Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Drömma sig bort…

  • Drömma sig bort…

    Publicerad av dr-masse på 26 juni, 2012 vid 07:44

    Att i juni vilja drömma sig bort känns ju lite knas, men med regnrekord och utebliven vågvår här på ostkusten så får det bli lite flykt…

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=WmzFllIFiCw&feature=plcp”]Poleboarding – YouTube[/ame]

    vind svarade 11 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • jesper-b

    Medlem
    26 juni, 2012 vid 07:54

    Kom ner till Torö strax efter 18 igår. Hade just börjat gå upp enligt alla som varit där ett tag. Surfade till halv 11 utan paus. Med svarta ridåer och krampande ben var det omöjligt att fortsätta trots as-good-as-it-gets-förhållanden. Det blev större, renare, längre öppna vågor för varje timme. Stundom off-shore 2-3 m/s. Det Gotländska ground swellet pumpade på så där perfekt settigt. Splittade en peak med Freddy Medows som var på besök. Det var den bästa Torödagen på väldigt länge. Stora smajl överallt.

    Jag sitter här och drömmer mig dit.

    /JB

  • dr-masse

    Medlem
    26 juni, 2012 vid 08:12

    Ah, härligt! Kurerar en lårskada såhär sista veckan före Portugal, så inge surf denna vecka för min del. Skönt att läsa att Torövågorna är igång igen!

  • dude

    Medlem
    26 juni, 2012 vid 08:21

    Jag hade med min kusin Tom på premiärSUP och Lollo kunde hänga med efter jobbet också. När vi kom dit vid fem var vågorna metern eller strax över men när vi kom ut var det set upp till tre meter! Så Lollo o Tom blev på sätt och vis utlurade i så stora vågor 🙂 Jag fick i alla fall en stor på udden 😀

    Nu blir det att vänta tills åtminstone på fredag (som dock inte lär bli lika bra).

    Kul är det att det levererar! Jag drömmer mig framåt tills på fredag…

  • dude

    Medlem
    26 juni, 2012 vid 08:25

    Kul att höra att du åker till Portugal Masse! Jag ser på Windguru att det ser ut som vinden kommer igång nu i slutet av veckan så jag antar att du kan satsa hårt på vågseglingen

  • dr-masse

    Medlem
    26 juni, 2012 vid 08:32

    Japp, ser lite lovande ut måste jag säga, därav försiktighet med att ta hand om kroppen denna vecka (hade nog seglat idag annars). Hur blev din Portugal-resa?

  • dude

    Medlem
    26 juni, 2012 vid 08:41

    Två timmar högkvalitativ vågsegling och ett par riktigt sköna bakåtar (som jag dock roterade lite för mycket).

    Sex dagar surfing med nya 8’0″ SUP i vågor mellan en och en halv meter och fyra meter. Ett rejält kliv uppåt!

    Jag är riktigt nöjd med veckan. Tack för tipsen om transport av grejer dit. Hemvägen gick dock inte lika bra…..

  • vind

    Medlem
    26 juni, 2012 vid 12:19

    Drog rätt bra på ön igår också, 3,7 – 4.0, sol på dagen men tyvärr började det skvätta på kvällen. Aj, aj västkust deja vu !. Inte riktigt förstås för jag var helt solo när fyren tändes och mördarsälarna som samlades i skymningen väger ju typ fyra gånger mer. Innan fyren tänds får man förresten inte gå upp om man inte är pensionär eller hantverkare med tidiga morgnar, det är suder regeln nr 1 !

    Vågorna var väl sådär och vinkeln lite platt, men det mörsade på bra och perioderna var lång gung.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Drömma sig bort…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.