Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing En vilsen själ…

  • En vilsen själ…

    Publicerad av flirrrt på 11 juni, 2007 vid 09:49

    .. har gett sig in i kitesnåret och vill komma igång med surfingen i sommar. Jag har lovat att sätta ihop ett nybarjarpaket åt honom snarast, och vänder mig därför till er som vill byta upp er inför sommaren.

    Kite har vi fixat, det vi söker är:

    Lättvindsbräda, tålig som fan. Killen väger ca 65kg, och kommer köra med en 15m2 mestadels lättvind. Finns det heelstraps (eller vad de nu kallas) på padsen är dett en klar fördel.

    Sele, gärna med handtag på ryggen i stil med Mystics. Midjesele ska det vara, i storlek M – L.

    Behöver iten vara nyaste prylarna elelr bästa skicket, killen ska bara komma igång nu och leka lite. Budget ligge på 1k-1,5k för bräda, och 500 för sele. Gärna i göteborgsområdet, annars kommer jag troligen ta mig till helsingborg i helgen.

    Alla förslag välkomnas! Lägg ett pm till mig

    kasimir svarade 17 år sedan 8 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • milkman

    Medlem
    11 juni, 2007 vid 10:02

    Pro-Limit kitewaist Pro, användt två gånger (bytte modell). erbjuds för 500 pix. Måste skickas dock, porto går nog på 50kr. maila om du vill ha den. jens@kitekraft.se

    c0ec1ec71e5f22c9e175690fd31a32d9.jpg

  • flirrrt

    Medlem
    11 juni, 2007 vid 17:15

    Tack för svaret milkman, ska kolla med honom så hör vi av oss sedan.

    Ingen som har en bräda de vill bli av med?

    Nu är det en kvällssession som gäller 🙂

  • skotten

    Medlem
    11 juni, 2007 vid 23:14

    hmm I have a few boards in the shop, but they are around 130×40… its pretty wide, so its ok for light wind and wakestyle.

    There is a split opinion on the whole light wind board thing… while a nice big board helps you get riding faster, it kinna holds you back after two or three months. Anyway, they are there if you want them, prices from 3500 used to 5500 new (prices between as well).

    Take a look at the mystic harnesses as well, they aint cheap, but everyone that has tried one, stands by it with a shotgun afterwards.

    Kiteboarder Love, Take it easy.

  • hengo

    Medlem
    12 juni, 2007 vid 21:16

    Darkrider selen från Mysic är sjukt grymt har haft min i typ 4år nu och den håller än. Som skotten skrev är den lite dyr men det är det värt

  • pepa

    Medlem
    13 juni, 2007 vid 14:57

    Cabrinhasele ftw. Har haft min i 23 år nu.

  • milkman

    Medlem
    13 juni, 2007 vid 17:41

    @skotten 389700 wrote:

    Take a look at the mystic harnesses as well, they aint cheap, but everyone that has tried one, stands by it with a shotgun afterwards.

    Many kitemanufacturers make crap harnesses. It feels like they rehash the customer to buy expensive garbage since they are noobs who trust their instructor and the brand. Cxxxxxxa and Pxxxr-Lxxn, for example. All non manufacturors that I have tried feel great and prolly work great, Mystic, Pro-Limit, Pat-Love are some examples. (OR Session är undantaget som bekräftar regeln, så slipper du säga det Walle :))

  • pepa

    Medlem
    13 juni, 2007 vid 18:29

    Jag säger det igen, Cabrinha gör feta selar. No BS.

  • matthias

    Medlem
    13 juni, 2007 vid 18:38

    jag gillar min sele som fan, genomtänkt och skön, med inbygda quick release’s där man fäster leashen. Enda e väl att jag skulle vilja ha ett sånt “spänne” som mystiq och pat love har som gör att man kan lossa hela kroken utan att dra ut hela bältet. Förmodligen är LFs ju dock mest pimpad av dom alla, och de e ju de som räknas.

  • pepa

    Medlem
    13 juni, 2007 vid 18:52

    Nä fy fan för såna spännen! Har testat och alldeles för mycket crap på skiten. Typ som bowkites 😀

  • walle

    Medlem
    13 juni, 2007 vid 19:00

    @Milkman 390080 wrote:

    Many kitemanufacturers make crap harnesses. It feels like they rehash the customer to buy expensive garbage since they are noobs who trust their instructor and the brand. Cxxxxxxa and Pxxxr-Lxxn, for example. All non manufacturors that I have tried feel great and prolly work great, Mystic, Pro-Limit, Pat-Love are some examples. (OR Session är undantaget som bekräftar regeln, så slipper du säga det Walle :))

    tack! 😉

  • kasimir

    Medlem
    13 juni, 2007 vid 19:09

    @Milkman 390080 wrote:

    Many kitemanufacturers make crap harnesses. It feels like they rehash the customer to buy expensive garbage since they are noobs who trust their instructor and the brand. Cxxxxxxa and Pxxxr-Lxxn, for example.

    Efter incidenten med Hindenbur har dem faktiskt skärpt sig lite

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing En vilsen själ…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.