Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En sann historia om mig.

  • En sann historia om mig.

    Publicerad av donpedro på 11 oktober, 2002 vid 14:05

    DENNA HISTORIA BÖR INTE LÖSAS AV BARN UNDER 15 ÅR.
    Så här börjar det: I onsdags efter middag var en utav mina gladaste stunder på länge för jag hade just varit och köpt en ny bräda. En bic elarge, så det var dags att ut att musta sig i vinden på riktigt. Men eftersom jag inte hade mitt segel och dylikt hemma just då bestämde jag att på söndag skulle det mustas rejält med den sprillans bränan. Men igår torsdag sprack hela mina livs beräkningar. Jag hade just ätit en mycket fröjdig middag som bestod av makaroner och köttbullar. När jag hade satt i mig maten tänkte jag att jag skulle åka och hälsa på C-D som då var och jobbade. Så jag gick till min moped och åkte iväg men när jag bara hade kommit ett parhundra meter kommer det en sor svart jeep och kör på mig! Mitt knä blev helt mosat mot den stora bilen. Så att idag fredag har jag varit på sjukhuset och tömt ut 1/2 liter smörja, blod och vatten ur knät. förmodligen har korsbandet och ledbandet pajjat men jag måste vänta till på mondag med att göra en MR och då får jag svar på om jag någonsin kommer kunna stå på en bräda igen. SNYFT.

    anonym-anvandare svarade 21 år, 7 månader sedan 11 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 oktober, 2002 vid 14:42

    Salta inte saften gode broder. Ety om ni ej skola kunna använda era lemmar finns det fina av plast.. Dessutom så fanns det en gubbe i Björlanda som knappt kunde gå och hade samma kropps hållning som en makaron. Kunde han åka bräda? Jajjamensan så in i bänken dessutom. Lam eller bara lite små skadad så finns det alltid hopp.. Hoppas att fixar sig. Krya på dig..

  • surfen

    Medlem
    11 oktober, 2002 vid 14:55

    Ge inte upp.
    Samma sak har hänt för mig men jag körde en MC.
    Först gick jag in i en bil sen när jag precis har klarar av den smällen och forfarande sitter kvar på hojen så dyker det upp en stor jä–a buss framför mig, då var det bara att rulla av hojen så man inte blir mosad, och blev medveten om att asfalt är hårdare än vatten.
    Slet bort korsbandet, sträckte ledbanden, krossade knäleden, krossade armbågen/axel, och punkterade lungan.

    Detta hände oktober 99 i april 00 stog jag på brädan igen.
    Ge inte upp. Och träna varje dag så ska du se att allt löser sig..
    //Mr Speedo cool.gif

  • draaaag_eller

    Medlem
    11 oktober, 2002 vid 14:57

    Min Farbror var 55 år när han vred sönder knät i en rid-olycka, riktigt illa såg det ut men var ute och surfade efter ett år!!! Nu har han lätt 30 surfdagar om året (gubben är 63 år!), tar dert visserligen lucnt med hoppen, men plana och gippa kan han utan problem!
    Det finns Hopp!!!

    /Jonas

  • ola_p

    Medlem
    11 oktober, 2002 vid 15:20

    Blev påkörd av en bil när jag var ute och cyklade för ett par år sedan (på våren). Och slet då av korsbandet, eller rättare sagt korsbandsfästet. den säsongen hoppade jag mestadels på kryckor med och utan gips… frown.gif Det blev inget surf på den säsongen…
    Vill dock minnas att jag åkte lite slalom på vintern, även om väldigt försiktigt, åtminstånde till en början… wink.gif Nästa år hade jag inga problem med att surfa. Skulle vilja rekomendera att man tränar knät som man skall, jag är svagare i vänsterbenet, inte så mycket, men lite skev är jag ju…
    Som tur var var jag inte så djupt nere i surfträsket än då, hade bara precis börjat då, vilket kanske var tur… samma sak hade varit mycket värre om det hänt nu…
    Lycka till med läkningen och hoppas du kan komma tillbaka och surfa snart!!!

    och föresten menade du inte läsas och inte lösas i rubriken…

  • voodoo

    Medlem
    11 oktober, 2002 vid 15:33

    Hur gick det med BILEN smirk.gif Tur i oturen att det är i slutet och inte i början av säsongen, krya på dig smile.gif

  • wille

    Medlem
    11 oktober, 2002 vid 15:37

    fan vad tråkig !!!!!!!!!!!!! crazy.gif frown.gif

  • calle_b

    Medlem
    11 oktober, 2002 vid 16:26

    Ses och höres!

    Krya på dej och bli inte beroende av morfinet nu wink.gif

    Ha d så gott det går! Ska försöka fixa fram lite surfrullar till dej…..

    CD

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 oktober, 2002 vid 16:57

    Trist! Oerhört viktigt att du hittar den bästa vården för det sklijer. Kan själv rekommendera Ortopediska Huset i Stockholm Odenplan. Har absolut inget med dem att göra förutom att jag själv och anhörig varit patient och det var verkligen bra. Det handlade bl a just om korsband, fastande i stroppen, knäet vred sig, etc etc.
    Kliniken har egen operationsavd och inläggning.
    frown.gifJa, det tog ett år innan anhörig var helt återställd. Sorry!
    Mvh

  • ian

    Medlem
    11 oktober, 2002 vid 22:09

    tråkigt tråkigt… men att bli av med benet är ingen ursäkt för att inte surfa.
    http://www.windvisions.com
    (hmm… lät ju lagom uppmuntrande)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 oktober, 2002 vid 22:40

    kul att läsa, nåja relativt i alla fall. Då känns ens egna problem med risig hälsena som rena blajet.
    Förr i världen fanns det en sorts ståsegel-katamaran med brädrigg – passade bra för invalider så det finns alltid möjligheter…
    kom igen!!

  • borje

    Medlem
    12 oktober, 2002 vid 10:54

    Bättre nu än i april.

  • anders_hoffman

    Medlem
    12 oktober, 2002 vid 11:55

    Det är förjävligt att sånt här händer, men som sagt så är det bättre att det händer nu än i april maj!!

    Krya på dig killen wink.gif

  • donpedro

    Medlem
    12 oktober, 2002 vid 15:07

    Tack så jätte mycket för allt stöd!!! Det värmer väldig skönt, när livet inte är så kul!! Tack!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 oktober, 2002 vid 16:27

    Opererade knät i jan. hann börja träna lite och körde sen Vasaloppet i början på mars och direkt efter det satte ju
    surfingen igång.
    ALLT (nästan) funkar. Det är bara en fråga om vilja och rätt
    uppbyggnadsträning.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing En sann historia om mig.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.