Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing En liten fråga bara…

  • En liten fråga bara…

    Publicerad av virena på 23 april, 2010 vid 19:01

    ….är det bara skåne som är viktigt här på Steffo?

    Viktigt: Bli medlem i Skånes Kitesurfklubb!

    Viktigt: Habo Kite Jam 2010

    Viktigt: Regler Habo Ljung 2010

    Viktigt: What makes a good Noobie kite? Kan ju iof alla ha nytta av, men skriven av skottish:wink:

    Jag bara tänkte på att stränderna i varberg tex också har vissa regler.
    VKS, kanske också vill ha fler medlemmar etc.

    Detta var inget illa ment gentemot er skåningar utan att jag kanske efterlyser lite mer info om vad som gäller lite längre upp på västkusten också:smile:

    kitemaster svarade 14 år, 1 månad sedan 12 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • farbrorfraz

    Medlem
    23 april, 2010 vid 19:11

    Virena, virena, var inte bitter nu =)

    Det är folket på steffo som är viktigt, och pratar folket på steffo om reglerna på habo, så är det viktigt. Ni får väl vara lite aktivare där uppe i götet, om ni är så viktiga =)

    Men jag förstår att det är svårt att höras i bruset, inte lätt med en galen skotte som skriver ett meddelande i minuten…

    Kommer du ner och hälsar på oss i habo nästa helg?

  • farbrorfraz

    Medlem
    23 april, 2010 vid 19:11

    Virena, virena, var inte bitter nu =)

    Det är folket på steffo som är viktigt, och pratar folket på steffo om reglerna på habo, så är det viktigt. Ni får väl vara lite aktivare där uppe i götet, om ni är så viktiga =)

    Men jag förstår att det är svårt att höras i bruset, inte lätt med en galen skotte som skriver ett meddelande i minuten…

    Kommer du ner och hälsar på oss i habo nästa helg?

  • virena

    Medlem
    23 april, 2010 vid 19:30
    FarbrorFräz;608226 wrote:
    Virena, virena, var inte bitter nu =)

    Det är folket på steffo som är viktigt, och pratar folket på steffo om reglerna på habo, så är det viktigt. Ni får väl vara lite aktivare där uppe i götet, om ni är så viktiga =)

    Men jag förstår att det är svårt att höras i bruset, inte lätt med en galen skotte som skriver ett meddelande i minuten…

    Kommer du ner och hälsar på oss i habo nästa helg?

    Verkar som att du missade den här lilla detaljen:wink:
    “Detta var inget illa ment gentemot er skåningar utan att jag kanske efterlyser lite mer info om vad som gäller lite längre upp på västkusten också”

    Hade jättegärna kommit, men måste knega. Eller rättare sagt väljer att knega då det inte finns något här i livet man måste:tongue:

  • farbrorfraz

    Medlem
    23 april, 2010 vid 20:01

    fast jag är ju inte skåning..

    Synd att höra, hade varit trevligt att ses =) hade behövt hjälp att posta några vykort..

    jo, man måste kitesurfa. så är det.

  • virena

    Medlem
    23 april, 2010 vid 20:13
    FarbrorFräz;608235 wrote:
    fast jag är ju inte skåning..

    Synd att höra, hade varit trevligt att ses =) hade behövt hjälp att posta några vykort..

    jo, man måste kitesurfa. så är det.

    Det är därför jag väljer att jobba nu så att jag kan kita i underbara Brasilien:smile:

  • acemattias

    Medlem
    23 april, 2010 vid 20:44

    Jag blir så impad av starka självständiga tjejer som inte måste någonting, själv måste jag massa saker men så är jag ju en ryggradslös hora också.:tongue:

  • skotten

    Medlem
    23 april, 2010 vid 22:59

    woo verena thinks of me : ) – niiiice!

    babe, I was going to call you tonight but it was getting late, I have kiteschool tomorrow but we can take it on sunday if you are not too busy : ) ?

  • jakobb

    Medlem
    24 april, 2010 vid 11:14
    Virena;608225 wrote:
    ….är det bara skåne som är viktigt här på Steffo?

    u got it right

  • petting_4

    Medlem
    25 april, 2010 vid 14:54

    Bra initiativ Virena! I getskär finns dock bara en regel som måste följas, man får inte kita beväpnad under sommarhalvåret.. 😉

  • surfbasse

    Medlem
    25 april, 2010 vid 17:31

    i götet gäller ju störst går först

  • olandstoken

    Medlem
    26 april, 2010 vid 08:25

    Det är tydligen många skåningar och annat löst folk som inte varit på Öland! 🙂

  • pjoter

    Medlem
    26 april, 2010 vid 10:33

    jodå, vi har varit där, dock väljer vi att hellre stanna i skåne. 😉

  • egget_

    Medlem
    26 april, 2010 vid 12:28

    Ni är alla välkomna ner för att sola er i vår skånska förträfflighet!
    😉

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    26 april, 2010 vid 14:40

    de bjuds på spiddekaga

  • kitemaster

    Medlem
    27 april, 2010 vid 16:24

    Jag förstår dig Virena (och Robert)!
    Hade varit grymt att få upp gemensamma regler för hela Sverige. Jag tror att vem som helst kan önska att få sitt inlägg klistrat på startsidan, om regler finns sammanställda vill säga…

    Innan vi ordnat ett rikstäckande förbund lägger vi tills vidare gärna upp eventuella regler på http://www.surfklubben.se
    Vi jobbar ju mot att få ett rikstäckande förbund och isåfall är ju dess hemsida en lämplig plats att posta regler på.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing En liten fråga bara…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.