Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Egyptien,El gouna 1/12, haka på?

  • Egyptien,El gouna 1/12, haka på?

    Publicerad av babak på 24 november, 2009 vid 11:02

    Kommer att åka till El gouna som är ett kiteparadis för er som inte vet, hittat sista-minute resor för 3990 kr(med boende) den 1/12, kan även anpassa mig några dagar! om någon är sugen på att haka på kontakta mig på

    070-9946000
    tighnavard@gmail.com

    sourra svarade 14 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • litease

    Medlem
    24 november, 2009 vid 11:38

    Vi åker ner veckan efter, den 7:e eller 8:e. Kom gärna med lite tips nerifrån. Det hade varit grymt sjysst!

  • majoon

    Medlem
    24 november, 2009 vid 14:57

    tjo!

    sitter i el gouna nu o måste säga det e jävligt najs här! i elgouna finns de massor av kiteställen, men jag skulle tipsa er om att köra i de norra delarna då vinden annars går över stan o gör det sjukt byigt!

    ja o polaren har hängt på redzeazone, vilket är det lite mindre av 3 kiteställen i norra delen. Kitelife har nåt sammarbete med just dem o tror ni kan få rabatt via dem…

    Ett tips vore nog att försöka hitta en lägenhet, ger en lite friare händer o man kan käka lite mer vad man vill..även om utbudet i affärerna e duktigt begränsat (maila centret…de kan säkert hjälpa er med det)!

    Själva el gouna är tvådelat, där den ena delen består av marinan som har ett skönt häng/partyställe (Papas bar)…medan den andra delen, downtown, har lite mer affärer (“systembolag” mm)..

    om ni är flexibla med avresa..så kör en sista minuten o kolla in gurun eller yr.no som ändå säger lite om hur vinden kan vara (brukar blåsa lite mer än gurun visar, ett bra tecken är när vinden kommer från norr)…

    kan väl säga ni kommer trivas bra här!

  • hildingdude

    Medlem
    24 november, 2009 vid 15:05

    El gouna är NICE
    Fanns resor förra året för 900 med boende

  • hildingdude

    Medlem
    24 november, 2009 vid 15:12

    El gouna – downtown superburger! is the shit 2 200g för 30 sek (Y)
    – fullhouse allt kostar 1,50 sek. fallafell joint awsome =)

    Mövenpick hotell, seriossly nice hotel med en bräda från young blood 07 med alla signaturer på den är värd att kolla på 🙂

  • fanny

    Medlem
    26 november, 2009 vid 20:34

    är själv sen igår tillbaka efter 3 månader i gouna – så bara boka och åk ner och håll ställningarna för mig, please!
    och för er som tycker att “systemet” ligger långt borta: free delivery is the word.

    ni kommer trivas!

  • litease

    Medlem
    27 november, 2009 vid 09:49

    Vilka storlekar behöver man ta med sig? Har en 9 och 12,5 hybrid.

    Våtdräkt?

  • fanny

    Medlem
    27 november, 2009 vid 22:48

    beror ju lite på dig själv, haha. men jag körde på 7,5 men behövde också runt 9-10 då och då. men ditt val låter som om det kan funka om vinden gör som den ska. 🙂
    våtdräkt är ett tips, vattnet är betydligt skönare än här men inte kokande direkt.

  • sourra

    Medlem
    28 november, 2009 vid 01:46

    Man ska vara bra frusen av sig om man ska tycka att det är värt att bränna ett drygt kilo packning på en våtdräkt. Jag har varit i detta gudsförgätna land och surfat både under svensk vinter och svensk sommar och jag måste nog säga att det duger gott utan våtis. Är man extremt harig kan man köra shorty men heldräkt är det bara italienare och tyskar som kör. De kör även skor och handskar.

  • majoon

    Medlem
    28 november, 2009 vid 13:57

    vad gällande vind hade jag med 16 13 10 8 6 i kitestorlek…använde samtliga!

    våtdräktsmässigt så körde jag någon enstaka dag med enbart rashguard, på dagtid claes ohlsson shorty, o på kvällar 5/3a…

  • pjoter

    Medlem
    28 november, 2009 vid 21:36

    du måste vara en riktig viking sourra. då jag var där över jul tyckte jag det blev lagom först med shorty+3mm budgetdräkt. Bränner gärna ett kilo packning på att slippa frysa!
    Vet du inte att saker (typ knän, fotleder osv 😉 ) går sönder lättare om man inte är riktigt varm? Iofs så tycker jag att en session ska pågå minst 2h för att börja räknas som en session så kör man bara små korta pass är det ju ok men efter ett par timmar blir det fasen kallt även i karibiskt vatten. Brasilien är enda ställa jag provat på där man på riktigt kan köra i bara rashguard och ändå behöva doppa sig emellan krasherna för att slippa svettas.

  • sourra

    Medlem
    29 november, 2009 vid 17:20

    Hehe, jag kör iofs utan dräkt i Sverige också de få dagar då vi har sommar men i Egypten är det ju typ 22°C som kallast och varmt som fasen i luften.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Egyptien,El gouna 1/12, haka på?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.