Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Dunken vann EM i Speed på Fuete

  • surfan

    Medlem
    16 juni, 2014 vid 20:19

    Då blev man av med Em titeln 🙂 men ja får väl åka dit nästa år och ta tillbaka den 🙂

  • speedan

    Medlem
    16 juni, 2014 vid 20:31

    Klart du gör :laugh:

  • andersbq

    Medlem
    16 juni, 2014 vid 20:35

    Vore kul om EM aviseras minst en månad i förväg nästa gång. Kanske på en officell web-plats. Kanske bra om man använder mail-listan från SpeedWorldCup. Kanske man skulle bjuda in senaste regerande mästaren. Då kommer det kanske fler än 5 som kan segla fort …

  • surfan

    Medlem
    16 juni, 2014 vid 20:37

    @andersbq 724213 wrote:

    Vore kul om EM aviseras minst en månad i förväg nästa gång. Kanske på en officell web-plats. Kanske bra om man använder mail-listan från SpeedWorldCup. Kanske man skulle bjuda in senaste regerande mästaren. Då kommer det kanske fler än 5 som kan segla fort …

    ja detta var faktiskt bedrövligt dålig planering !!

  • jester

    Medlem
    17 juni, 2014 vid 05:17

    Jag är även förvånad över att GP3S-gänget var så sega med att få fram resultat…

  • badjanne

    Medlem
    17 juni, 2014 vid 07:50
  • dr-masse

    Medlem
    17 juni, 2014 vid 08:09

    @andersbq 724213 wrote:

    Vore kul om EM aviseras minst en månad i förväg nästa gång. Kanske på en officell web-plats. Kanske bra om man använder mail-listan från SpeedWorldCup. Kanske man skulle bjuda in senaste regerande mästaren. Då kommer det kanske fler än 5 som kan segla fort …

    Kanske arrangera “Global Championships” i TT med typ 25 minuters förvarning? Då kan ju titeln “Global Champion” hamna i rätt händer. Eller varför inte “Galactic Championships” när ni ändå är igång? Om inte annat borde ni göra det, samt vitt och brett annonsera vinnaren, bara för att illustrera hur knasigt detta är. Gärna med en god portion humor involverat.

    Pinsamt usel planering. Att inte ens bjuda in regerande mästaren är ju galet dåligt.

  • marden

    Medlem
    17 juni, 2014 vid 08:24

    Jag har känt mig inbjuden.?

  • lbj

    Medlem
    17 juni, 2014 vid 12:10

    Nu ska ni inta vara ledsna… Dom körde ju bara “España Masters” (EM)

  • mattias-j

    Medlem
    17 juni, 2014 vid 20:06

    Nu sitter jag ju inne med lite inside info. Men det kommer komma något bra ur detta till slut. Bara att Red Bull är intresserade av en fortsättning för en längre serie med olika GPS-event gör att 2015 kan bli riktigt roligt för er som gillar att tävla… Och det kommer hända en sjukt cool grej redan i höst. Boka in Holland under senhösten…. 🙂

  • andersbq

    Medlem
    17 juni, 2014 vid 20:19

    Snart är det dags för Karpathos, vem vet kanske blir det VM-status redan i år, i så fall så kommer det meddelas muntligt på skepparmötet.

  • svenne

    Medlem
    18 juni, 2014 vid 18:41

    Istället för att sitta här och gnälla, ta det med ISAF eller så sitter ni här och gnäller nästa år igen när Dunken är lokal världsmästare i sin egen tävling.

  • andersbq

    Medlem
    18 juni, 2014 vid 21:02

    ISAF = Peter Davis

  • andersbq

    Medlem
    18 juni, 2014 vid 21:07

    Skämt och sido, jag och några andra med mig tycker det är dåligt att ett EM inte aviserades minst några månader i förväg. Vi är förvånade att en Speed clinic blev ett mästerskap några veckor innan.
    Men jag sitter inte och rullar tummarna, utan jobbar med flera internationella kontakter med ett långsiktigt mål att få arrangera VM 2015 på Karpathos. Då är det inte läge att bråka med ISAF eller ISA eller SpeedWorldCup, utan se mellan fingrarna och fortsätta att göra ett bra jobb med Karpathos Speed, visa att det finns kontinuitet samt lösa upp den skuld som finns på drygt 50.000 EUR.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Dunken vann EM i Speed på Fuete

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.