Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Duger en 07 Naish Wave Pro 75 i Apelviken?

  • dr-masse

    Medlem
    15 januari, 2008 vid 20:45

    Jag har kört 78an också, och den tyckte jag kändes mer “normal” i storlek. Jag trodde den skulle kunna ta lite större segel först, men lustigt nog upplevde jag det som att den hade ungefär samma max segel som 68:an… ?!?

    Runt 5.3. Som 78:an iofs funkade bättre med, men även 68:an tror jag nog skulle funka med 5.3 (tror att jag körde den mest med 4.7).

    Lite lustigt nu när jag reflekterar över det. 88:an tyckte jag kändes mindre, 78:an ungefär som väntat, kanske lite mindre, men 68:an lite större än väntat.

    78an är nog den jag seglat mest (3-4 heldagar på Guincho), och den gillade jag. Att 68an blev favoriten hänger nog intimt ihop med att det var väldigt bra dagar när den togs fram.

    Annars är ju Ola H. spaning mitt i prick – WSW var ju rätt tidigt ute med mått och shape.

  • ola-h

    Medlem
    15 januari, 2008 vid 21:36

    @dr Masse 438733 wrote:

    Lite lustigt nu när jag reflekterar över det. 88:an tyckte jag kändes mindre, 78:an ungefär som väntat, kanske lite mindre, men 68:an lite större än väntat.

    Aha, vilken spaning – i själva verket är det samma bräda med olika grafik.

  • basse

    Medlem
    16 januari, 2008 vid 07:58

    Ååå.. smutsa inte ner denna fina Naishtråd med era trååkiga RRD-spaningar. 😉

  • kamaaina

    Medlem
    16 januari, 2008 vid 10:43

    Det e helt riktigt Basse, det var en Naish tråd.
    Men samtidigt med min ringa kunskap om shapes och mått så blir man ju lite nyfiken….

    WSW är ju väldigt smal för att vara en stubbie, tror Pro Wave 65 har liknande mått (52cm). Ligger inte shape mässigt Pro waven nära Culten eller HCW i RRD linjen?

  • lars_k

    Medlem
    16 januari, 2008 vid 11:17

    Smal och smal, bredaste måttet mitt på brädan säger inte så mkt. Det är bredden i häcken som är intressant, dvs OFO-måttet. Tillverkarna är otroligt kassa på att redovisa detta mått. Mkt av brädans losseness rail-to-rail sitter i OFO-måttet (förutom mängd V i tailen förstås)…

  • basse

    Medlem
    16 januari, 2008 vid 12:35

    @Kamaaina 438806 wrote:

    Det e helt riktigt Basse, det var en Naish tråd.
    Men samtidigt med min ringa kunskap om shapes och mått så blir man ju lite nyfiken….

    WSW är ju väldigt smal för att vara en stubbie, tror Pro Wave 65 har liknande mått (52cm). Ligger inte shape mässigt Pro waven nära Culten eller HCW i RRD linjen?

    Jag vet inte. 52 är den mycket riktigt. Min 69’a är 52,5. Det är smalt (även om det är på bredaste stället Lasse). Men det är ju det man vill ha när det blåser 4.2 och hårdare…. på lördag kan du testa min 69’a i Varberg om du vill!!
    Men jag varnar dig.. testar du, köper du!! 😀

  • lars_k

    Medlem
    16 januari, 2008 vid 13:12

    52.5, de e smalt, Naish gör smala och fina trad-vågisar. Du får i hemläxa att mäta upp OFO på plankan, Basse! 😉

  • basse

    Medlem
    16 januari, 2008 vid 13:45

    Kan lägga in måtten på PRO 75’an och Global 83 också…. och varför inte en gammal hederlig AB+ 77’a med dingad nos.

  • basse

    Medlem
    16 januari, 2008 vid 19:42

    Äää.. nu är jag ingen teoretiker och kan nästan inget om shapes å så.

    69’an är ca 32,3 en fot från aktern. Jag har stl 45!!! 😀

    De andra orkade jag inte mäta upp. Jag var tvungen att lägga lite golv istället.

  • lars_k

    Medlem
    16 januari, 2008 vid 19:58

    Haha, mätte du med fossingen…? Seriös verksamhet! 🙂
    Min 85 liters custom har samma OFO (32.5cm) som din 69 liters, jävligt lättfotad för sin storlek. Faktiskt mindre än min 75 liters på OFO 33.5 cm…
    Du bör nog behålla 69:an över helgen som prognosen ser ut nu! =)

  • basse

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 08:14

    Nääää klart jag inte gjorde. Men jag var inte överdrivet petig.

    Är den så smal… Måste vara rätt tjock i tailen då.

    I helgen kommer jag köra 75’an… den är sweeet. Verkar som du saknar din gamla Naish…. du behöver kanske en 69’a. 🙂

  • lars_k

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 08:42

    85:an är rätt tunn i tailen faktiskt. Volymen är mer centrerad mitt på brädan, där bredden är hela 56 cm. Ingen shape man hittar i butikshyllorna direkt…
    Min gamla Naish var grymt skön, men min 75 liters Proof är klart livligare och vassare. Blir fin med 3.4-4.0 på lördag!

  • kamaaina

    Medlem
    17 januari, 2008 vid 18:09

    Ha så kul på lördag grabbar, jag har dessvärre redan comittat mig till längdträning inför Vasan i Orsa på lörd/sön…..som jag ångrar lite nu.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Duger en 07 Naish Wave Pro 75 i Apelviken?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.