Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Egypten Safaga

  • Egypten Safaga

    Publicerad av anonym-anvandare på 7 februari, 2003 vid 16:05

    cool.gifJapp då var det bokat vecka 10 & 11 bär det av 3 nybörjare från göteborg som skall göra röda havet oroligt.
    Någon som har några goda råd på vägen vad man skall ta med sig osv.
    /Anton

    mav svarade 21 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 30 Svar
  • 30 Svar
  • mav

    Medlem
    8 februari, 2003 vid 14:52

    i slutet av vecka 9 har jag precis varit därnere i två veckor och kommer förmodligen ha en massa tips…

    erik. tongue.gif

  • zoolander

    Medlem
    8 februari, 2003 vid 17:24

    ta med dig/ er all utrustning.. skit i kläder…

  • kitemaster

    Medlem
    8 februari, 2003 vid 17:44

    Om det finns en butik så är det ju lugnt…
    annars:
    Pump(?)
    Extralinor
    Repair-kit

    solskydd smirk.gif

  • kitemaster

    Medlem
    8 februari, 2003 vid 17:47

    förresten, Mav, tänkte på om vi kanske skulle tjacka en sån här…(?)
    http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=17895

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 februari, 2003 vid 07:49

    Vad grundar du detta på verkar ju finnas två stor centra där mistral och tornado, har inte de prylar?

  • zoolander

    Medlem
    10 februari, 2003 vid 16:30

    jovisst.. har du råd att hyra i en vecka så får du så klart göra det.. har för mig att det kostar ca 100 spänn i timmen??

  • mav

    Medlem
    10 februari, 2003 vid 23:55

    jag vet inte var du hört det men priserna, tycker jag är ganska resonabla;

    http://www.colonawatersports.com/pricing.htm

    med tanke på att dollarn är nere nu kan man faktisk hyra ganksa billigt där nere!

    /E. smirk.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 februari, 2003 vid 07:30

    Har hört att de åker ut med båt från safaga måste man det går det inte att kita på stranden utanför hotellet?
    Är båt resan fin,bättre förhållanden,mindre folk?

  • zoolander

    Medlem
    11 februari, 2003 vid 15:25

    man kan inte kite från “saras hotell” men från grannhotellet kan mn.. vi gjorde det bara en dag eftersom vi trivdes så himla bra på båten.. om du ska med på båten så hälsa sara, machmot och ramadan från “no fish no calamari”

    allvarligt talat så måste du prova båten, den var kanon.. och förresten så kostade det nästan lika mkt att få kitea på grannhotellets strand
    // Johan laugh.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 februari, 2003 vid 07:14

    Vi fortsätter fråga vad kostar saker och ting därnere käk(restaurang & affär) ,sprit (krog & affär) och annat som kan vara intressant?

  • zoolander

    Medlem
    12 februari, 2003 vid 08:21

    om du äter på ali baba som är en av de finare restaurangerna så kostade en huvudrätt 18-22 kr, ganska billigt.. på hotellen var det lite dyrare en jättebuffe kostade ca 60 kr har jag för mig, sprit finns där inte mkt av eftersom dom är muslimer.. men i vissa få restauranger kunde man köpa öl för ca 15 kr, det finns ju även disco som säljer.. men dom e sällsynta.. annars kan du röka shisha för 4 kr.. cool.gif

    i affärerna kan/ska du pruta, man kan säga att dom kommer att trippla priset på varorna när du kommer in i affären men ge det lite tid och krossa deras hjärta så får du varan billigt!

    lycka till

  • mav

    Medlem
    12 februari, 2003 vid 16:25

    jag har hört att det ska finnas kentucky fried chicken där nere, stämmer det? finns det några fler snabbmatrestauranger?
    ska man ta några/någon spruta innan? confused.gif

    E.

  • zoolander

    Medlem
    14 februari, 2003 vid 09:42

    Mak donkan såg jag i hurghada.. men ingen i safaga.. du ska ta hepatit b tongue.gif

  • kitemaster

    Medlem
    14 februari, 2003 vid 18:39

    Hej alla i kalla Sverige!
    Nu sitter vi (erik och erik) har pa ett internetcafe i Hurghada med arabiskmusik pumpandes ur hogtalarna bakom oss. Allt ar grymt billig,det slar ennar mankommer ner. Entaxiresa i egen taxi kostar 10-15kr, medan en resa i en minibuss dar man kan behova dela plats med en svettig egyptier kostar 1.50kr-2kr… Men ta med DOLLAR! Det ar i princip omojligt att fa tag pa nar man ar har nere… Alla stora avgifter betalas i US$ medan automaterna (om man har tur) spottar ut en sketen egyptier-pund. Vi tog med 1500kr i dollar, det racker inte langt om man vill gora utflykter + hyra grejor. Iofs kan man aka en sjuhelvetes massa taxi for dom pengarna… hehe. Det blaste sjukt bra idag forresten, 10m/s< stadigt. Imorrn blir det forsta basta minibuss till Magawish beach! Yeeeehaaa! Hoppas ni haller igang pa snon! Fortsattning foljer...
    Varma blasiga halsningar
    Erik & Erik

  • otg

    Medlem
    16 februari, 2003 vid 10:39

    Tjena pojks… Härligt att höra att ni har det bra! Ni får öppna en egen tråd o skriva lite dagbok så vi kan ha koll på er här uppifrån… Hur bor ni? är det mycket terrorister där nere? Jag o Bengo var på en NO WAR demonstration och försökte plocka upp några tjejer.. det gick mindre bra..vissa tror verkligen på det här med fred… “fan där ljög jag..” vi tänkte gå men vi mådde fysiskt dåligt från gårdagen(Fredagen).. Då jag Oscar o Bengi kitade… för att fatta mig kort: OSCAR.. “satte av misstag 360 men landade på huvudet” helt sjukt roligt.. Fast han körde på skidorna sen och var mycket stolt. BENGI: quote ” fan va mycket kraft det finns i dom här grejorna” Satte hastighets rekord på mag glidning =är fortfarande i chock.. Sen jag.. provade att köra på Snowboard… hmmm tänker aldrig sätta på mig ett sånt jävla tortyr redskap igen… sen åkte jag skidor och det gick fett bra.. satte en hel del höga hoppp och en hel del hårda kraschlandningar.. Allt som allt: fett mycket bättre än att gå i skolan.. tongue.gif Jag o bengos ska ut igen om några timmar.. I alla fall..ni får skriva lite o fixa en massa schyssta bilder..

    Kalla blåsiga haelsnigar/ Olle smirk.gif +(Bengis confused.gif-Oscar ooo.gif)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Egypten Safaga

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.