Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Egentligen är det Klang’s fel alltihop!

  • tobhed

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 11:47

    Kul läsning Janne, tack för den 🙂

  • jester

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 11:50

    Bra reportage!

  • klang

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 11:50

    Mycket trevlig läsning 🙂

  • getwet

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 12:54

    Kanonkul läsning Badjanne, och det bekräftar bara det som jag själv märkt tidigare. Efter att ha varit i Holland och seglat två ggr tidigare med grabbarna där och en gång i Frankrike(Roger, Martin och övriga ubersnabba grabbar, samt tjejer) så kan man bara konstatera att deras gästvänlighet och öppenhet att dela med sig av erfarenheter och hjälpa till saknar motstycke.

    När jag ser dina bilder längtar jag verkligen tillbaka och börjar så smått fundera på om flytten till Ystad kanske borde förlängas ca 60 mil till söderut…..

    Det är också trevligt att läsa det du skrivit om deras tävlingsform, ut o åk i fyra timmar och sen är det klart. Så ska tävlingarna även se ut i Sverige hoppas jag i framtiden. Inga banor, inget trams. Tuta och kör vad tyglarna håller det är rätt grej, enkelt, simpelt och sketkul.

    Skit i SM och seglarförbundets märkliga beslut för att saker och ting ska vara gällande!

    På det ESM som jag och TB var med på 2006 så var priserna cash i euro. SAMTLIGA av de som vann inklusive mig (bäste utlänning, vann 150 euro)själv avstod pengarna till förmån för att bygga vidare på GPSS. Så skulle jag vilja se det även här hemma i Sverige, ragga sponsorer (även om det blir blygsamma summor) så efterskänker de tävlande summan till GPSS om man så önskar, istället för prylar som inte går att omsätta i euros.

  • joth

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 13:17

    Kan ingen gräva en så fin o stor damm i Skåne… Nån rik bonde med förkärlek för speed???

    Någom med lite för mycket mark över… getwet köpte du på dig ordentligt inför flytten?

  • roding

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 13:31

    Även fast man kanske inte är inne på speed än (måste ju lära sig segla först) så var det riktigt härlig läsning!!

  • Knatte

    Gäst
    8 oktober, 2008 vid 17:13

    Skitkul läsning och ett bra exempel på hur biten man kan bli av slalom/speed åkningen..:laugh:

  • imported_macts

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 19:09

    Underbar läsning!
    Längtar tillbaks till Holland när man får läsa sånt här!

  • htn

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 20:14

    Trevlig läsning!:smile:
    Kul med reseberättelser.
    /Henrik T.

  • ctrlaltdelete

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 13:50

    Suverrän läsning och fina bilder (särskilt ölen).
    Får bli Holland nästa gång vanen rullar iväg.
    Tävlingsformen är kanon, fri segling och inget trams.

  • jps

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 17:27

    Trevligt initiativ att lägga upp en reseberättelse med bilder och allt. Mer sådant!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Egentligen är det Klang’s fel alltihop!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.