Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Eftersom Jespers önskan…..

  • fjant

    Medlem
    25 augusti, 2014 vid 20:13

    Härliga bilder! Kul att se! Och Jeppes trademark-underhandsgrepp håller även i år! 🙂
    /Mackan

  • maca

    Medlem
    26 augusti, 2014 vid 12:15

    Kul med bilder, ser riktigt trevligt ut! Men håller med om att det ser lite fjuttigt ut…
    Var det inte utlovat 3-4m?!?

  • jesper-b

    Medlem
    26 augusti, 2014 vid 20:05

    Tror mig ha svaret på den underliga diskrepansen mellan bild och upplevd verklighet: Det fotades som f-n under hela tisdagen och onsdagen. Då pendlade vinden mellan 4.2 och 3.5. Tisdag kväll blåste det löjligt mycket. Vågorna var runt metern hela tiden även när det blåste som mest. Det var tvärt om så att ju mer det blåste dessto svårare hade vågorna att ställa sig. Många åkte hem onsdag eftermiddag… Framåt 4-5 mojnade det ner till fin harmoniask 4.2, vred ytterligare till lite side off. Solen bröt igenom och vågorna växte på och rensade upp totalt… Challis, Jonas mfl var som sagt inte kvar men vi som var det hade otroligt fin segling in i mörkret (de av oss som orkade). Tror faktiskt ingen av bilderna i denna tråd togs under dessa magiska timmar. Men det är just dessa som finns inristade i våra kroppar, i våra sinnen. Vi som var där.

    /JB

  • dr-masse

    Medlem
    27 augusti, 2014 vid 13:25

    Det är alltid som bäst när det inte finns någon som fotar. Då är alla på vattnet och legender uppstår.

  • jesper-b

    Medlem
    28 augusti, 2014 vid 08:29

    @dr Masse 727043 wrote:

    Det är alltid som bäst när det inte finns någon som fotar. Då är alla på vattnet och legender uppstår.

    Så är det verkligen. Jag surfade Mats Väg, Väddö igår och fick just höra om kvällen innan: “Bästa Väddö någonsin!, “mitt bästa Sverigesurf någonsin” och så vidare… Tror dock det var folk som fotade och filmade…

    /JB

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Eftersom Jespers önskan…..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.