Senaste nytt Forums Vågsurfing En liten surfstory…

  • En liten surfstory…

    Publicerad av surferic på 7 november, 2001 vid 09:32

    Ställde klockan på 8 i fredags morse, morgonstund har guld i mun och surfing är guds belöning till morgonpigga brukar det ju heta. När jag kastade ut en blick genom fönstret stelnade jag till, det var helt vitt ute…
    Klockan 10 samlade jag mod och gick ut och skrapade rutorna på Nasse(min rödvita vw-buss).
    När jag kom ner till Sikhjälma visade kvicksilvret behagliga +1,8. Viserligen bjöd torsdagens segling i Rullsand på förhållandevis små vågor men efter flera dagars stormande var förväntningarna fortfarande högt uppskruvade. Med besvikelse såg jag att vågorna i viken bara var ca. 1 fot. Ute på Point Kapplasse såg det lite bättre ut.
    Raskt hoppade jag i gummit och sprang genom skogen ut till udden. När jag balanserade ut på stenarna blev jag påmind om alla hål i torrdräkten som jag har haft hela sommaren på mig att laga. Dessbättre visade sig flygvapnets 5 milimeters neoprenhandskar fungera lika bra för en surfare i bottenhavet som för en nödställd pilot i Berings hav.
    Surfet var riktigt fint, vågor på 2 kanske 3 fötter små. Vinden var offshore så där coolt så att man fick en dusch varje gång när vågen bröt innanför.
    Efter drygt en timme och några riktigt goa åkturer hade fötterna helt domnat bort, hålet på det känsliga stället där man oftast får hål men absolut inte vill ha det hade släppt in för mycket kallvatten. Det var dags att ge upp, jag rullade med Nasses bristfälliga värme hem till en varm dusch.
    Trots en underbar dag är det skönt att man bara har knappt tre veckor kvar i detta vinterland…

    surferic svarade 22 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • par

    Medlem
    7 november, 2001 vid 12:26

    vart bär det hän?

  • surferic

    Medlem
    7 november, 2001 vid 15:34

    Hallå mannen!
    Det var ett tag sedan man träffade dig. Jag tänker spendera vintern i Syd Afrika.
    Durå? Några resplaner?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing En liten surfstory…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.