Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing En vecka i november, var?

  • supersystem

    Medlem
    13 mars, 2012 vid 21:53

    Jag var i El Gouna i November 2011 på Red Sea Zone. Denna är den minsta av de 3 centrarna och ligger i mitten. Har tex en liten kiosk för matservering bara. Trevligt folk! Dock hade jag rekommenderat den som ligger “överst”, dvs Kiteboarding Club. Det är det största centrat och har fritt ovanför så det blir inte så crowded.

  • henrik78

    Medlem
    21 oktober, 2012 vid 14:53

    Bumpar tråden…

    Tack för tidigare tips i tråden!!
    De har lett till att jag precis bokat en resa till El Gouna och boende på Arena Inn. Åker 9-16/11.

    Några fler frågor, vad behöver man packa ned?
    Shorty? endast board shorts?
    Finns det tråkiga saker på botten så man behöver våtskor?
    Vilket är det bästa kitecentret?
    Tips i övrigt?

    Tack och bock!

  • nordqvist

    Medlem
    21 oktober, 2012 vid 17:50
    Henrik78;701555 wrote:
    Bumpar tråden…

    Tack för tidigare tips i tråden!!
    De har lett till att jag precis bokat en resa till El Gouna och boende på Arena Inn. Åker 9-16/11.

    Några fler frågor, vad behöver man packa ned?
    Shorty? endast board shorts?
    Finns det tråkiga saker på botten så man behöver våtskor?
    Vilket är det bästa kitecentret?
    Tips i övrigt?

    Tack och bock!

    *Shorty kan vara bra att ta med, på vintern är det lite kallt utan dräkt.

    *Det ligger lite koraller på vissa områden, men de syns ganska tydligt. Jag har aldrig använt våtskor, och inte skurit mig heller. Försöker undvika att vurpa nära korallerna. Om du är nybörjare kan de vara bra med skor, eftersom man springer efter kiten rätt ofta. Ett tips är att kolla igenom spotten var stenar/koraller finns.

    *Har bara varit på ‘Red sea-zone’ och det är helt ok. Vet dock inget om de andra men de är säkert lika bra. Franskt, Tyskt eller Polskt center är vad du har att välja mellan.

    *Alcogel är ett måste. Slickar du på en egyptisk dollarsedel så dör du. Jag brukar försöka hålla mig borta från sallad och sånt. Grönsaker bevattnas med smutsigt avloppsvatten så att bakterier fastnar i vissa grönsaker. Om de inte sköljs ordentligt så kan du bli smittad och magsjuk.

    De var nog allt jag kunde komma på just nu 😉

  • svinet

    Medlem
    22 oktober, 2012 vid 07:33

    Ngn som har erfarenhet av att vara där kring jul/nyår? Klurar på att dra iväg 2v och tänkte på ett budget alternativ..

  • nordqvist

    Medlem
    22 oktober, 2012 vid 18:16
    Svinet;701587 wrote:
    Ngn som har erfarenhet av att vara där kring jul/nyår? Klurar på att dra iväg 2v och tänkte på ett budget alternativ..

    Jag har varit där kring jul/nyår 14 dagar. Hade vind ca 8-9 dagar då.
    Egypten är lite kallare kring den perioden så ta med shorty (eller eventuellt heldräkt om du är frusen av dig).
    När vi var där var det inte mycket folk, så man hade mycket plats på spoten.
    Kvällarna är ganska kalla, speciellt när det blåser så varma tröjor/sommarjacka är bra att ta med 🙂

  • pelle-surf

    Medlem
    22 oktober, 2012 vid 19:43

    Kiteboarding club el gouna har en cam riktad ut över spoten http://elgouna.kiteboarding-club.com/de/das_bietet_dir_die_station/wind_webcam_und_tide/webcam/ Den visar ju så klart bara aktuella förhållande, och det ser ut att ha varit dåligt med vind sista veckan, men det är många som har kört tidig morgon då det varit ca 8 m/s. Får hoppas det ökar på lite framåt.

  • svinet

    Medlem
    23 oktober, 2012 vid 15:42

    Tack för infon. Då får det bli det sista alternativet med Egypten 🙂

  • kitekatapult

    Medlem
    6 januari, 2013 vid 10:43

    Ska åka med Fritidsresor till Soma Bay i mars. Klarar man sig med shorts o rashguard då?
    Vi ska bo på Caribeen World Resort. Undrar om någon känner till närmaste kitecenter till det hotellet?
    Har bara kitat sen i juli förra året o hoppas få en riktigt bra träningsvecka med plattvatten 😉

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing En vecka i november, var?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.