Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport El Yakue var "skit" förra säsongen

  • El Yakue var "skit" förra säsongen

    Publicerad av badjanne på 22 november, 2008 vid 11:26

    Många blev rejält magsjuka.
    Någon som vet hur situationen är där nu.
    Har man hittat orsaken?
    Det är ju fortfarande ganska billigt att åka dit.

    danneman svarade 15 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • bjornen

    Medlem
    23 november, 2008 vid 09:53

    Jag är absolut ingen expert på El yaque men jag var där i mars och fick magsjukan. Undrar om inte det har varit “skit” tidigare år också för när jag beställde resan hösten 2007 så kallades stället för magsjukeön av vissa viket ger en indikation på tidigare problem. Är man så pass frisk att man klarar en släng av magsjuka så skulle jag defintivt åka stället är ju kanon 🙂 Jag var dålig en hel natt och halvrisig några dagar efter. Jag fick en kur av Ciprofloxacin Sandoz på stället som jag blev helt frisk av. Man kanske skulle varit duktig och dokumenterat allt så kanske man skulle kunna fått lite pengar tillbaka på försäkringen ? Vi var otroligt noga med handsprit, en liten “wirre” nu och då :tongue: mm men vad hjälpte det… Vissa tror att det är havsvattnet som smittar men det betvivlar jag, var där med mina svärföräldrar och dom badade inte något men blev sjuka i alla fall. Vi bodde och åt dessutom på olika hotell vid insjuknandet. Jag ska i alla fall åka igen om tillfälle ges.

    //Björn

  • chris

    Medlem
    23 november, 2008 vid 13:07

    Jag har varit där 3 år i rad och klarat mig utan magsjuka. I våras var jag där en månad och då var det många som hade problem. I vår grupp på 8 stycken fick hälften problem, dock bara kortvarigt en till två dagar. En fick campylobacter, hade troligtvis ätit kyckling som inte var färdigstekt. Tidigare år har jag inte hört talas om problemet. Jag kommer att åka dit i februari två veckor för som Bjornen säger så är stället kanon.

  • walle-2

    Medlem
    24 november, 2008 vid 18:27

    @chris 517608 wrote:

    Jag har varit där 3 år i rad och klarat mig utan magsjuka. I våras var jag där en månad och då var det många som hade problem. I vår grupp på 8 stycken fick hälften problem, dock bara kortvarigt en till två dagar. En fick campylobacter, hade troligtvis ätit kyckling som inte var färdigstekt. Tidigare år har jag inte hört talas om problemet. Jag kommer att åka dit i februari två veckor för som Bjornen säger så är stället kanon.

    Jag var i El Yaque förra säsongen och kommer att fara dit i Mars i år igen trots
    att jag var magsjuk ett dygn förra säsongen det är värt det ändå

  • danneman

    Medlem
    24 november, 2008 vid 19:31

    Vad jag förstod kom problemet från ön Coche som ligger strax intill.
    Dom som kom från Coche smittade tydligen ner folk i Elyaque..
    det finns ingen direkt anledning att inte äta Kyckling det har vi gjort varje år och ingen kan säga att det var just det som man blev dålig av.
    i mer än 4 månader som jag vart där har jag blitt lite kass en gång och då äter jag minsty en gång om dagen på resturang ibland 2 gånger.. så jag tycker inte det e nått man ska oroa sig för.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport El Yakue var "skit" förra säsongen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.