    Den togs fram pga att jag tröttnade på Babybjörns dåliga ergonomi och brist på funktionalitet och säkerhet.
    som bonus så slipper man släpa med sig babysitter och barnstol på resan, så man orkar släpa med sig ett segel till:cool2:

    jat svarade 14 år sedan 10 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • oaxen

    Medlem
    24 mars, 2010 vid 09:37

    Länken funkar ju inte…

  • drakglenn

    Medlem
    24 mars, 2010 vid 20:56

    Grattis och lycka till!

    //Glenn

  • oscar

    Medlem
    25 mars, 2010 vid 11:31

    Ser grym ut! Hur länge kan barnet sitta i den?

  • fastforward

    Medlem
    29 mars, 2010 vid 07:43

    Haha, coolt. Det där avsnittet såg ju jag. Lycka till!

  • smaskens

    Medlem
    30 mars, 2010 vid 08:20

    Det tittade jag på. Lycka till med introduktionen.

    Erik

  • svennebanan

    Medlem
    6 april, 2010 vid 11:43

    Perfekt! Jag var så trött på att få ont i ländryggen av babybjörn att jag satte på mig midjeselet med ett bomskydd över kroken och lät dottern sitta på den i stället. Funkade riktigt bra förutom att man var tvungen att hålla henne med ena armen hela tiden.

  • markforce-f-d-markram

    Medlem
    6 april, 2010 vid 23:38

    Får vi citera dig på detta, med ditt riktiga namn och ange att du är en fullvuxen karl som kan vara hyffsat tränad i rygg-buk muskulatur?

    Har ju själv samma erfarenhet, men det är inget värt att man pratar bra om sina egna produkter, utan mer kul att någon annan kommit på samma lösning (bortsett från att överdelen på vår sele tar hand om att balansera barnet på höftebältet).

  • mattiasn

    Medlem
    7 april, 2010 vid 06:26

    Lysande.

    Vad blir det för pris på selen?
    Vi ska ha barn i slutet av April och letar fortfarande efter en vettig sele. Detta är helt klart det vettigaste jag sett ännu så länge.
    Kommer den ligga vettigt i pris får du en kund här hos mig.

    ///Mattias

  • markforce-f-d-markram

    Medlem
    7 april, 2010 vid 07:43

    P.g.a. tillverkningskostnader, materialval och det faktum att du får en okrossbar babysitter (stödskena/huvudskyddet med utfällbara ben), där stödskenan/huvudskydd är i lexan, så blir den inte billig:
    1500 för de som betalar förskott nu på Baby Barnmässan 9-11 April.
    Då får de selen i maj.
    Sedan lär priset hamna på ca 2000.

    Man får jämföramed vad en vanlig babysitter + bärsele kostar för att inte
    jämföra meloner med bananer, men det är ändå svårt att jämföra eftersom ingen sele på marknaden kan det vår kan, så vil jag inte jämföra rätt av med det.
    Dessutom pallar vår babysitter för att man hoppar på den (ja vi har provat med träskor på betonggolv).
    Om man sen tittar miljömässigt hur de blandar PU, bomull polyester mm, så görs det -mig veterligen inga andra återvinningsbarar selar än vår:
    Vi har satsat på att inte blanda material, undvika PU (som ger giftiga gaser vid förbränning) och vi har ingen bomull p.g.a. bland annat miljöskäl (det andra skälet är att det inte ger så bra klimat för barnet som lättare svettas i bomull och desutom tar lång tid att torka (då blir barnet kallt).
    Skidåkare åker ju inte omkring i bomullskläder så varför skall bebisar göra det?

    Vi har tyvärr gjort en ruggigt påkostad pryl i material/funktion/tillv.kost och
    ligger nu på ca 4 ggr kostnaden för att göra en BabyBjörn.:shocked:

    Sånt är livet, vi kommer kunna få ner tillv. kosten en del, men vill behålla material och komponenter/funktioner som krävs för att nå funktionella kraven som sattes upp.

  • svennebanan

    Medlem
    7 april, 2010 vid 07:53
    Markforce f.d. Markram;605032 wrote:
    Får vi citera dig på detta, med ditt riktiga namn och ange att du är en fullvuxen karl som kan vara hyffsat tränad i rygg-buk muskulatur?

    Jo visst får ni citera (fullvuxen och i form stämmer bra skulle jag vilja påstå), men då måste jag väl testa produkten först? Väntar barn i oktober igen och om ni behöver testare så ställer jag gärna upp.

  • trefyrafyra

    Medlem
    16 april, 2010 vid 10:02

    Såg programmet och blev mycket imponerad. Lycka till!!

  • jat

    Medlem
    21 april, 2010 vid 17:42

    Jättekul att kolla på programmet och veta bakgrunden. Snyggt jobbat!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Draknästet – barnbärsele för surfare som reser med familj

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.