• Publicerad av fishy på 23 februari, 2001 vid 11:38

    Vi är vad jag tror ganska många på konfen, skulle det inte vara en riktigt bra idé att gå ihop och köp tillsammans för att pressa priserna lite till. Tänk att ringa och beställa 50 brädor och 180 segel, prutmånen måste ju bli betydligt bättre. Hur detta skulle kunna koordineras är jag dock lite osäker på men håll med om att tanken är god. Tillsammans är vi extremt starka mot leverantörer

    fishy svarade 23 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 februari, 2001 vid 12:43

    Avisst ta du ansvar för å distribuera och fakturera och kreditera alla 50 personers beställningar så är vi på!
    Gör det även helt ideellt och arbeta vid sidan om, så att du inte har någon som helst tid över också så är allt kirrat!
    När sedan alla som beställt prylar inte vill ha dem så försök att sälja dem till någonannan spekulant!

    Allvarligt talat så var tacksam över de få återförsäljare som överhuvudtaget bemödar sig med att distribuera prylar i lilla Svedala! De gör de inte för de feta inkomsterna utan för att de är entusiaster!

    Och OBSERVERA jag tillhör inte någon av dem, utan är bara evigt tacksam att de finns!

  • voodoo

    Medlem
    23 februari, 2001 vid 13:11

    Hallå!! Idén är ju god från början både för köpare OCH säljare..säj att man får lägga en handpenning på en viss procent eller att betala till handlaren i förskott för det skulle ju absolut locka

    vooodo wink.gif

  • dr-masse

    Medlem
    23 februari, 2001 vid 14:02

    Letsbuyit anyone?

    En bra idé – risig logistik…

    Det finns några som gjort det, bland annat vid köp utomlands för några år sedan (mest Tyskland). De fick bättre pris å sparade pengar på frakten oxå – så visst går det! Lite pul, bara.

    Surfa På!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 februari, 2001 vid 14:45

    Vi i Skåne har inget att vara tacksamma för. Det är ju fan så mycket bättre att åka till Lubeck eller Rostock (billigt) och samtidigt få en lite utflykt med familjen. Tacksam…????
    Bojen

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 februari, 2001 vid 14:48

    Tror du verkligen att de driver ett företag utan att tjäna pengar? Hur blåögd får man vara. Dags att vakna nu, hörru!
    Bojen

  • volcano

    Medlem
    23 februari, 2001 vid 21:19

    Om någon kan komma på en vettig lösning på distribution och hantering av handpenning är jag helt med på banan. Ett sätt skulle faktiskt vara att man själv ansvarar för att hämta sina grejor på butiken, de flesta åker ju ut på sommaren, varberg eller öland kanske kan vara leveransplatsen.

  • smurf

    Medlem
    24 februari, 2001 vid 08:32

    Tanken att samla ihop ett gäng och gå direkt till fabriken är ju god och
    jag måste erkänna att jag själv funderat i de banorna flera gånger. Det
    finns dock en anledning till att att vi har surfbutiker som sköter de
    kontakterna…

    Garantier, reklamationer, återköp, frakt, förvaring, tullar, moms etc. etc….

    Är du road av att ta hand och sköta dessa saker så tycker jag du ska öppna
    en egen liten butik. Det går nog att göra en liten hacka men samtidigt är
    det mycket jobb som ligger bakom. Har du bra priser och bra produkter så
    lovar jag att handla av dig.

  • lagvast

    Medlem
    24 februari, 2001 vid 08:57

    Jag är med på allt som sänker kostnaden för mina inköp.Det är ju ta mej fan svinpriser på nya surfgrejer.Garantier o reklamationer är inga problem jag köper bara kvalité och det håller.Det är väldigt sällan man får lämmna tillbaka något till butiken.

  • voodoo

    Medlem
    24 februari, 2001 vid 10:02

    Iden är ju inte att vända sig till FABRIK utan till en BUTIK som kan ge en bra deal vid inköp av STORA kvantiteter..I och med att HANDLAREN kan göra ett stort inköp från FABRIK så förhandlar han sig till sig ett bättre pris, så i slutänden gynnar det ju både handlaren och konsument..

    vooodo wink.gif

  • kapten-k

    Medlem
    24 februari, 2001 vid 11:54

    Bojen! är det verkligen billigare i tyskland..??

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 februari, 2001 vid 18:12

    Si!
    Bojen

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 februari, 2001 vid 20:27

    hallå killar jag har en jätte bra ide!!
    vi kan väl samla ihop ett gäng och så köper vi plast och monofilm och lite annat så bygger vi våra brädor och syr våra segel själva det blir ju jättebilligt!! och så kan vi ha små mysiga möten på vintemånaderna då vi virkar upphalstamp……..

    bra ide va!

  • fishy

    Medlem
    2 mars, 2001 vid 16:56

    Verkar vara en lämplig sysselsättning för dig, frågan är om du kan hitta fler personer som håller samma nivå som dig.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.