• Publicerad av portin på 25 november, 2001 vid 13:15

    Åker dit den 18 dec, är det bra surf där nere? Några bra spots som ni kan rekomendera, eller andra coola saker om landet. Jag vet inget om Egypten så lite synpunkter skulle vara bra.
    Johan

    stickan svarade 22 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • pher

    Medlem
    25 november, 2001 vid 14:16

    Kom nyligen hem från Hurghada den 18 nov.
    Det finns ganska många center att hyra prylar från. Det bästa är dock Tommy Friedl Procenter. Mest prylar och i fint skick. Det ligger vid ett ställe som heter Jasmine Village.
    Det lilla jag fick seglat skedde på Happy Surf som ligger i magawish. Också fräsha saker, North och mycket F2.
    Det blåste ca 4 dagar av våra 7 dagar som vi var där. Jag mådde dock inte bra vid slutet så jag avstod från den dagen som blåste mest. Byigt värre och mest plattvatten.
    Fanns även ett ställe som tillhörde Planet Windsurf som verkade ha lite mera vågor.

    Skönt och varmt var det iaf :),, Men du bör nog plocka med dig en våtdräkt för det är liiitte kallt i vattnet ändå. Det blir billigare att slippa hyra dessa saker också.

    Tänkte skriva lite mer om egypten framöver, men innan det är klart lär du ha åkt…

    Ha det!

  • surferic

    Medlem
    26 november, 2001 vid 09:34

    Skoj att höra att tungsurfarna rör på sig i vinter. Ha’t så jäkla gött i Egypten Johan!
    Har även hört rykten om att ett par tunga killar planerar en Mauiresa.
    Själv åker jag imorgon till Cape town för tre månaders hårdträning.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 november, 2001 vid 11:03

    Går också rykten om att en Fuerte tripp planeras till senvintern. Till denna tripp förväntas, förutom några TungSurfare, även några lösdrivande Sthlm:are ansluta sig.

    HA det gött i CapeTown och Egypten…..

    //Mac

  • stickan

    Medlem
    27 november, 2001 vid 16:44

    Kan bara lägga till lite…
    Som sagt ta med tillbehör som våtdräkt, sele och till och med tampar. Det finns många center men som vi kunde konstatera så finns det fyra bra center. Alla stränder ligger inne på hotellområdena lika så surfcentrena så man får gå genom entren på hotellen men det är bara att knata in.

    Planet vindsurf har två center ett vid Tree Corners (down town) och ett vid Sofitel, där har de Gastra och F2 + lite blandat med divese brädor dock ej jätte mycket grejor.

    Happy surf har ett center vid Magawish med F2 och North, relativt mycket grejor och bra skick. Här blir det inga vågor eftersom det ligger en stor sandbank en bit ut som vinden kommer över.

    Och så finns Tommy Friedl som är det absolut största centret där finns nog lika mycket prylar som dom andra har tillsammans.
    http://www.procenterfriedl.com
    I princip alla segelmodeller från NP, F2 och JP brädor (JP kostar extra) men också dyrast. De tog 50 spänn för tamparna för en dag, så har du några som går att ta av utan att du behöver ta isär bommen så ta med dom eller köp hemma. Inga riggar har linor så det blir lite pill när man ska byta. Centret ligger som tidigare nämts vid Jasmine Vilage där det även finns fina coraller nära land så ta med cyklopet och snorkel (Finns mycket att titta på). Och om du vill föreviga det så köp en engångsvatten kamera i SVERIGE (99kr) för dom är dyra där nere.

    Trevlig resa
    Mvh Stefan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.