Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Egypten dec el. jan

  • Egypten dec el. jan

    Publicerad av spinken på 19 november, 2010 vid 10:16

    Vart i Egypten är det bäst åka dec-jan?
    Andra förslag oxå välkommna……..
    Varmt och hyfsat billigt….

    connes svarade 13 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • m3lk3r

    Medlem
    19 november, 2010 vid 12:02

    Dahab kanske? Annars borde Pozo ha bra vind i januari, funderar själv på att åka dit lite smått.

  • tsss

    Medlem
    19 november, 2010 vid 22:46

    Egypten är mycket vindosäkert i dec-jan -feb. REn chansning att åka dit, med lite tur vind varannan dag – med litet otur ingen vind alls på två veckor.
    Men man kan ju snorkla och slöa på playan. Skönt väder i jan – ungefär som juli månad en normal Stockholmssommar

  • connes

    Medlem
    29 november, 2010 vid 23:08

    Som tsss är inne på så är det osäkert denna tid. Har hört folk som sagt att dom hade det kanon och andra som såg väldigt mycket olika fiskar. Det är inte helt fel det heller.
    Själv chansar jag och åker till Dahab i början på Jan. Bara hålla tummarna.
    Åker från London för runt 6000. Utrustning, boende , mat och vid behov instruktör. Har även möjlighet att låna kajak, dinghybåt m.m. om lust finns.

  • varfor

    Medlem
    19 december, 2010 vid 17:44

    Kom hem från Dahab igår. Kan bara (tyvärr) bekräfta ovanstående. En turist jag träffade myntade ordet “Hånvind” när vi steg på bussen till flygplatsen. Det hade precis börjat blåsa efter 7 dagar stiltje. Det blåste schysst när vi anlände och mojnade alltså enligt Hånvindsprincipen..

    Annars:
    Snorkling: Tillgänglighet världsklass! Bara att simma ut från sandstranden!!

    Bad och lek, Världsklass för kidsen

    Bemötande från personal och lokalbefolkning, världsklass! De är verkligen extremt ärligt (barn)vänliga och trivsamma människor. Jag kan iofs mest tala för Coralia Club på Dahab men – nej det kan jag inte alls förresten. Även när vi kom till flygplatsen var en skön lirare med oss och snackade. Alla egyptier verkar snälla och generösa!

    Mat: Pja.. där skulle min fru sagt: Helt fruktansvärt! Men eftersom vi inte ens blev dåliga i magen (vår 2åring blev lite lös – annars inget), så måste jag ge betyget “lite smaklöst”. Men vi åt gott också någon dag… OBS att vi faktiskt åt på hotellet hela tiden! Vi träffade ett något äventyrligare par som åt godare (i byn Dahab) och blev sämre 🙂

    Mitt bidrag.
    Mvh
    Mats

  • connes

    Medlem
    22 december, 2010 vid 15:11

    Mats, ska till Coralia om någon vecka. Skönt att höra att maten var kass… : ) Tur att jag inte är kräsen sen ökar detta chanserna för en resa in till de centrala delarna av Dahab för att njuta av lite lamm i nått gatuhörn.
    Får hoppas hånvinden uteblir.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Egypten dec el. jan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.