• Publicerad av jokke på 20 februari, 2009 vid 08:44

    Hallå jag o en polare tänkte dra till Egypten o vindsurfa. Någon som ha något tipps på något bra freestyle ställe?.Billigt boende och något flygbolag som är billigt? Hade tänkt åka runt juni i några veckor.

    sara66 svarade 15 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • apelbapel

    Medlem
    20 februari, 2009 vid 15:56

    Nyss hemkommen från Soma Bay, några mil söder från Hurghada, röda havet är nice, och det blåser bra, oftast 5,0 – 5,7.
    Dock kommer man inte ner till ställenen om man inte bor på hotellen, allt är avspärrat och vakter överallt, sen smakar maten skit.

    Så, i juni hade jag hellre rekommenderat Grekland.

  • konstantin

    Medlem
    20 februari, 2009 vid 17:32

    Dahab är det som gäller om ni söker bra plattvatten. liten surf by som ligger nord öst om sharm el sheik.
    du flyger till sharm el sheik åker buss/taxi ca 1 tim till Dahab. hotellen i dahab är lite mer av det enkla budgetboende. eftersom de flesta av turisterna är surfare så är många hotell billiga.

    perfekt om ni ska stanna i några veckor.

  • jokke

    Medlem
    20 februari, 2009 vid 18:56

    Okej men vet du något billigt flygbolag?

  • konstantin

    Medlem
    20 februari, 2009 vid 19:45

    @Jokke 531527 wrote:

    Okej men vet du något billigt flygbolag?

    Ving kör till sharm el sheik. där hittar du med lite tur en flygstol runt 1000 lappen.

  • tsss

    Medlem
    23 februari, 2009 vid 11:26

    @Konstantin 531532 wrote:

    Ving kör till sharm el sheik. där hittar du med lite tur en flygstol runt 1000 lappen.

    Apollo har jag flugit med till Sharm ett par ggr, men under 1500 för en stol lär du inte komma. (möjligen om du köper biljett dagen före avfärd.)
    I Dahab är det ganska billigt på enkla hotell o camp som ligger uppe i Mosbat (gamla stadskärnan)5 min med billig taxi till lagunen. Det är där som alla dykare bor, vilken är den stora gruppen som åker dit. Kanske finns det 20-40 dykskolor, har aldrig räknat.En annan stor grupp är backpackers samt inhemska turister (igenkännes på att dom lyssnar till böneutroparen samt badar med kläderna på) Nere vid surflagunen ligger flotta europeiska hotell som är betydligt dyrare, men har europeisk standard.

  • snaffe

    Medlem
    23 februari, 2009 vid 19:44

    Är det några problem att komma ner till stranden även om du inte bor på de hotell med stränder. Var i Hurghada för en del år sedan men det var stängsel ner till stranden och man var tvungen att betala för att komma in via hotellen. På det hela ett totalt ocharmigt ställe. Har dock hört att Dahab ska vara betydligt softare. Stämmer det?

  • tsss

    Medlem
    23 februari, 2009 vid 21:33

    @snaffe 532040 wrote:

    Är det några problem att komma ner till stranden även om du inte bor på de hotell med stränder. Var i Hurghada för en del år sedan men det var stängsel ner till stranden och man var tvungen att betala för att komma in via hotellen. På det hela ett totalt ocharmigt ställe. Har dock hört att Dahab ska vara betydligt softare. Stämmer det?

    hej

    Nä inga problem. Jag har bott i Mosbat och ofta promenerat till lagunen (35 minuter). När man väl hittat ned dit, så kan man gå hela stranden fram o tillbaka utan vidare. En del hotell har sina egna avdelningar men inga staket och ingen protesterar. Har aldrig varit i Hurghade men det låter mycket tristare än Dahab.

  • skate_1_boy

    Gäst
    23 februari, 2009 vid 22:18

    någon som vet om det är samma sak med stränderna i safaga? indelade eller man kan gå fritt längs stranden?

  • mahi

    Medlem
    1 mars, 2009 vid 17:00

    Är just nu i Dahab. Har haft otur med vinden denna veckan men riktigt trevligt ställe. 3-4 dagar med planing varav endast en heldag samt med stora prylar (7-8 kvm). Maten är väl inte huvudnumret här nere, men är inte skit.
    Men det är klart, är man bara beredd att betala noll för maten blir väl vad man får in ungefär så. Stor spridning på priserna dock.

    Apollo har charterflyg som går ner till Sharm el Sheik, vi köpte en flygstol av dem för ca 2000 pix.

    /Magnus

  • sara66

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 04:18

    Flygbolag: ving, Fritidsresor, apollo, falklauritzen kolla pa http://www.ticket.se da kommer sista minuten erbjudanden upp fran alla bolagen.

    Hotel Alibaba 15euro per person per natt inclusive frukost och middag per person per natt i dubbel rum sigel rum kostar 20Euro

    Kitesurf baten 15euro per dag inclusive lunch och rescue

    Safaga

    http://www.tornadosurf.com

    Du kan e-maila mig pa safaga@tornadosurf.com

    Jag har haft 5 svenskar har nere denna veckan kitesurfarna har haft 9meters drakar hela veckan och windsurfarna har haft 4,0-5,3 segel

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.