Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing En trick-undring?

  • En trick-undring?

    Publicerad av acemattias på 9 mars, 2010 vid 01:39

    I tavlingar och rent allmant, raknas ett trick som “godkant” aven om kiten hamnar i vattnet?
    Aven efter en lyckad landning verkar det ju som dom mer avanserade tricksen ofta slutar med en simtur, en bortredigerad sadan.

    hengo svarade 14 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • gadget

    Medlem
    9 mars, 2010 vid 04:32

    Det breor nog på vilken tävling du menar.
    I PKRA har det stor betydelse ex. var du har kiten, och om kiten hålls stilla under tricket men jag är inte helt säker på hur de tolkar en landning med krashad kite, ska fråga en säker källa när solen gått upp.

  • pjoter

    Medlem
    9 mars, 2010 vid 09:01

    en kiteloop där kiten krashar innan man landar ger mer poäng i min värld. Allt annat ska kiten vara blixtstilla under tricket. Därför jag tycker wakestyle/freestylekites ska va sjukt långsamma. Nåt som tyvärr inte tillverkarna fattat.

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    9 mars, 2010 vid 12:05
    pjoter;600945 wrote:
    en kiteloop där kiten krashar innan man landar ger mer poäng i min värld.

    hahahaha

  • mjersen

    Medlem
    9 mars, 2010 vid 12:29

    hur ställer sig pkra domarna till hadlows lowmobe när kiten praktiskt taget ligger på vattenytan under tricket, sen drar upp den o åker vidare?

  • skotten

    Medlem
    9 mars, 2010 vid 17:05

    the lower the better I thought : )

  • pjoter

    Medlem
    9 mars, 2010 vid 19:30

    hellre kiten lite högre å parkerad än långt ner å vinglig. 🙂 med högre menar jag såklart nära men ALDRIG över 45grader.

  • hengo

    Medlem
    12 mars, 2010 vid 00:11

    Vingel spelar inte så jädra stor roll tycker jag, heller låg å vinglig än hög å dinglig!
    så länge den inte börjar låg för att sedan inta ett dingelstadie innan landning

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing En trick-undring?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.