Senaste nytt Forums Vågsurfing En Informativ halvdag om Vågsurfing.

  • En Informativ halvdag om Vågsurfing.

    Publicerad av maks på 28 februari, 2006 vid 09:26

    Hej,
    Jag skall ha en informativ halvdag om vågsurfing som metod för att analysera en kommunikations modell. Jag har vet ungefär hur jag skall ha den med filmvisning, föreläsare och reklam för vågsurfing. Är det någon som är intresserad av att komma och prata om vågsurfing eller dylikt så var god kontakta mig. Jag vet att jag är lite sent ute men dagen är i alla fall 16/3 under förmiddagen. Eventet kommer hållas i frölundagymnasiets aula och huvudsakliga målgruppen kommer vara eleverna.

    Vill du vara med och göra vågsurfing större i sverige så skriv gärna ner tips, tankar, ideér eller om du på något annat sätt vill vara med och hjälpa till.

    Tack på förhand

    Max Wångdahl

    bammerwee svarade 10 år, 6 månader sedan 14 Medlemmar · 31 Svar
  • 31 Svar
  • per-larsson

    Medlem
    28 februari, 2006 vid 17:11

    Med all respekt för din idé så är väll inte problemet att vågsurfing är för litet i Sverige. Tvärt om det är redanför stort. Varför vill man att det skall bli ännu större? Känner du dig månne ensam i Åsa en blåsig lördag i September?

  • yann

    Medlem
    28 februari, 2006 vid 18:43

    Wörd!

    …å bara för att man måste skriva 10 tecken kommer några till…qwerty!

  • sharkboy

    Medlem
    28 februari, 2006 vid 18:44

    I’m with Per, I’d rather surf waves then dodge crowds.

  • maks

    Medlem
    4 mars, 2006 vid 11:03

    Vill man vara en girig gringubbe som inte vill få ut nya människor bland vågorna så kan man vara det. Eller så är man frammåt till fler nya surfare vilket betyder = crowd i lineupen som är nästan obefintlig i sverige. Men när man får inte nya surfare så kan det vara så att antalet surfbara spots blir fler offentliga spots och den lilla crowd som fanns en stund försvinner. Jag tror i alla fall att vågsurfing inte mår dåligt av att bli större i sverige. Jag menar inte heller att jag ska få massa gubbar att börja surfa i åsa varje stormig dag i åsa, utan det jag vill är att få massa snubbar å damer att fatta hur grymt det är. Sen om de surfar i sverige eller utomlands det bryr jag mig inte.

    Sedan känns det lite konstigt att visa upp vågsurfing, och prata om typ Norges surf när jag bor i Sverige?

  • tajburrow

    Medlem
    4 mars, 2006 vid 11:17

    jäkligt mainstream.. the fad surfing continues with tons of kooks in the åsa lineup..:confused2: behöver vi verkligen mer folk ut i lineupen?
    ett försök till att ragga kunder till surfskolan i biarritz kanske?

  • patrickbackdoor

    Medlem
    4 mars, 2006 vid 17:01

    Surfingen har vuxit explosionsartat dom sista tre åren, det behövs ingentligen ingen mer marknadsföring. All crowd bidrar till att man måste söka nya spots, vilket kan leda till trevliga överraskningar…
    Norge är ett hett samtalsämne som ligger mig varmt om hjärtat. Jag skulle inte ha något som helst mot att höra lite sagor från norr:laugh:
    Syns i lineup

  • per-larsson

    Medlem
    5 mars, 2006 vid 10:19

    Vad är viktigare?
    Att surfa vågor relativt ensam eller att få en “massa snubbar å damer att fatta hur grymt det är”?
    Är det viktigaste ett man är cool som håller på med en grym sport eller är själva utövandet av sporten i sig viktigast? Jag vet vad jag tycker.

    Per

  • freddas84

    Medlem
    5 mars, 2006 vid 13:27

    Crowed i Sverige obefintlig? HAHAHAHA. Märks att du inte surfat torö under vår eller sommar. Brukar vara 30-60 pers i lineup. Visst på vintern kan man ju få några dagar själv eller med endast ett fåtal andra. Att hitta nya spots som funkar på sydvindar är inte så lätt här (om man inte har båt så klart) eftersom dessa öppna kuster inte existerar nära Stockholm. Har självklart inga problem med att folk börjar surfa men du kanse ska ta reda på fakta innan du snackar om crowed. Ett annat hett tips om man gillar crowed är Mats väg, bästa cirkusen på nordvindar, som tur e surfar jag inte där då jag vet flera secrets.
    Surfa på!

