Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Drömbädan på blocket

  • Drömbädan på blocket

    Publicerad av bananen på 16 juli, 2016 vid 07:29

    Alltså den är så cool så jag börjar gråta. När jag gick i 7an skrev jag ett plakat som jag gick omkring med och proklamerade “jag vill ha en klepper 272” för mina föräldrar. Jag vill minnas att vi dessutom skrev en sång.

    Om jag inte minns fel gick klepper i konkurs, tack vare denna, för i princip varje exemplar delaminerade. Hur som helst, man blir glad i själen att se den. Att segla på den gör nog ingen glad dock 😉

    http://m.blocket.se/vi/68012985.htm

    9738840665.jpg

    sailortrash svarade 7 år, 7 månader sedan 14 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • hakuna

    Medlem
    16 juli, 2016 vid 16:03

    En-petare och sköra segel. Wow!

  • sundheden

    Medlem
    20 juli, 2016 vid 11:05

    Själv hade jag en Klepper 320… Det var den brädan jag planade med för första gången någon gång sent 80-tal. 😀

    Såg nu även att min andra bräda finns på Blocket.
    BIC Astro Rock
    https://www.blocket.se/stockholm/Bic_AstroRock_med_rigg_och_2_segel_68078069.htm?ca=11&w=3

  • challgren

    Medlem
    20 juli, 2016 vid 16:56

    Nostalgi!!

  • sailortrash

    Medlem
    20 juli, 2016 vid 18:46

    allt annat lika.. – brädorna var snyggare förr!!

  • irieman

    Medlem
    20 juli, 2016 vid 21:45

    Aah, Bic Astro Rock, en sån har jag också liggandes i källaren 🙂

  • sundheden

    Medlem
    21 juli, 2016 vid 08:57

    Får såna flashbacks när man åkte till båtmässan på Sthlmsmässan i Älvsjö enbart för att kolla vindsurfing-expot.

  • stefan_gbg

    Medlem
    25 juli, 2016 vid 10:12

    Hade en Bic Electric Rock som min tredje bräda någon gång i slutet av 80-talet. När jag köpte den tänkte jag en mindre bräda kommer jag nog aldrig ha. Tror den var 265 lång och 102 liter.
    Tänk så fel man kan ha.

  • hakuna

    Medlem
    26 juli, 2016 vid 20:31

    @stefan_gbg 740333 wrote:

    Hade en Bic Electric Rock som min tredje bräda någon gång i slutet av 80-talet. När jag köpte den tänkte jag en mindre bräda kommer jag nog aldrig ha. Tror den var 265 lång och 102 liter.
    Tänk så fel man kan ha.

    Med den volymen troligen längre, typ 280?

  • electric

    Medlem
    26 juli, 2016 vid 21:59

    @hakuna 740354 wrote:

    Med den volymen troligen längre, typ 280?

    Nej, jag hade också en sån (rättare sagt – jag har två st kvar nånstans här hemma!) och kan bekräfta att de är 265 cm. Däremot minns jag att volymen är 103 l.
    /Lars
    (PS: … och jag körde på dem ända fram till 2005, därav mitt alias när jag reggade mig här på Surfzone! Och som stor-bräda hade jag dess storebror Astro Rock, 285 cm (om jag minns rätt) och 125 l. Jag har en sån kvar också – och tycker Blocket-priserna på dessa gamla brädor är skamliga. Om jag skulle sälja mina skulle jag ta max 100 kr/st. Eller snarare skänka dem. Visst funkar de – men jag lovar att de som köper dem blir grymt besvikna när de jämför med brädor från 2000-talet. Om inte annat för att de kommer att förstå att de blivit lurade efter att ha betalat ett par tusen för dem! DS)

  • sundheden

    Medlem
    27 juli, 2016 vid 07:25

    @Electric 740355 wrote:

    Nej, jag hade också en sån (rättare sagt – jag har två st kvar nånstans här hemma!) och kan bekräfta att de är 265 cm. Däremot minns jag att volymen är 103 l.
    /Lars
    (PS: … och jag körde på dem ända fram till 2005, därav mitt alias när jag reggade mig här på Surfzone! Och som stor-bräda hade jag dess storebror Astro Rock, 285 cm (om jag minns rätt) och 125 l. Jag har en sån kvar också – och tycker Blocket-priserna på dessa gamla brädor är skamliga. Om jag skulle sälja mina skulle jag ta max 100 kr/st. Eller snarare skänka dem. Visst funkar de – men jag lovar att de som köper dem blir grymt besvikna när de jämför med brädor från 2000-talet. Om inte annat för att de kommer att förstå att de blivit lurade efter att ha betalat ett par tusen för dem! DS)

    Såååå…. Kanske du har lust att köpa min fina Fanatic JAG 270cm 90 liter från 1993? 😊
    Vad bjuder du? 😄

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • electric

    Medlem
    27 juli, 2016 vid 07:39

    @Sundheden 740358 wrote:

    Såååå…. Kanske du har lust att köpa min fina Fanatic JAG 270cm 90 liter från 1993? 😊 Vad bjuder du? 😄
    / Stefan Sundheden

    Hehe, det är tydligen fler än jag som har gamla brädor liggande och inte förmår kasta dem av rent nostalgiska skäl (vad annars? De är ju jättekonstiga att köra på, vilket jag märkte när jag testade min Astro för 5 år sedan).
    /Lars

  • mes

    Medlem
    27 juli, 2016 vid 08:01

    Saknar mitt gamla 265 långa Electrictroll.

  • sundheden

    Medlem
    27 juli, 2016 vid 08:32

    @Electric 740359 wrote:

    Hehe, det är tydligen fler än jag som har gamla brädor liggande och inte förmår kasta dem av rent nostalgiska skäl (vad annars? De är ju jättekonstiga att köra på, vilket jag märkte när jag testade min Astro för 5 år sedan).
    /Lars

    Ja, jag har inte hjärta att bara slänga den heller. Behöver dock göra mig av med den pga. platsbrist i källarförrådet. 😄
    Körde med denna sista gången i våras, nu har jag allt nytt.

    Via Tapatalk
    / Stefan Sundheden

  • stefan_gbg

    Medlem
    27 juli, 2016 vid 11:46

    Någon som vet hur breda(eller smala) Elecric- och Astro-rock var?

  • electric

    Medlem
    27 juli, 2016 vid 12:25

    @stefan_gbg 740367 wrote:

    Någon som vet hur breda(eller smala) Elecric- och Astro-rock var?

    Eftersom jag inte kastar nåt så har jag såklart även kvar surftidningar och broschyrer från förr. Därför behövde jag inte mäta direkt på mina brädor utan läser att:
    Electric: 265 cm, 58 cm, 8.5 kg, 102 liter (och jag som alltid trott det var 103!).
    Astro: 285 cm, 61 cm, 10 kg, 125 l
    /Lars

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Drömbädan på blocket

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.