Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En helt vanlig lördag 2007…

  • En helt vanlig lördag 2007…

    Publicerad av andersbq på 6 december, 2007 vid 20:18

    Som vanligt ser det ut att bli vind på lördag. Alla prognoser pekar åt det.
    S… brukar påpeka att detta inte det faktiskt inte var så i våras. Och visst har han rätt, säker 3 helger i rad utan vind i skarven april maj!

    Kolla Per-peaken och den som var i september när det var Klagshamn/GWS-tävlingar!

    jeppepeppe svarade 16 år, 5 månader sedan 13 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • jester

    Medlem
    7 december, 2007 vid 08:05

    När man ser det där, så är det ju inte så konstigt att man sällan får plocka ut 5.8:an på vattnet. Är ju väldigt sällan över 15 m/s i max vind…

  • mag

    Medlem
    7 december, 2007 vid 20:34

    Nej, helt vanlig är den inte. Jag är nämligen till skillnad från alla andra 2007 helger sjuk, precis som förra helgen. Skittajming!!! Bläää! 🙁

    Kör Järn ni andra!
    Magnus

  • andersbq

    Medlem
    7 december, 2007 vid 20:57

    Ja, men hur blir vinden i morgon egentligen???
    TV-vädret lovar kuling, DMI +10m/s men proffskällor har graderat ner till 6-8 m/s (Här i norra halland).

  • the_novice

    Medlem
    7 december, 2007 vid 21:10

    Har också blivit sjuk, himla otur och kan inte ens skylla på vintersurf….

    Tycker inte riktigt att vindstatistiken stämmer, det var åtminstånde en dag i january med över 30m/s i byarna. Var det inte då deras mätare pajade?
    Jag körde för övrigt 3.7 den dagen och hade svårt att bära prylarna fram till vattnet…

  • safesurfer

    Medlem
    7 december, 2007 vid 21:54

    Både dmi och vindguru har skrivit ner prognosen rejält under kvällen. Hade varit grymt fint med lite vintersurf, nästan bara två månader till mars då vårsässongen börjar.

  • andersbq

    Medlem
    7 december, 2007 vid 22:15

    @SafeSurfer 433129 wrote:

    Både dmi och vindguru har skrivit ner prognosen rejält under kvällen. Hade varit grymt fint med lite vintersurf, nästan bara två månader till mars då vårsässongen börjar.

    Nu ska vi inte vara pessimister, den rullande 12 månaderna har vi vindsurfat i Halland hela tiden, som längst så var det 18 dagars uppehåll.
    Ärligt talat kan jag inte fatta hur man kan leva norr om Göteborg. Stackars er som varje år måste ställa grejorna i 5 månader.:crazy:

  • booman

    Medlem
    7 december, 2007 vid 22:49

    @andersbq 433134 wrote:

    Nu ska vi inte vara pessimister, den rullande 12 månaderna har vi vindsurfat i Halland hela tiden, som längst så var det 18 dagars uppehåll.
    Ärligt talat kan jag inte fatta hur man kan leva norr om Göteborg. Stackars er som varje år måste ställa grejorna i 5 månader.:crazy:

    Tack för din omtanke! Den värmer när abstinensen blir för svår…:wink:

    Åsså läser man på konfen om o om igen: Lejet lördag?, TT Torsdag? etc, etc… Lyck-ostar…

    Å andra sidan, när isen lossar… säger bara det…

  • kele

    Medlem
    7 december, 2007 vid 23:28

    Själv gjorde jag årets bomkörning idag. Tog ledigt från jobbet på gårdagens prognoser och drog till Varberg. SMHI lovade kuling, DMI var mera på alerten och la ut ett stiltjebälte på morgonen vilket jag inte hade koll på. Kan man kräva dom på bensinpengar?

    Dumstrut på…….

    /Kele

  • andersbq

    Medlem
    8 december, 2007 vid 09:01

    @Kele 433147 wrote:

    Själv gjorde jag årets bomkörning idag. Tog ledigt från jobbet på gårdagens prognoser och drog till Varberg. SMHI lovade kuling, DMI var mera på alerten och la ut ett stiltjebälte på morgonen vilket jag inte hade koll på. Kan man kräva dom på bensinpengar?

    Dumstrut på…….

    /Kele

    Du vet ju att det är självförvållat, det räcker inte att flytta från Dalarna till Trollhättan. Kom igen nu och ta nästa steg, nu när du börjar jobba i Göteborg!

  • rrd

    Medlem
    8 december, 2007 vid 09:50

    Men Kele, du vet väl att DMIs bilder är det som gäller. Att se om vinden når in till land tex. Jag var också laddad och trodde verkligen på vind på torsdagskvällen men det kunde man glömma när man såg prognosen på fre morgon.

    Kanske i em…

  • safesurfer

    Medlem
    8 december, 2007 vid 10:38

    8-11m/s i eftermiddag säger de men lite svårt att veta 8är ju inge vidare men 11 är riktigt bra. Hur fan ska man göra är det värt att lägga hela dagen på ett försök.

  • johan_gbg

    Medlem
    8 december, 2007 vid 12:07

    Å va bidde det då? Inte ens en liten tumme!

    /J

  • andersbq

    Medlem
    8 december, 2007 vid 12:11

    @Johan_GBG 433211 wrote:

    Å va bidde det då? Inte ens en liten tumme!

    /J

    Man måste ner till Halmstad idag om man vill ha vind…

  • gurra1978

    Medlem
    8 december, 2007 vid 12:41

    Kom nyss hem från Apelviken. Körde till en början dålig freestyle 107 l med 5.2. Sen så klarnade det upp och ökade så det gick att ladda på lite trick. Inte direkt bra men skönt att komma ut på vattnet. Man borde nog varit längre ner idag, typ så långt man kan komma. Skåne.

  • imported_borje

    Medlem
    8 december, 2007 vid 13:01

    Körde 4.7 och 88l vågbräda i Ringenäs idag, inte epic – men helt ok, det var ju skönt att få komma ut 🙂

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En helt vanlig lördag 2007…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.