• Publicerad av fnassel på 24 oktober, 2007 vid 11:02

    Har lite lösa planer på att åka till Hawaii i vinter men med dagens debatter om Vågsurfare och stängning av logi så har min kära hustru börjat snegla på andra alternativ.
    Bla. Egypten!
    Någon som vet hur det är med vindsurfing där? och då i första hand Hurgada?
    Någon sässong som är vindsäker? Finns det över huvud taget några vågor?
    Finns det bra uthyrning eller tar man med sig brädan, Etc?
    Tacksam för alla svar!

    goose svarade 16 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • fastforward

    Medlem
    24 oktober, 2007 vid 11:09

    Egypten är ett hyfsat billigt alternativ till vinterresan. Tyvärr verkar det vara sommarmånaderna som gäller om man vill ha pålitlig vind. Kolla statistiken på windguru t.ex. så ser du att det är lite si och så med vind från rätt riktning. Ju närmare sommaren man åker desto mer vind. Uthyrningar finns i Sekalla-delen av Hurghada, dvs längst sydöst längs med kusten.

  • wisco

    Medlem
    24 oktober, 2007 vid 12:55

    Jag var dær en vinter. skvalpigt vatten och dåligt med vind.
    WA ær væl ett mer jæmførbart alternativ till hawaii? Sinnesjukt bra førhållanden på så många stællen.

  • stewen

    Medlem
    24 oktober, 2007 vid 12:58

    Jag skall till egypten en vecka över nyår. Jag kan inte heller bestämma mig om jag skall ta med mig prylarna eller om man ska hyra. Klart billigare att ha med sig egna. Har hittat denna uthyrningen http://www.tommy-friedl.de/eng/preise_e.htm. Priser är lite väl magstarka tycker jag. Kostade 800 t/r att få med sig grejerna ner men då är det ju ett jädra släp om det inte blir så mycket vind.

    Om jag inte hittar ett billigare ställe att hyra på än ovanstående får det nog bli att ta med sig grejerna.

    Nån som vet om det finns billigare alternativ?

  • musmagneten

    Medlem
    24 oktober, 2007 vid 13:24

    Var i Hurghada oktober 2005. Hade hyfsad tur och det blåste ca 50% av tiden dock stora grjejer de flesta av dagarna 6.5 och uppåt. Egypten är en chansing vintertid då det är lågsäsong vindmässigt. Sämsta månaderna är nov-feb.

    Jag hyrde på Colona Watersports vid Magawish resort. Bra utbud och hyfsade priser. Tror de tog 2500 SEK för en veckas hyra eller runt 600 SEK/dag.

    Nackdelen med detta ställe är antalet kitare…

  • rooster

    Medlem
    24 oktober, 2007 vid 14:57

    Var i Hurghada i mars och det blåste dritmycket hela tiden. Surfade aldrig (dök) men Magawish strand såg ut att ha bra möjligheter med uthyrning

  • kamaaina

    Medlem
    24 oktober, 2007 vid 19:11

    Var där i över nyår 2 veckor för massa år sedan. Var där o dök, men kommer ihåg att det brallade i princip varje dag….. sub 5.0. Så det beror nog på…tur eller otur

  • goose

    Medlem
    25 oktober, 2007 vid 14:50

    Kolla på Brasilien om du ska åka innan januari, kan nog komma nära i surf och atmosfär. Egypten finns väl det inte så mycket för vågsegling. Varför inte Sydafrika?

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.