Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing EH – copycats eller pionärer?

  • kasimir

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 22:12

    @SkånePaul 447076 wrote:

    Jag vill oxå ha en Wave 9:a!!!!!!!!!!!!!

    Du har precis köpt en X10:a var nöjd med det prylböög!

  • dadil

    Medlem
    24 februari, 2008 vid 22:45

    @SkånePaul 447076 wrote:

    Jag vill oxå ha en Wave 9:a!!!!!!!!!!!!!

    du kan få köpa min för…. säg 15.000:- deal?

  • skanepaul

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 07:29

    Amen kom igen! 14700:- inkl. frakt!?

  • luuddee

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 07:54

    tur man har 2 styck 9or

  • edorf

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 08:04

    fan vad mycket hyllningar på waves och freestyles, och ändå ligger ni inne med era bögiga bögkites!

  • dadil

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 09:29

    @SkånePaul 447105 wrote:

    Amen kom igen! 14700:- inkl. frakt!?

    inga skambud tack.

  • skanepaul

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 09:38

    @edorf 447108 wrote:

    fan vad mycket hyllningar på waves och freestyles, och ändå ligger ni inne med era bögiga bögkites!

    Njae, inte freestylen…it sucks!

    Waven är ju dock en grym framför allt BILLIG kite, dock så är den ju inte bättre än Torchen som är numero uno!

  • skejtar_henke

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 09:44

    @edorf 447108 wrote:

    fan vad mycket hyllningar på waves och freestyles, och ändå ligger ni inne med era bögiga bögkites!

    Dagens citat och helt rätt

  • gh0st

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 10:09

    Waven är en av dom bästa kites jag kört med helt klart. Och EH är/har varit pionärer. Bl.a. så tillverkade dom kites åt Best. Kolla på Best-kitarna från innan 05 så hittar du EH loggan på sidan.

  • snygging

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 10:29

    @metallifredd 446881 wrote:

    Har eh hittat på några kitegrejer som sedan införts hos konkurrenterna?

    Tex var ju North först med segmenterad LE,
    Naish först med diverse grejer bl a 4 linors kite.
    Best har meckat med material.
    Cabrihna har haft en del egna relaunch system mm+ först? med kommersiellt gångbar “bow”.
    Slingshot var väl först? med onepump.
    Osv…

    Meningen med frågan är såklart att söka svaret på den danska, förlåt skånska EH-hypen som fanns/finns här på steffo. Va det hugos påhitt från början eller hur startade det?

    Skall man satsa på EH-kites 2008 och isf varför? Och om jag nu köper EH 2008å skall jag välja minst 2 storlekar mindre kite än vad jag skulle köpt av annat märke (kram till H U G O).

    O S A

    /Lord Metal – Yngwies tunnhåriga halvbror.

    Så du lever din gammle gök?
    bor du uppe bland stenarna nu?
    Jag kommer att köra med sle i år så djäkla trött på att vara över/under riggad.
    Testade Atom 08 från flexifoil i helgen, vilken känndes skön.
    Som gammal c åkare kände man igen sig direkt men med sle fördelar ,vilket alla märken säger, men här var det verkligen så.

  • lars_m

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 10:42

    @skotten 446986 wrote:

    2008? woo loads of new stuff coming, I could tell ya but then I would have to tie you up and put a gag ball in your mouth…. hehehehe

    Dude, you got yourself a volunteer 😉

  • luuddee

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 11:36

    @gh0st 447128 wrote:

    Waven är en av dom bästa kites jag kört med helt klart. Och EH är/har varit pionärer. Bl.a. så tillverkade dom kites åt Best. Kolla på Best-kitarna från innan 05 så hittar du EH loggan på sidan.

    Det va inte bara best kitesen eh gjorde även liquidforce och ett par andra var deisgnade av eric. dock alltid förra årets modell dvs. best 04 va eh 03 osv.. och ändå var det de bästa de kunde göra köpa ett annat märkes gamla modell iställer för att göra en likbra själv. talar rätt mycket det där

  • stebe

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 11:55

    @gh0st 447128 wrote:

    Waven är en av dom bästa kites jag kört med helt klart. Och EH är/har varit pionärer. Bl.a. så tillverkade dom kites åt Best. Kolla på Best-kitarna från innan 05 så hittar du EH loggan på sidan.

    Peter Stiewe chefsdesigner på Best idag, jobbade på EH som sedan sålde designen till Best.

    Sedan anställde Bestkiteboarding Peter och då var det slut med att köpa design från EH. Så Bests chefsdesigner idag var i hög grad delaktig i designen av EHs kites fram till 2005.

    Rätta mig gärna om jag har fel.

  • gogga

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 13:35

    @stebe 447155 wrote:

    Peter Stiewe chefsdesigner på Best idag, jobbade på EH som sedan sålde designen till Best.

    Sedan anställde Bestkiteboarding Peter och då var det slut med att köpa design från EH. Så Bests chefsdesigner idag var i hög grad delaktig i designen av EHs kites fram till 2005.

    Rätta mig gärna om jag har fel.

    Det är helt rätt. Peter och eric designade kitesen tillsammans. Men när eric bröt ryggen och låg på sjukan skulle Peter designa kiten själv och lyckades då åstadkomma EH wake som är den sämsta kite som någonsin gjorts (om man bortser från hellfishen som alltså peter gjorde därefter, denna gången direkt för best)…

  • skanepaul

    Medlem
    25 februari, 2008 vid 13:38

    Trodde wake och wave var samma sak?? Eller varjefall att waken var prototyp för kommande waven det året.

    Man lär sig mycket av denna tråden!

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing EH – copycats eller pionärer?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.