Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En bra FSW allround på 125 liter

  • sundheden

    Medlem
    25 november, 2021 vid 14:00

    Jag har provat alla tre brädor som du nämner här men i storlekarna 85, 95 och 105.
    Med en volym på 125 så blir karaktären en annan, lite mer åt freeride skulle jag tro men fortfarande svängiga, lekafulla och lättjippade.
    Den jag kört minst av alla är Fanatic och det var ett par år sedan (Freewave STB).
    Dyno är generellt smalare även om just Dyno 125 version 3 och Kode 125 2022 har samma bred, många säger den är något bättre i vågor än Kode och det kan jag hålla med om.
    Kört Dyno 85-105 extremt mycket på uthyrning där 85 är mer wave-orienterad än tex. 105.
    Jag själv äger jag en Kode 105, för mig personligen är den helt perfekt, lättplanad, lättjippad, rolig, blir inte okontrollerbar när jag börjar bli överriggad och vattnet är stökigt.
    Dyno har för mig varit den som jag tycker är mest lättjippad.

    Skulle säga att alla tre är riktigt bra bump’n’jump-brädor oavsett!
    Kanske man kan säga att Kode är det mer flyt i och Dyno mer lekfull. Fanatic minns jag inte allt för väl.

    Dyno 95

    Kode 105

    Freewave STB 105

  • nekstein

    Medlem
    25 november, 2021 vid 23:14

    Tack för ditt svar, jag är lite inne på dyno’n då den verkar lite mer ”livlig” men vill ändå att brädan ska vara stabil.
    Har en wave på 89 liter och en på 107 så vill komplettera med en som flyter ordentligt och kunna krusa omkring med 5,9 och 6,7 segel.
    /Niclas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En bra FSW allround på 125 liter

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.