Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Dunkerbeck på iSonic!

  • faster

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 22:11

    vem bryr sig?

  • ola-h

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 22:25

    @faster 493252 wrote:

    vem bryr sig?

    Är du full?

  • kapten-k

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 23:23

    lördag kväll 22.00 vem e nykter?

  • kinetic

    Medlem
    22 augusti, 2008 vid 23:27

    Tobhed: Va jag förstått så är/var Björns Proof speedbrädor shape:ade av Peter Thommen, så man kan väl säga att det är T1 han kör fast de är handbyggda hos Proof (Peter Thommen????)…

  • jester

    Medlem
    23 augusti, 2008 vid 06:18

    Ja, det har väl aldrig varit en hemlighet att han kört på proof-protos?

  • faster

    Medlem
    23 augusti, 2008 vid 09:23
    Ola H.;493253 wrote:
    Är du full?

    Inte nu längre :tongue:

  • flying-dutchman

    Medlem
    8 september, 2008 vid 10:39

    Tagit från Holländsk forum; bekräftelse att Dunkerbeck har lämnat Thommen….men inte att han i fortsättningen kommer att segla på starboard brädor.
    Undrar lite, är det en stor skillnad mellan de olika brädor eller är det så att isonic passar bättere hans stil?

    Dunkerbeck Leaves Thommen
    03.09.08 –
    Shock news as Bjorn Dunkerbeck leaves Thommen T1 Boards.

    Cruising to the event win in Alacati
    One of windsurfing’s most enduring partnerships has come to an end with the announcement that Bjorn Dunkerbeck has split from his long-time friend and shaper, Peter Thommen.

    The move comes after Dunkerbeck sailed to victory on Starboard’s isonic boards at the 2008 PWA Alacati World Cup. Peter Thommen commented:

    “ I am stunned by his sudden choice to switch gear mid season. I cannot but close a chapter – not only in my professional life, but in windsurfing’s history books as well. Yet there is always a new beginning; change is good. I am not one clinging onto times and memories past…”

    At present, the Dunkerbeck camp has not announced a new board sponsor for the upcoming PWA Super Grand Slam in Sylt, from 26 September – 5 October.

    PWA / Andrew Buchanan

  • faster

    Medlem
    8 september, 2008 vid 18:46

    När stjärnor som dunkan, anders o martin byter till andra märken tror jag inte det handlar om att just det fabrikatet är bättre utan dem betalar bättre.
    Allt handlar om pengar.

  • ola-h

    Medlem
    8 september, 2008 vid 19:06

    Jag tror faktiskt inte Dunkerbeck plötsligt körde iSonic för att Starboard betalade bättre. Det är inte en något kontrakt klart än. Möjligen kommer Starboard kunna betala bättre än Thommen om ett kontrakt blir aktuellt, men det är en annan sak.

    Det är inte helt givet att Björn tas emot med helt öppna armar som teamrider. Det finns redan två toppracers som kanske inte blir superglada av att ha Björn i stallet. Så från Starboard sida blir det ett delikat övervägande. Kevin, som står för mest av testandet/utvecklandet, har redan fällt lite syrliga kommentarer.

  • larsd

    Medlem
    8 september, 2008 vid 19:35

    Min gissning är att Starboard “lanserar” Dunken som ny team rider på Sylt!

    Team mates? Dom ser lyckliga ut tillsammans iaf.

  • tobhed

    Medlem
    8 september, 2008 vid 19:42
    LarsD;498022 wrote:
    Min gissning är att Starboard “lanserar” Dunken som ny team rider på Sylt!

    Team mates? Dom ser lyckliga ut tillsammans iaf.

    ja, du har nog rätt Lars. Kan dock inte sluta tänka på att detta skulle kunna vara nåt för F2 nu när de har blivit av med en hel del toppseglare (detta förutsätter givetvis att deras ekonomi klara av Björn…)

  • surfan

    Medlem
    8 september, 2008 vid 19:54

    Jag pratade med Björn på karpathos om detta han sa att han köpte isonic
    för dom var bätter i dom förhollanden som rådde där!!

  • mahi

    Medlem
    9 september, 2008 vid 11:00

    Isonic är mums fillibabba..

  • tobhed

    Medlem
    27 september, 2008 vid 18:21

    Dunken har i alla fall registrerat Starboard-brädor även för Sylt tävlingen.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Dunkerbeck på iSonic!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.