Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing en-två-tre-fyra…

  • jesper-b

    Medlem
    12 oktober, 2010 vid 15:24

    Hm, eftersom jag har grymme mycket mer erfarenhet av singlar än av både twins och quads tycker jag nog att även en single kan ha väldigt mycket olika front respektive back fin bias beroende på var i boxen man sätter den. I synnerhet som singlarna oftast har långa boxar är det rätt mycket trimmöjligheter i denna dimension. Visst på fyr och trefeningarna kan man byta storlekar framåt och bakåt, men oftast inte skjuta fenorna lika långt. Min erfarenhet av twins säger även att trots ofta ganska korta boxar, är de rätt känsliga för var i dem man fäster fenorna. Jag står fast vid min kritik, som ju ska ses som både berömande och konstruktiv, samt, dessutom, förlegad eftersom det tydligen redan finns en ny version som i vart fall delvis tar hänsyn till nyss nämnda kritik.

    “Minor re-writings, but please re-submit!”

    /JB

    PS: Skulle jag lägga in fler dimensioner i modellen skulle det nog handla om fenornas shape, i synnehet storlek/yta och hur lång basen är (lång bas ger drive och stabilitet, kort mer pivoting/nervösitet) och kanske brädans one foot off i häcken som nästa… men då börjar man ju prata verklighet snarare än model, och det blir ju genast mer komplext och läskigt!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing en-två-tre-fyra…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.