Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Egypten Safaga

  • kitemaster

    Medlem
    16 februari, 2003 vid 18:54

    Ja, om intresse finns sa kan vi ju publicera dagoken nar vi kommer hem…
    Vi bor pa ett helt okej hotell i Sekalla, som ar mitendelen av stan (bra delen), Downtown ar laskiga delen och nya Hurghada ar bara massa byggstallningar (och Magawish)… Vi bor i ett litet mysit rum pa 30kvm med sangar och badrum. Inga terrorister, javla massa egyptier med automatkarbiner langs vagarna dock… Och saljarterroriser:)… Vafan, jag fattar inte dina skamt… Gick ni pa fredsgrejen eller inte? Daremot fattar jag att ni nte fick nagra brudar, jag och erik var ju inte med… hehe grin.gif
    Javligt kul med erat kitepass! Vi sitter och asgarvar! Ser det verkligen framfor oss! HAHA!
    Sjalv korde jag ett schysst pass idag… hehe… Riggade 11.5an eftersom de stor pojkarna korde 15kvm… Startade, flog x antal meter over vattenytan i ett forsta ryck… Sedan tog jag mutanten och cruisade (hojdtappandes pga overriggning) ut till sand-baren och motte en giganisk lyxyacht (saklart…)! Jag forsoker halla min fett overriggade kite med full depower lite stadigt medan jag sjalv flyger som en liten vante efter forsta svallet…
    Jag klarade det pa heelside, men nar jag skulle in mot stranden pa toeside gick det mindre bra… Samma flyg likt en schweizernot genom lufthavet (utan bradan) ca fyra meter upp och tio meter langt.. Landningen blev genom nasan… valdiigt salt vatten kan jag papeka… Efter en stunds vantan kom dom i rescueboaten och hamta mej… AWESOME!!! Fan det blir favorit i repris imorrn! Vi snorklade resten av eftermiddagen. Traffade dar pa en drakfisk (FETT giftig)! Den jagade oss fett lange och forsokte bita oss i tarna… Skitlabbit, men sen peta erik pa den med sin fena och da forsvann den… vi darrar fortfarande… Vi kan visa bilderna nar vi kommer hem… Vi gor videodagbok. Har det grymt och kor med grabbarna at oss!
    Kramar
    Erik och Erik

  • otg

    Medlem
    18 februari, 2003 vid 20:47

    Okej.. låter härligt… ni måste ha det grymt bra där nere.. 12-13m/s varje dag..? Hur är det med Stjärtholm då? måste vara lite trevligar för honom med mindre kite… eller har han fortfarande problem med knät..? Här hemma är det ganska segt… Hade spanska prov idag… det var väldigt-enkelt… jag o bengan har skolkat ett par gånger o kitat en hel del.. Benji börjar verkligen bli lite kita kåt.. och jag kan stolt säga att min lärling är redo för att börja köra… med bräda/skidor! Köpte en våtdräkt idag.. dom hade feting rea på Rockaway beach… Kan också meddela att Bengos framtid ser väldigt ljus ut… Han hade mönstring idag.. å har blivit antagen till att bli u-båts spanare i 15månader… fan det var ett tag sen jag skrattat så mycket.. Jävla pund… Han ångrar sig jättemycket nu.. och ska försöka ändra så att han inte behöver tjänstgöra.. trodde typ att han skulle få sitta på en båt o sola… snarare sitta nere i källaren o titta på en skärm.. fan.. han såg så jäkla blek ut när jag träffade honom… Nej ni får ha det så bra.. snart har ni banne mig varit där i en vecka.. är det några duktiga åkare där? Sätter ni några trick än?

