Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › En ventil-systemet
-
En ventil-systemet
Publicerad av anonym-anvandare på 27 januari, 2004 vid 22:29Är det bara slingshot som kommit med det systemet än? tänkte ju precis börja kolla efter en ny kite att investera i inför sommaren, detta system verkar ju helt underbart…
cortex svarade 20 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Det är det ; ) speciellt när man har tillgång till kompressor…
Hahah äntligen har vi fått kitea lite ; ) snart kanske det blir tid över och leta upp kameran oxå
//Pan
-
Det är bättre än underbart då du desutom har manometer på pumpen och backventil.Att kitesen sen är snabba,lätta och stabila gör det till ett lätt val,eller?
Peter
Långens kite & Badtunnor -
kan väl kvitta, går ju inte snbbar eatt pumpa för det och smäller den måste man byta hela istället för en liten bladder…
-
Hehe, nej alla bladdersarna är oberoende av varandra… trodde du att slingslut inte tänkte på det?
-
Nope, smäller en bladder så byter/lagar du bara en bladder. Smäller leading-edge så byter/lagar du bara den. Dvs ingen skillnad mot andra LEI’s.
På LEI-marknaden så tycker iaf jag att SS Fuel är den “smidigaste” draken att komma ut på vattnet med just p.g.a one-pump.
Sedan väntar iaf jag med spänning på SS’s nya bom och spinning-leash som det börjar ryktas om… den nuvarande bommen och depower-cleaten gillar iaf inte jag.Å andra sidan är FS-foilar det allra smidigaste, då slipper man ju pumpa överhuvudtaget och inte finns det några bladders som kan läcka heller.
/Kaj(Tech)
-
Allvarligt talat, vem fan bryr sig om alla gadgets gossarna sätter på sina kajtar??? Det spelar ju ingen roll om den är lätt att blåsa upp (Slingshot), lätt att vattenstarta (Cabrinha) eller wahtever feature kajten har om man inte trivs med den när man kör. Man kan inte låta lathet komma före det som verkligen gäller. Nu säger jag inte att SS eller Cabrinha gör sketkites, jag är väldigt förtjust i mina BT: Nitros, och SS-killarna verkar också vara nöjda, men va fan gossar… Testa i luften!!!!
-
Håller med om att man ska testa i luften, gillar man inte kiten så spelar det ingen roll om den kan sjunga, dansa och koka kaffe.
Å andra sidan tycker iaf jag att det ska vara smidigt och lätt att komma igång och packa ihop sina grejer. Framförallt på vintern när det är 15 minusgrader och blåser 10 m/s. Jag *lovar* att det påverkar ditt helhetsintryck av dagen om du ska stå och pumpa upp femtielva bladders med stelfrusna ventiler i dessa förhållanden.
Finns det två lika sköna kites som man gillar att köra på så varför inte välja den som också är smidig att rangera på backen?
/Kaj(Tech)
Logga in för att svara.