Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En låååång revolution på gång?

  • swe-514

    Medlem
    4 september, 2006 vid 11:52

    Ett tips är att testa brädan över 10 m/s så kan jag lova att ni blir förvånade vad denna bräda levererar…..det är nästan så jag fortfarande inte tror det – för det är ju en longboard (Som en dröm man inte vill vakna upp ur ;))

    Vi är ett gäng som jobbar för att starta upp Kona Cup till nästa år – riktigt skoj!

    Mvh,
    Rikard Almqvist

  • surfjohan

    Medlem
    4 september, 2006 vid 12:09
    SWE 514 wrote:
    Ett tips är att testa brädan över 10 m/s så kan jag lova att ni blir förvånade vad denna bräda levererar…..det är nästan så jag fortfarande inte tror det – för det är ju en longboard (Som en dröm man inte vill vakna upp ur ;))

    Vi är ett gäng som jobbar för att starta upp Kona Cup till nästa år – riktigt skoj!

    Mvh,
    Rikard Almqvist

    Tänk på att annonsplatser på konfen kostar pengar!

  • swe-514

    Medlem
    4 september, 2006 vid 12:29
    Surfjohan wrote:
    SWE 514 wrote:
    Ett tips är att testa brädan över 10 m/s så kan jag lova att ni blir förvånade vad denna bräda levererar…..det är nästan så jag fortfarande inte tror det – för det är ju en longboard (Som en dröm man inte vill vakna upp ur ;))

    Vi är ett gäng som jobbar för att starta upp Kona Cup till nästa år – riktigt skoj!

    Mvh,
    Rikard Almqvist

    Tänk på att annonsplatser på konfen kostar pengar!

    Hej Mr Surf Johan!
    Du får inte missta mig för Rikard Ambric, som är Exocets generalagent i Sverige. Mitt namn är Rikard Almqvist (SWE 514) och är bara en mycket nöjd Kona kund, som har en vison om att Vindsurfingsporten skall bli mycket populärare bland “folket” än vad den är idag! Jag tycker att jag jobbar för något gott…eller? Måste jag betala även för det:blush: ???

    P.s Kan i. o. f. förstå “missfattningen” då våra namn är löjligt lika::wink: D.s
    /Rikard ALMQVIST!

  • rabbit

    Medlem
    4 september, 2006 vid 15:01

    “Jag tycker att jag jobbar för något gott”

    Mao erkänner du din subjektivitet, och har man en egen agenda brukar man få betala för annonsplats.

    Personligen är jag ganska less på att läsa om “kona” eftersom varenda snubbe som är polare med personalen eller jobbar på en surfshop eller nåt fyller varenda internetforum med samma grej.

    Svårt att tro att det inte är ett “arrangerad” kampanj, även om “dom” använder “fotfolket”…

    -fred och snö och vind
    /r

  • swe-514

    Medlem
    4 september, 2006 vid 15:42
    rabbit wrote:
    “Jag tycker att jag jobbar för något gott”

    Mao erkänner du din subjektivitet, och har man en egen agenda brukar man få betala för annonsplats.

    Personligen är jag ganska less på att läsa om “kona” eftersom varenda snubbe som är polare med personalen eller jobbar på en surfshop eller nåt fyller varenda internetforum med samma grej.

    Svårt att tro att det inte är ett “arrangerad” kampanj, även om “dom” använder “fotfolket”…

    -fred och snö och vind
    /r

    TACK!
    MVH,
    Pastor Almqvist!

  • rabbit

    Medlem
    4 september, 2006 vid 18:14
    SWE 514 wrote:
    rabbit wrote:
    “Jag tycker att jag jobbar för något gott”

    Mao erkänner du din subjektivitet, och har man en egen agenda brukar man få betala för annonsplats.

    Personligen är jag ganska less på att läsa om “kona” eftersom varenda snubbe som är polare med personalen eller jobbar på en surfshop eller nåt fyller varenda internetforum med samma grej.

    Svårt att tro att det inte är ett “arrangerad” kampanj, även om “dom” använder “fotfolket”…

    -fred och snö och vind
    /r

    TACK!
    MVH,
    Pastor Almqvist!

    Tack för vad?

    men… Vassego! 😀

  • swe-514

    Medlem
    4 september, 2006 vid 19:10
    rabbit wrote:
    SWE 514 wrote:
    rabbit wrote:
    “Jag tycker att jag jobbar för något gott”

    Mao erkänner du din subjektivitet, och har man en egen agenda brukar man få betala för annonsplats.

    Personligen är jag ganska less på att läsa om “kona” eftersom varenda snubbe som är polare med personalen eller jobbar på en surfshop eller nåt fyller varenda internetforum med samma grej.

    Svårt att tro att det inte är ett “arrangerad” kampanj, även om “dom” använder “fotfolket”…

    -fred och snö och vind
    /r

    TACK!
    MVH,
    Pastor Almqvist!

    Tack för vad?

    men… Vassego! 😀

    För jag blir så jä….a PEPPAD!

