Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing EM Dungarvan 2009

  • benke-2

    Medlem
    6 november, 2009 vid 19:19
    andersbq;587182 wrote:
    Nu ska jag ut med prinsen och first caddie och äta finmat.
    Hälsning från Andrea:
    Just shittyyyy pictuuures you take. (italienskt uttal)

    Najs med bilder (MR discostar live)
    Undra vart prispengarna från förra året och i år går, lär ju bli blir jackpott-tävling nästa år med 40000E i prispengar.

  • andersbq

    Medlem
    6 november, 2009 vid 22:23

    Det var en enkel fråga, Benke. Jo det är så att Markus har fortfarande inte fått en cent från Karpathos kommun ännu. Så det finns inga pengar att dela ut. Och på frågan om det blir nån tävling nästa år på Karpathos, så är svaret, “först måste dom betala för i år. Sedan får vi se.”
    (alla säger att prispengar får man i bästa fall efter 6-7 månader)

  • jester

    Medlem
    6 november, 2009 vid 22:24

    Markus S verkar tro att han äör nere på Karpathos, där det jämt blåser… Dom får ta o anlit Gustav, så det blir lite ordning på det hela… Och bilderna på Dunken känner jag igen… Brukar se ut sådär för mig när det är lättvind… 🙂

    Måtte det nu faen blåsa imorron!

    Trots tragiken med tävlingsledning samt vädret, så är det iaf undehållande läsning!

  • hanko

    Medlem
    6 november, 2009 vid 22:55

    Det är med stolthet jag som distansmedlem i SurfClubKlagshamn har BQ som klubbkamrat!! Större entusiast och rapportör finns inte !! Grymt Mr BQ. Medans jag tampas med våldtäktsmän på jobbet så tampas du med obeslutsam tävlingsledning och Shitty-wind-conditions…..mao så har jag samma “klimat” på jobbet när det gäller åklagare och bus…..! Nu lägger jag (ännu) en miserabel säsong bakom mig och jag ser redan fram emot nästa gång jag får dela tak med dig BQ. Kör hårt nu på finaldagen och välkommen hem till Svedala och dina underbara vintersurf i b la TT. “Give the Iron” som vår gode vän sa…..! Happy Friday!!

    PS: Sitter å roddar med trådlöst bredband och blir impad hur du grejar uppkoppling och fixar rapporter från Irland till oss svältfödda i Sweden……mao jag grejar inte det ens i min lilla vindfattiga värld :DS

  • andersbq

    Medlem
    6 november, 2009 vid 23:03

    Såg den här på stranden efter racet, en hälsning från en däruppe; (han garvar nog åt oss)

  • benke-2

    Medlem
    7 november, 2009 vid 06:45

    Kanske kan bli vind.
    Verkar bli nästan storm på västkusten, borde ju komma förbi en 7,8 by någon gång under dan.

  • andersbq

    Medlem
    7 november, 2009 vid 17:21

    Nu är EM i väntan äntligen slut. Idag var proggen bra, sydväst cirka 10-15 m/s men vridande mot nordväst. Sydväst är perfekt för strippen. De t blåste bra på morgonen men som vanligt så väntar man på något hela tiden. Denna gång att tidvattnet skulle försvinna så att sandbanken skulle komma fram. Det gjorde den vid 11 men det hände ingenting, för lite vind. JAg stack ut ändå, ensam. Blåste inte så mycket men åkte runt 31 knop och klotade till allas förtjusan när jag körde för nära sandbanken. Sen stack jag in och satte igång att tjata på Markus. Han gav till slut med sig och tog ner AP, sa att vi skulle rejsa kl 12.00 Men sen satte han upp AP igen. Vid 12.30 drogs dock ett 90 min race igång. Jag var ute tidigt. Det blåste byar på drygt 15 m/s. Första försöket slutade 50 meter in på banan i ett våldsamt kastfall. Jag hade för mycket buk och fenan släppte i väldigt hög fart. Blev liggande med vatten i mastfickan seglet på fel håll djup och utåtström medan alla flög fram. Fick till slut upp grejorna och tog mig tillbaka till andra sidan. Gjorde ett nytt försök och kom in perfekt i banan, väl i fart fick jag bara mera vind och det var bara att låta prylarna svara. Kändes som 37-38 knop. Bra med 7,8. Jag flög fram och hann tänka “det här är vinnarfart”! Min egen GPS strulade (visade typ 20 knop) men tävlingsGPSen, ja det ser du på bilden nedan. Även prins Andrea hade bra fart, nästan samma som jag…
    Om den stämmer så är jag bland de snabbare här. Men man vet ju inte om den där farten är satt i nån bil när tävlingsledarna körde hem igår…
    Sedan tillbaka till starten. Då mojande det helt och jag behöve en runda till (man räknar medel på två rundor). Dock hade jag 80 minuter på mig. Lugnt. Bara en repa till, räcker med typ 35 knop så är EM en succe´.
    Men det kom ingen mer vind, Alla andra på stora grejor körde repa efter repa medans jag tittate på. Fick till slut sticka ut i nordväst och segla i typ 29 knop genom banan. Så var denna saga slut… Jag lär inte vinna om man säger så. Men Dungarvan-strippen har potential.’

    Hursom helst, jag gjorde mitt bästa och jag tror inte jag behöver skämmas för mitt deltagande.
    Nu har vi gått runt i lervällingen i 2 timmar och packat grejor. Har dock 2 fina segel på rummet just nu, blött, för här regnar det konstant!

  • badjanne

    Medlem
    7 november, 2009 vid 17:38

    42,27 knop
    hela Surfsverige håller tummarna i väntan på “pricegiving” 19:30

  • andersbq

    Medlem
    7 november, 2009 vid 17:45
    Badjanne;587280 wrote:
    42,27 knop
    hela Surfsverige håller tummarna i väntan på “pricegiving” 19:30

    va bra att du vet när det är, hade ingen aning!
    Vad det gäller farten, så vet jag iallafall att det säkert var över 38 på 250 metern. Jag tror jag klarar över 33 knop i snittfart på två rundor iallafall.

  • benke-2

    Medlem
    7 november, 2009 vid 18:03

    39,8 42,3 med 7,8 jävligt snabbt kört.
    Baldini hade typ samma och 29 på andra, undra vad Björna hade på Gpsen.
    Var det nån som fick två kör med vind.

  • andersbq

    Medlem
    7 november, 2009 vid 18:15

    Ingen aning, det pratas om att Björn hade typ 36 knop. Men han fick säkert till flera rundor. Hade jag oxå fått om jag inte klotat i första försöket. Jag tror Baldini slår mig.

  • badjanne

    Medlem
    7 november, 2009 vid 18:18
    Badjanne;587280 wrote:
    42,27 knop
    hela Surfsverige håller tummarna i väntan på “pricegiving” 19:30

    Läst på:
    http://twitter.com/IKAclass
    We have valid results for both the windsurfers and kiteboarders fleets. The final results will be published on the pricegiving at 19:30
    about 1 hour ago from web

  • nouse

    Medlem
    7 november, 2009 vid 21:37
  • carl-r

    Medlem
    7 november, 2009 vid 21:40

    Ojojoj… Det är spännande nu. 🙂

  • carl-r

    Medlem
    7 november, 2009 vid 23:03
Sida 4 av 8

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing EM Dungarvan 2009

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.