    / Ole

  • mav

    Medlem
    19 februari, 2003 vid 17:26

    ojojojoj, fy faen vad kul!!! stakars benne…
    mit kna har lakt nu o bade jag och erik rippade i colona idag! det var grymt kul, jag fick testa mina nya x-shoter stroppar som var fett skona. Visst finns det grymma akare har nere, en tysk pro som jobbar pa colona ho ar fett grym, sen finns det diverse klockrena killar som kor. vad betalade du for vat drakten? och vilken var det? din shorty funkar bra som faen, ar as skon att kita i. ar det natt har nerifran ni vill ha sa kan jag och erikan sakert fixa det. vi blev erbjudna att roka hashish i i vattenpipa efter en avslutad prutningskamp over ett par snorklar… =) lite sma kul.. olle du kanske vill ha en vattenpipa stlk xl???allt ar as billigt har nere… vi har inte borjat trixa an, vinden har varit lite hard och vi har mest finslipat utrustningen, erik kor med bindningar nu forresten, han sager att det ar as grymt.
    Kul att ni haller igang back in sweden vi far kora pa isen nar vi kommit tebaka.

    Ride On grin.gif

    /erik o erik

  • otg

    Medlem
    19 februari, 2003 vid 19:30

    Fan.. ni har det då bra pojkar.. själv sitter man då här och pluugar Fysik.. ellära.. sunk, sunk, sunk men, men om en månad är jag på fuerte, får leva på det… Är glad att min shorty funkar bra.. och jag hoppas verkligen att du tar dig tid att hoppa ur den när blåsan börjar trycka.. även om jag inte brukar göra det.. tongue.gif Benne ändrade i och för sig sin lumpengrej idag till Amfibieplutons befäl… had egentligen tänkt att inte göra lumpen alls men han lyckades inte slingra sig ur militärens klor.. Dräkten jag köpte var en RipCurl Raptor 5/4/3.. ska funka från när isen släpper tilsl när isen kommer.. “typ”.. sitter bra som fan i alla fall. Nypris: 2900 men jag fick den för 1800, skulle egentligen kostat 2100 men killen i affären misstog den för den tunnare varjanten. Kändes väldigt bra.. även om jag inte fattade det förens jag kom hem.. tråkiga är att Rockaway beach kommer gå i KK… så allt där är skitbilligt.. Fick dock den sista Raptorn.. men dom har en elasto.. den med huvan 6/7 feta vinterdräkten kostar 2500.. och några andra lite tunnare.

    Hmm.. vattenpipa kanske det kanske.. ska tänka på saken… vad har dom mer annars som är billigt där nere? Vad hade erik köpt för bindningar? wake?….. Nej nu måste jag plugga Fysik.. är feting svårt det här kapitlet och jag har inte ens börjat och provet är om 11timmar.. Men ni får ha det så jäkla bra, en annan grej föresten, vi har inte nationellt prov i matte vecka 11 som vi tidigare trodde. Utan bara prov på kap. 3.. vilket bör kännas ganska bra för dej..

    Ciao på er och rippa lite åt mig också… Otg tongue.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 februari, 2003 vid 20:00

    jag har en den är inte bra tar för lång tid
    köp den inte
    Anders

  • otg

    Medlem
    19 februari, 2003 vid 21:32

    vilken då? elasto våtdräkten?

    Mvh/ Olle

  • mav

    Medlem
    20 februari, 2003 vid 17:12

    erik har hyrt wakebindningar (nsi) jag har kopt x-shooter stroppar, erik kommer formodligen kopa wake bindningar… nar drar du till fuerte??? vem aker du med? hur manga veckor? vad kostar det? Nar stanger rockaway total ner? tankte kopa up mig pa lite longboard hjul eller natt. vad som ar billigt har nere… allt du kan tanka dig, kiteprylarna ar inte spec. billiga pa colona.
    ha det bra!

