Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Early Warning King of Paradise 2012

  • faster

    Medlem
    15 januari, 2012 vid 19:47

    Mattias vilket hus har ni hyrt?

  • mattias-j

    Medlem
    15 januari, 2012 vid 19:58

    Lite OT, men det heter Villa Corbieres om du menar det i Frankrike? Det ligger i Fitou.
    Du får ett mail imorgon med de uppgifter jag lovat Robban. Jag har precis bytt dator…

  • bjornen

    Medlem
    15 januari, 2012 vid 20:18

    Klart! Bokat 2v och som vanligt ska det bli sååå kuuul!!! 🙂

  • andersbq

    Medlem
    16 januari, 2012 vid 21:59

    Kul och jäklar vad fort det gick att nästan sälja slut på det planet från GBG!!!

    DET ÄR BARA 3 PLATSER KVAR, med avgång 26/7 med Apollo

  • andersbq

    Medlem
    16 januari, 2012 vid 22:11

    Dock har Airtours platser med samma plan fortfarande!

  • lasse-n

    Medlem
    17 januari, 2012 vid 10:54

    Är det krånglit map allt bagage (brädor, segel, bommar, master), vad gäller etc ?

  • seve1000

    Medlem
    17 januari, 2012 vid 12:00

    Lars det är inte krångligt när man vet hur man skall göra. Du får gärna kontakt mig så skall jag berätta allt jag vet och kan om att resa till och segla på Karpathos! Jag skickar ett PM med mitt mobilnummer.

  • jester

    Medlem
    17 januari, 2012 vid 12:15

    Krångligast/jobbigast var ju sist jag åkte med ner, då dom blev tvungna att packa om hela flygplanet pga att så många surfpaket skulle med… 🙂

  • bjornen

    Medlem
    17 januari, 2012 vid 12:33

    Här är mina erfarenheter och jag vet inte hur smidigt det är från Landvetter men jag brukar boka och betala specialbaggage på Novair:s hemsida. Viktigt att skriva ut och ta med kvitto på betalningen. Kolli får max väga 32kg så bättre att packa flera än fylla ett med övervikt. På Arlanda checkar man in baggaget som vanligt och slänger sedan in surfprylarna på bandet för specialbaggage. Borde vara samma på Landvetter. Karpathos har en liten flygplats så det är grymt smidigt. Bara att vänta på sina prylar när ni kommer dit och gå rakt ut på gatan. Ta kontakt med Chris Schill och boka så kommer grabbarna från centret och hämtar alla prylar med sin skåpbil och man kan samtidigt köra till hotellet och checka in. Du behöver inte vara orolig över dina surfprylar utan kan i lugn och ro åka till centret efter incheckningen på hotellet. På centret får du en del i ett bås där du kan ha allt uppriggat och klart. Vi brukar hyra bil som vi hämtar/lämnar på flygplatsen. Åker du med Apollo går det boka hyrbilen på din resa. För en lite kategori a bil kostar det 3440:-/2v billigare än att boka på plats dessutom brukar det vara få bilar ledig den tiden. Det går också att hyra vespa.

  • andersbq

    Medlem
    17 januari, 2012 vid 16:22
    Lasse N;679859 wrote:
    Är det krånglit map allt bagage (brädor, segel, bommar, master), vad gäller etc ?

    Karpathos är det mest enkla flygresemålet i hela världen för vindsurfing.

    Kan ta detaljerna när vi ses om några veckor.

    //A

  • lasse-n

    Medlem
    17 januari, 2012 vid 19:20

    Tack Gubbs !

  • lasso

    Medlem
    22 januari, 2012 vid 08:48

    Lars, jag upplevde en del “oro” själv (den enda gången jag var där) med utrustning mm och övervägde “dra mig ur”, det är jag glad att jag INTE gjorde. Det gick jättefint! Fick otroligt fin hjälp av Anders, Daniel och Henrick m.fl.

    Hälsningar från Mui Ne, Full moon beach, VIETNAM. (Har just tränat på att plana å vattenstarta i 1´5-2.0 m vågor med sanslös shorebreak stundom. Grymt lärorikt och en kick för självförtroendet. Då jag började surfa som +30-åring, så har jag ju konstant fuskat med att lära mig surf-grunderna som det flesta av er andra lärde er i tonåren…..nu ska jag ut och svälja lite mer saltvatten. Runt 20 knop i dag mellan vågorna! )Tjohooo

  • lundvall

    Medlem
    1 februari, 2012 vid 20:23

    Nu var även jag bokad och klar för en vecka, åker ner 26/7 och hoppas på en helt grym vecka! Lär komma med massor med frågor sen när det är dags att packa ihop allt!

  • glader

    Medlem
    2 februari, 2012 vid 07:26

    Härligt Anders!

  • thomas-althin

    Medlem
    18 mars, 2012 vid 20:54

    Hej Gubbs. Nån som vill dela skrubb med Alhin? Uffe? Hur är det med bokningar hos Helen?
    Måste ju me…:)

Sida 2 av 8

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Early Warning King of Paradise 2012

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.