Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dum fråga..

• Dum fråga..

Publicerad av Oregistrerad på 1 mars, 2008 vid 15:18

Jag började vindsurfa i somras på en gammal bräda från tidigt 90-tal (möjligt sent 80-tal) och det var rikitigt roligt. Problemet är att mastfoten brakade sönder. Mmen jag som tur var lyckades jag få tag på en ny mastfot från samma era, men även den gav vika.
    Eftersom jag fortfarande är nybörjare så är jag inte så sugen på att köpa nya grejer för flera tusenlappar. Men det verkar finnas ett bäst före-datum på mastfötter, så här kommer min fråga. Kan jag köpa en ny mastfot som kommer att passa till min ca 20 år gamla utrustning? Skulle kännas lite snopet om jag köpte en ny mastfot och så är det andra mått eller ett nytt system med mastfötter.
    Det kasnke är en dum fråga men det är inte så lätt när man är ny i matchen..

Tack på förhand.

Calle

Knatte svarade 18 år, 2 månader sedan 0 Medlem · 1 Svar
  • 1 Svar
  • Knatte

Gäst
    1 mars, 2008 vid 15:43

@Oregistrerad 448582 wrote:

Jag började vindsurfa i somras på en gammal bräda från tidigt 90-tal (möjligt sent 80-tal) och det var rikitigt roligt. Problemet är att mastfoten brakade sönder. Mmen jag som tur var lyckades jag få tag på en ny mastfot från samma era, men även den gav vika.
    Eftersom jag fortfarande är nybörjare så är jag inte så sugen på att köpa nya grejer för flera tusenlappar. Men det verkar finnas ett bäst före-datum på mastfötter, så här kommer min fråga. Kan jag köpa en ny mastfot som kommer att passa till min ca 20 år gamla utrustning? Skulle kännas lite snopet om jag köpte en ny mastfot och så är det andra mått eller ett nytt system med mastfötter.
    Det kasnke är en dum fråga men det är inte så lätt när man är ny i matchen..

Tack på förhand.

Calle

Kan du ta ett kort på mastfoten och hur infästningen av mastfot/mastskena på brädan ser ut? Utan att vet hur detta ser ut, så är det svårt att ge dig/tips och råd:tongue:
    På 80/90-talet fanns det otaliga system och varianter.. Men lägger du upp kort på prylarna, så for du säkert vettiga svar:laugh:
    (alternativt berätta exakt vilken bräda/mast/mastfot du har nu)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA