Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En liten update…

  • En liten update…

    Publicerad av kamaaina på 23 november, 2006 vid 02:11

    Hej pa er.
    Sitter har i Vancouver, Canada och ser hur Sedinarna/Naslund verkar aka pa dang fran Detroit i hockey.

    Vindsurfingen den senaste manaden har varit riktigt bra. Sydliga stormar loper som ett parlband in langs kusten. Bara senaste veckan har jag seglat 3.7 tre ganger. Har faktiskt inte orkat segla mer, trotts att det inte blast mindre an 4.7 nagon dag. Det e fortfarande ca. 10 grader i vattnet och mellan 10-15 i luften, vilket gor det hyffsat behagligt..lite kalla hander far man ibland.

    Hade det inte blast sa jakla mycket hela tiden hade jag haft chans att aka mer skidor. Har bara haft tid med en dag (man maste ju tyvarr jobba oxa). 3 meter har det hittils snoat i Whistler. Aven de lokala bergen, Cypress, Grouse och Seymour har oppnat for sasongen.

    Har e lite bilder fran en 3.7 session….
    /Fredda

    kamaaina svarade 17 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • lars_k

    Medlem
    23 november, 2006 vid 06:46

    Ser gött ut! Vancouver verkar vara en mkt bra plats att bo på!

  • davo

    Medlem
    23 november, 2006 vid 08:00

    Ser ju grymt ut, har hört att Vancouver är ett schyst plejs för övrigt.
    Råkar du springa på en vindsurfande tjej vid namn Holly från Van. Island, som bodde på Maui våren ’97, så hälsa så gott…longshot, men man vet aldrig.

  • kamaaina

    Medlem
    24 november, 2006 vid 01:52

    Du kanske kan hitta Holly sjalv via Vancouver Islands w-surf forum
    http://www.bigwavedave.ca
    /F

  • johanc

    Medlem
    24 november, 2006 vid 19:20

    Coolt… Är på väg till Vancouver faktiskt.. Dyker upp i januari och är där till slutet av februari.. Lär dock inte bli så mycket surfat eftersom jag mest är där för att vara pappaledig medan min kära hustru provrörar på UBC… Lite tidigt att plocka med Clara 1 år på bräda… Kanske i bärmesen på telisarna…. Lär väl bli ett evigt lattedrickande istället…

    MVH

    JOhanC

  • kamaaina

    Medlem
    24 november, 2006 vid 22:33

    Kul, jag ar i Svedala till den 16/1-07 sedan aker jag hem till Vancan igen. Sla mig en signal om du kanner for att ta en kaffe o doda lite tid.
    778-229-1041

    /Fredrik

  • johanc

    Medlem
    26 november, 2006 vid 09:45
    Kamaaina wrote:
    Kul, jag ar i Svedala till den 16/1-07 sedan aker jag hem till Vancan igen. Sla mig en signal om du kanner for att ta en kaffe o doda lite tid.
    778-229-1041

    /Fredrik

    Wilco!

    Hur är smartast att göra med telefon? Köpa där eller köpa här och fixa nytt SIM-kort där… Har inte trippelband på min nalle så ny lär man väl behöva…

    Undrar

    JohanC

  • Oregistrerad

    Gäst
    27 november, 2006 vid 00:49
    JohanC wrote:
    Kamaaina wrote:
    Kul, jag ar i Svedala till den 16/1-07 sedan aker jag hem till Vancan igen. Sla mig en signal om du kanner for att ta en kaffe o doda lite tid.
    778-229-1041

    /Fredrik

    Wilco!

    Hur är smartast att göra med telefon? Köpa där eller köpa här och fixa nytt SIM-kort där… Har inte trippelband på min nalle så ny lär man väl behöva…

    Undrar

    JohanC

    Du, jag vet faktiskt inte exakt hur mycket det kostar med nallar har. Den kanadensiska dollarn e ganska stark tyvarr, runt 6.50 tror jag. Jag brukar flyga via Amsterdam o upplever att priserna pa elektroniska prylar pa Schiphol’s flygplats e ok. SIM kort fixar du enkelt har om du har med dig telefon. Tror “FIDO” och “ROGERS” saljer dessa. Tank bara pa att du betalar per minut som du anvander telefonen, dvs aven om ngn ringer dig sa far du projsa med dina minuter.

    Good luck
    ps. det e 5h till Hood River fran Vancouver, ingens segling sa har ars, men skattefria surfprylar…..
    http://www.bigwinds.com
    http://www.windance.com
    mfl

  • kamaaina

    Medlem
    27 november, 2006 vid 00:51

    Sorry, hade inte loggat in.

  • bonasurf

    Medlem
    27 november, 2006 vid 15:48

    Är det du fredrik som har en så jävla störig bild?

  • kamaaina

    Medlem
    28 november, 2006 vid 03:33

    Tjena Bjorn.
    Haha, gillar du inte mina nya tander?
    Brukar kolla in dina bilder ibland, verkar som far in lite segling varje ar…?

    Ha det fint, vi kanske syns snart
    /Fredrik

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En liten update…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.