    Det verkar stämma att Göteborg fortfarande är norskt 😉 …Sug på den dööö…

    Inte långt kvar till över 1000 träffar på bara 2 dygn…..verkar som Kona rörelsen har börjat rulla även i Sverige (“Glöm inte mig Göteborg……”)
    Haaaaleeeeluja!
    MVH,
    Pastor Almqvist

    P.s Vem kan/ska uttala sig om Kona egentligen? – De som testat den, eller de som aldrig ens kommer på tanken att testa……?- Så fram med saklig information – kosta vad det vill! D.s

  • Oregistrerad

    Gäst
    4 september, 2006 vid 19:22

    Var kan man testa Underverket????

  • ola-h

    Medlem
    4 september, 2006 vid 20:03

    Jag ser inte direkt utvecklingen av Kona som en revolution, snarare är det ett tecken på att windsurfingsporten tagit ett steg till mot mogen ålder. Kombi-brädor som Kona och utpräglade deplacementsbrädor som Starboard Serenity samsas nu med diverse olika vågbrädor, olika slalombrädor och diverse annat som tandembrädor mm i produktbladen.

    Skoj med variation tycker jag.

    Ni som kollar på Longboards borde också surfa in på Sean Ordones sida. Hans paddelboard kommer med mastkasset som standard – http://www.sosshapes.com/2006/boards/paddle/paddle_movie.html

  • swe-514

    Medlem
    4 september, 2006 vid 20:08
    Oregistrerad wrote:
    Var kan man testa Underverket????
    Jag vet inte om jag får:confused2: , men jag tar risken:wink:
    maila info@surfbutiken.nu och fråga.

    P.s eller var det? – “känn ingen sorg Göteborg…?”
    Och det där med “Pastor” – var menat som ett skämt – kanske inte så roligt -men ändå….D.s

    MVH,
    Rikard

  • swe-514

    Medlem
    4 september, 2006 vid 20:30
    Oregistrerad wrote:
    Var kan man testa Underverket????

    HE HE HE! ursäkta att jag är lite trög, och inte fattade “syftningen”, – för det var ju roligt det där med Underverk!
    /Gammelsurfarn Rille:eek: (O shit! – en ny “gubbe” – yes!)

  • imported_macts

    Medlem
    5 september, 2006 vid 06:32

    Rikard, tycker att du ska kämpa på för din kona-klass. Alla som brinner för sporten och kämpar för att få den att växa, oavsett om det gäller longboards, våg, speed, race eller nåt annat får en guldstjärna i min bok!

    Har aldrig testat Konan, men skulle gärna göra det!

  • oscar

    Medlem
    5 september, 2006 vid 06:59
    Surfjohan wrote:
    Tycker det verkar störtlöjligt, varför gå tillbaka till långa otympliga brädor när man har bevisat att breda kortare brädor är bättre på alla sätt?

    Tyvärr har du fel i detta uttalande. För nybörjare är en bred kort bräda bättre i ca 1-2 timmar dvs när du ska träna på att dra upp seglet och inte har riktigt koll på balansen. Så fort fotplaceringen är någorlunda rätt och man kan hålla i seglet så surfar 90 % av nybörjarna bättre på en KONA då den är mer riktningsstabil och går snabbare i lättvind.

    Konan är betydligt stabilare när du börjar få fart upp i planing pga längre vattenlinje. Så även där är den bättre. Brädor typ Easyrider blir lite bångstyriga när de får fart.

    En Easyrider är tråkig när man blivit mer avancerad. Med KONAN har man en perfekt glidarbräda för att utforska kuststräckor och öar i lättvind. Den drar sedan iväg som ett skott då man kommer upp i runt 5-6 m/S med en 8.3.

    Visst, jag föredrar en brytande 2 metare och fullpung i 5,3 men hur många dagar får man det? Kommer det igång en entypsklass med KONA så är iallafall jag med!

  • jester

    Medlem
    5 september, 2006 vid 12:38

    Håller med MacTS. Så länge det inte är direkt från en affär, så är det bara att missionera (:)). Är ingen som klagar på Ola H, då han förespråkar Starboard (vilket jag inte har något emot att han gör). Det man kan anmärka på är väl att Ola H har lite seriösare ton jämför med Pastorn…

    Skulle vara rejält kul o testa brädan (eller liknande från *-board, F2 osv), men tror jag kommer föredra min stora slalombräda trots allt (Exocet Warp Slalom 80, btw)

  • swe-514

    Medlem
    6 september, 2006 vid 08:19

    Ja då var det bara att fortsätta missionera.

    Mitt budskap är att Kona entypsklassens framgång indirekt gynnar alla andra grenar av vindsurfingen – mycket mer, än idag befintliga klasser.
    Så alla “thinking in the box” människor (ingen nämnd – ingen glömd) – ni behöver ej vara oroliga.

    Revolution är i och för sig ett starkt ord – men om fler barn/ungdomar lockas från datorspelande osv (stillasittande liv) och ut på vattnet, för att upptäcka naturen, så är det ju en liten “smal” samhällshälsorevolution i sig!

    För att inte bli anklagad för skenhelighet – måste jag erkänna att det är klart jag vill “piska” mina kompisar på vattnet när det väl gäller:wink:

    Ursäkta om det där självironiska med “Pastorn” väckte anstöt – men ändå…

    /Rikard – seriösare än vad man kan tro….

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En låååång revolution på gång?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.