Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Drar till Italien om en månad ,några bra ställe som ni vet??

  • Drar till Italien om en månad ,några bra ställe som ni vet??

    Publicerad av eagletech19 på 25 augusti, 2006 vid 23:14

    Tjenare
    Någon som har koll på dom bästa ställena i norra italien,ska jobba där en månad i sep-okt
    Tacksam för svar:grin:
    //Roger

    gh0st svarade 17 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • hugeo

    Medlem
    26 augusti, 2006 vid 09:05

    snacka med min gode vän Enrico Smeraldi på Loose, han e ger dig bra matkärlek och maffiakite på sicililllyyy

  • danielsan

    Medlem
    26 augusti, 2006 vid 09:19

    Var en vecka i Garda sjön för några veckor sedan. Vind varje dag. På morgonen 06 till ca 09-11 tiden blåser det norrifrån. Sen blir det vindstilla och vid 13 tiden till vid 16-17 blåser det söder ifrån… ta med relativt små drakar, typ 8-11 m2.

    Observera dock att det är kiteförbud på de flesta ställerna. Många kitar ändå… man får bara se upp för polisen…

  • ike

    Medlem
    26 augusti, 2006 vid 19:55

    I norra italian är Garda sjön vindsäkrast. Norra medelhavskusten är inte lika vindsäker.

    På östkusten kan man köra norr om Rimini.

  • eagletech19

    Medlem
    27 augusti, 2006 vid 02:55

    Tackar och bugar:laugh:
    Mvh /Roger

  • pepa

    Medlem
    27 augusti, 2006 vid 16:10

    Fan va nice Roger.

  • skye10

    Medlem
    27 augusti, 2006 vid 17:09

    Tydligen rätt feta spots på Sardinien också. Plattlaguner på nordvästra, vågor och högtryckskanaler i sundet mellan Korsika…

  • johan_rydstrom

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 14:55

    Jag är inte så rutinerad, men tyckte det fanns en hel del att hämta i området kring Golfo di Follonica, i Toscana alltså. När jag var där i juli var det mycket lätta vindar till 14-15, sen en skön bris 5-8 m/s flera timmar!

    Kolla t.ex. http://www.surfrelax.it/. Hittade även ett annat schysst spot i Talamone (längre söderut), men han inte surfa när jag var där.

    /J

  • tiny

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 15:18

    Lago di Como ( eller Como sjön) är jättefin, ligger 1 timme Norr om milano, enkelt att ta sig till med både tåg och bil. Kolla in http://www.jc-kiting.com för mer info om läget. Chris och Jörg kan tipsa om andra bra spots. Hälsa från mig!

    //tina

  • gh0st

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 15:33

    Finns det fler spots runt Milano? nån som vet?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Drar till Italien om en månad ,några bra ställe som ni vet??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.