Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport El Yaque – Farligt?

  • El Yaque – Farligt?

    Publicerad av duden på 22 oktober, 2009 vid 23:39

    Tjena Surfers!

    Har bokat en resa till El Yaque under julen. Ska bli grymt….hoppas jag. Hade inte läst så mycket om det innan jag bokade men efter att ha börjat söka på nätet slås jag av alla varningar för väpnade rån, kidnappningar, kreditkort-scams o dylikt vidrigt. Ska mellanlanda i Caracas, och beskrivningen av den personliga säkerheten på flygplatsen är ju inte direkt någon munter läsning. Är det någon som skulle kunna dela med sig av sina erfarenheter vad man bör tänka på, kanske speciellt på flygplatsen i Caracas? Vore mycket tacksam!

    blabussen svarade 14 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • fastforward

    Medlem
    23 oktober, 2009 vid 07:46

    El Yaque behöver du inte oroa dig för, det är bara en liten håla full med medelålders surfturister. Hur lugnt som helst.

    På flygplatsen i Caracas har jag aldrig varit men de brukar väl ha bra övervakning på sådana platser. Det rekommenderas dock inte att gå omkring i själva Caracas, hörde om ett gäng med svenska backpackers som hade varit där i tre dagar och blivit rånade varje dag…

  • macedu

    Medlem
    23 oktober, 2009 vid 07:59
    Duden;584904 wrote:
    Tjena Surfers!

    Har bokat en resa till El Yaque under julen. Ska bli grymt….hoppas jag. Hade inte läst så mycket om det innan jag bokade men efter att ha börjat söka på nätet slås jag av alla varningar för väpnade rån, kidnappningar, kreditkort-scams o dylikt vidrigt. Ska mellanlanda i Caracas, och beskrivningen av den personliga säkerheten på flygplatsen är ju inte direkt någon munter läsning. Är det någon som skulle kunna dela med sig av sina erfarenheter vad man bör tänka på, kanske speciellt på flygplatsen i Caracas? Vore mycket tacksam!

    Ta av alla ringar och halsband OCH ta med dig ett par backup plånböcker och preppa dessa som om det är dina RIKTIGA plånböcker, fyll dem med massa skit… åhlenskort, etc etc, och ha i svenska pengar och vanliga valutan…..mao en reseplånbok redo för stöld…..

    Gods be with U

    /mac:crazy:

  • fastforward

    Medlem
    23 oktober, 2009 vid 08:10
    MacEdu;584923 wrote:
    Ta av alla ringar och halsband OCH ta med dig ett par backup plånböcker och preppa dessa som om det är dina RIKTIGA plånböcker, fyll dem med massa skit… åhlenskort, etc etc, och ha i svenska pengar och vanliga valutan…..mao en reseplånbok redo för stöld…..

    Gods be with U

    /mac:crazy:

    Cheeesus, vad har du råkat ut för i El Yaque egentligen?

  • hbgkitare

    Medlem
    23 oktober, 2009 vid 12:40

    I El Yaque är det lugnt men har också hört att mellanlandar man i Caracas så skall man inte lämna flygplatsen, i värsta fall ta en taxi direkt till hotellet om det krävs övernattning där.

  • chris

    Medlem
    23 oktober, 2009 vid 14:27

    Flygplatsen i Caracas är inga problem. Numera kan man t o m gå till inrikeshallen utan att behöva gå ut på gatan.

  • chris

    Medlem
    23 oktober, 2009 vid 14:32

    Bara nonchalera alla uniformsklädda gubbar som vill hjälpa dig med ditt bagage eller växla pengar. Kolla kursen med flera innan du växlar, det kan vara bra att ha lite bolivarer till taxin från flygplatsen. Resten kan du växla i El Yaque,där är kursen lika bra. Kreditkort bör du inte använda alls. Ta med Euro eller dollar.

  • blabussen

    Medlem
    1 november, 2009 vid 20:21

    Caracass lär vara en av världens värsta städer, enligt en tidigare kollega som vuxit upp i Colombia, håll hårt i åhlenskortet 😉 El yaque är lungt, man växlar pengar på internet cafeét och får magmedicin av den franska kiropraktorn 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport El Yaque – Farligt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.