Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En nybörjare söker råd

  • En nybörjare söker råd

    Publicerad av johanlandqvist på 27 juli, 2021 vid 20:33

    Hej på er,
    Jag testade att vindsurfa för länge sedan men kom aldrig in i det riktigt. Tänkte nu ge det ett rejält försök och se till att lära mig det!

    Är det värt att försöka lära sig själv på egen hand? Har övervägt att ta någon nybörjarkurs men det finns ingen vad jag hittat i närheten där jag bor i Norrköping. Närmast är nog Stockholm och det verkar tyvärr ganska fullbokat.
    Jag äger heller inga prylar och känns lite dumt att investera för mycket innan man ens har testat.
    Någon som känner till någon som kan hjälpa en nybörjare? Antingen officiell skola eller någon klubb eller liknande? Helst i Östergötland.

    Och bjud gärna på era bästa råd åt en nybörjare, alla tips är alltid mycket värt när man ger sig in i något nytt 🙂

    Mvh Johan

    johanlandqvist svarade 2 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • svartgrund

    Medlem
    27 juli, 2021 vid 20:50

    Tja! Linköping ligger väl ganska nära? Ta dig till Roxen. Där borde det finnas folk.
    Annars borde det finnas rätt många spots i bråviken?
    Någon här lär ju hänga runt på dessa ställen.
    //Mats

  • johanlandqvist

    Medlem
    28 juli, 2021 vid 08:54

    Tja! Linköping ligger väl ganska nära? Ta dig till Roxen. Där borde det finnas folk.

    Annars borde det finnas rätt många spots i bråviken?

    Någon här lär ju hänga runt på dessa ställen.

    //Mats

    Det finns en klubb i Bråviken som jag tittat på, hörde av mig dit för nån vecka sedan men inget svar ännu dock.

    Tack för tipset om Linköping och Roxen! Hittade en klubb där, Linsurf som verkar väldigt aktiv. Ska åka dit och kolla läget.
    Att döma av deras öppna facebookgrupp verkar det som det är folk där i stort sett varje dag nu på sommaren 🙂

  • sailortrash

    Medlem
    29 juli, 2021 vid 22:06

    Lära sig själv eller kurs beror nog på vad du har för erfarenhet sen tidigare av segling
    Man kommer ju en bit via youtube men man måste ändå skaffa sig känsla för vindriktning, kryss/ta höjd, skillnad mellan gipp och slag mm

    Det sagt – det lönar sig alltid att ta kurs, även när man kommit förbi nybörjarstadiet

    Eller om man har ngn partner in crime så kan det gå lättare att utan kurs

  • johanlandqvist

    Medlem
    30 juli, 2021 vid 09:06

    Lära sig själv eller kurs beror nog på vad du har för erfarenhet sen tidigare av segling

    Man kommer ju en bit via youtube men man måste ändå skaffa sig känsla för vindriktning, kryss/ta höjd, skillnad mellan gipp och slag mm

    Det sagt – det lönar sig alltid att ta kurs, även när man kommit förbi nybörjarstadiet

    Eller om man har ngn partner in crime så kan det gå lättare att utan kurs

    Hej, tack för din input.

    Jag har en del erfarenhet av segling då jag har ägt segelbåt i några år, så jag har nog skaplig känsla för vindar och segel vilket kanske underlättar en del.

    Tankarna går väl om att ta en kurs, dock under sommaren nästa år. Överväger ändå att det kan vara bra att öva lite innan man går en kurs så man har hittat lite balans på brädan i alla fall.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En nybörjare söker råd

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.