  • maks

    Medlem
    5 mars, 2006 vid 16:15

    Det är ju sjukt att de flesta här inne ens skriver något på forumet. De flesta verkar vara intresserade av att det inte ska finnas några surfare i sverige, eftersom det skapar en sådan “stor” crowd. Hur kan ni då ens vara intresserade av att sitta och snacka surfing på en hemsida på internet. För ni vet väll att desto fler ämnestrådar angående surfing som startas på forumen, desto fler blir intresserade av det.

    Det jag bad om var att om någon var intresserad av att hjälpa till eller ge mig stöd på något sätt… Jag startade inte tråden för att få en en massa inlägg där ni ska kunna avreagera er för ni inte fått surfat nått sista veckorna och att ni fick en surfdag förstörd då en nybörjare droppade in på er hela tiden.

    Var inte så sjukt stiffa och låt några andra få vara med å smaka på kakan?

    :confused:
    De flesta av er menar säkert inget med det ni skriver utan skriver väll mest för skrivandets skull, så om någon har något har något att tillföra och inte bara snacka massa skit så skriv så mycke ni orkar, men ska ni avreagera er och skriva saker som inte är ämnesrelaterat eller konstruktiva så var god och hoppa över att posta.

  • gson

    Medlem
    5 mars, 2006 vid 16:56

    Maks, håller med dom andra som skrivit! Att crowden skulle vara obefintlig i Sverige visar väl mest av allt att du inte vet vad du snackar om!

    Har du ens surfat i Sverige?
    Slår vad om att du ändrar åsikt om du faktist tar dig ut i vattnet.

  • maks

    Medlem
    5 mars, 2006 vid 18:14

    Okej, Jag ber om ursäkt för mitt ordval då jag skriver “obefintlig”. Det jag menade var “i jämförelse med andra länder där det ofta är mycket värre”..

  • danielf

    Medlem
    5 mars, 2006 vid 19:13

    Problemet är väl den att det är för sällan det fungerar och för få ställen, vilket innebär att den “lilla” crowd som finns här (+200 i Åsa en septemberdag), blir skogstokiga är det väl funkar. Sen håller jag med Patrick om att det driver folk till att hitta nya ställen att surfa, vilket är positivt.

    Men som en vanlig surfare, utan komersiella intressen, så är det inte positivt med fler som surfar, lika lite som det är bra med för många medlemmar i golfklubben, för till slut innebär det att man måste boka en tid för att ta en runda. Då är jag inte grinig när jag säger det, utan bara realistisk.

    Initiativ och drivkraft är alltid positivt, men vissa effekter av detta, kan vara negativa. Men att tro att någon här: “Vill du vara med och göra vågsurfing större i sverige” så tror du fel och det är väl inte så konstigt. Respektera det istället. 🙂

  • svullo

    Medlem
    6 mars, 2006 vid 02:07

    Man bör nog vara lite mer ödmjuk, det för med sej trevligare attityder. Synd att se det låga tänket existerar ännu. Skulle gissa att det hänger ihop med utbildning/utvecklingsnivåer. När jag började surfa på 80 talet så fanns det en “primate” som hette Gean. Mean Gean var hans namn och alla var rädda för honom. Var det någon som kom i närheten av honom i vattnet så fick man spö. Han var nog den mest ensamma och olyckligaste i P.R. Det blev aldrig någonting av honom, förrutom en alkoholiserad narkoman. När jag sedemera prövade på andra kanske lite mer civiliserade sporter som golf, fick jag lära mej ett fint uttryck: The more the merrier. Jag vill skriva under det, för om man lär sej respekt så kan alla vara med. Fred på jorden eller?

  • danielf

    Medlem
    6 mars, 2006 vid 06:02

    Svullo, det finns en hårfin linje mellan att basunera ut saker och ting med megafon och att bjuda in sina vänner, det senare är vad uttrycket “the more the merrier” syftar till, iaf. i min bok. 🙂

  • sharkboy

    Medlem
    6 mars, 2006 vid 08:08

    Svullo, that is the most ridiculous thing I’ve heard. Fred på jorden is not what happens when resources get overstressed. And has anyone here acted like a local or been mean to Maks? No one has said anything about anything like that. We just don’t want surfing to be exploited. Why do you want to?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing En Informativ halvdag om Vågsurfing.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.