    /E. cool.gif

  • kitemaster

    Medlem
    20 februari, 2003 vid 17:19

    Fan att Rockaway stanger ner! Vem tar over surf-business nu da??? Hoppas nagon tar over fort. Longboard accessoarer, kitegrejer och surf prylar behover aterforsaljare i sthlm!!! Om dom stanger ner innan vi hinner hem, kan inte du tjacka hjul at mig da?
    Kram pare!
    Erik

  • otg

    Medlem
    20 februari, 2003 vid 19:04

    Det är inte säkert att dom kommer gå i KK men det ser ut så.. dom har haft det väldigt tight på senaste.. fast dom kommer nog med all säkerhet finnas kvar när ni kommer hem.. om ni kommer hem dvs.. Var inne där idag och fråga om longboards.. fast det var den enda grejen i butiken dom inte hade rea på… Iaf, så blev det inget fysik prov idag för mig och Benging,,, elläran var lite svår att svälja och Bengys slaappa attityd hjälpte inte speciellt mycket heller.. så vi gjorde något vi aldrig brukar göra… Men nu är vi lediga i alla fall… PÅ RIKTIGT! Fuerte.. är inte riktigt bestäm när vi drar , ska boka nån gång i veckan men det blir antagligen mellan 20mars till början på april.. Som det ser ut nu så blir det jag, nisse o mamma. Pris.. gratis mat inkl.. kommer nog bara stanna i 1vecka kanske två… vi får se hur det blir.

    Nu ska jag o B-ingo ut på stan… och göra grejor cool.gif..

    Vi hörs../ Olle

  • mav

    Medlem
    24 februari, 2003 vid 17:16

    i forr igar kitade vi hela dan… grymt nice, testade underground wavw tray… ojojoj vilken brada, lite svarkord i borjan men grym kansla…. igar luxor… sog, idag blaste det apa, sa deet vara bara proffsen som korde =) fick lite coola grejer pa film dock. imorn ska vara perfekt tills pa tyorsdag.=) olle vi har fixat en present till dig den ar as nice, by the way ville nagon av er ha natt harifran? vattenpipa ar rekomenderat, vi satt o rokte shisha efter maten igar… mysigt. vi hors sweden!

    /E. & E. tongue.gif

  • otg

    Medlem
    24 februari, 2003 vid 20:14

    låter härligt… luxor..? är inte det den där hunden? och Erik fy fan.. jag visste att du inte skulle kunna motstå mellansösterns herbala sötsaker,,, aja.. Benjy får ge dig lite smisk.. det ska bli kul.. as nice?? hmm.. det låter suspekt.. bara det inte är något ni åker fast i tullen med.. fast tack så mycket endå.. Nej jag tror inte att det är någon som vill ha något.. Jo förresten.. en grej.. skulle ni kunna ta med lite sand från stranden? det skulle betyda väldigt mycket för mig.. crazy.gif Jepp ni får ha det så bra.. imorgon bitti åker jag och Benji upp till Högfjället/Sälen för lite hardcore snowkiting..

    Vi hörs…

    Varma hälsningar/

  • otg

    Medlem
    24 februari, 2003 vid 20:15

    och… tongue.gif tongue.gif tongue.gif

  • mav

    Medlem
    25 februari, 2003 vid 20:47

    faen va ni ser nordiga ut!!! hahahahahahahhahahahahhahah.
    ja visste att du skulle vela ha sand fran stranden!!! jag kitesurfar ut till dynan imorn och hamtar lite at dig!!! idag har vi testat nya naish tt bidi 49 as skon liten brada!!! flysurfer.de hade reklamshoot med sin nya kite ute pa dynan idag den sag grymt cool ut. dom testade typ relaunch funktionerna eller natt. sag as kul ut. faen nu ar det inte sa manga dagar kvar har… snyft. det kommer bli lite skont att komma hem till en ny airblast och mycket harlig snowkiting! vi har lite polare harnerifran (svenskar, sthlmare) som vill med ut pa snon! det kommer bli apkul. snart har vi tillrackligt med material for varan film cool.gif!

    /E.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 februari, 2003 vid 11:17

    Efter två vekor på Colona i Egypten säger jag bara en sak: Helt jävla suveränt för kitare som vet vad dem gör! Mycket frånlandsvind…

  • mav

    Medlem
    28 februari, 2003 vid 23:26

    I second that! bra sagt.
    mycket trevligt folk där nere på colona! wink.gif

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Egypten Safaga

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.