Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Enkel lösning för stenig strand

  • Enkel lösning för stenig strand

    Publicerad av douglas-l på 29 maj, 2010 vid 16:38

    Skönt att slippa stukade tår och dingade grejer. Enkelt fixat med industrigummimattor, rutjärn och buntband. När vintern kommer är det bara att lyfta upp hela klabbet.
    //Douglas

    andreas-t svarade 13 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • charlieb

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 17:51

    Bara att rulla ihop och lägga på biltaket och ta med till nästa ställe.

  • x186

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 17:57

    hmmm vad gör du om du stannar till på ett annat ställe under surfets gång då ????? hahahahah kanske e läge att åka båt i stället så slipper du lite små sten på fötterna ……

  • oscar

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 21:22
    X186;614468 wrote:
    hmmm vad gör du om du stannar till på ett annat ställe under surfets gång då ????? hahahahah kanske e läge att åka båt i stället så slipper du lite små sten på fötterna ……

    Roxens steniga hala strand påminner rätt mkt om Pozo eller Trollskogen. Inte så kul utan skor…mattan funkar faktist skitbra de där sista metrarna när man måste bära grejerna upp ur vattnet.

  • skate_1_boy

    Gäst
    29 maj, 2010 vid 22:49

    Vart får man tag på dessa gummimattorna?

  • dude

    Medlem
    30 maj, 2010 vid 15:46

    ja, var får man tag på dessa mattor. jag har köpt på jula och något annat ställe tror jag och där kostade en dryg kvadratmeter ca tre hundra spänn. Hur mycket skulle inte en sån här stor matta kosta med det kvadratmeterpriset?! Var får man tag på dessa storlekar till bra pris som jag antar du menar? Jag skulle verkligen uppskatta att få veta 🙂

  • skate_1_boy

    Gäst
    30 maj, 2010 vid 17:37
    dude;614585 wrote:
    ja, var får man tag på dessa mattor. jag har köpt på jula och något annat ställe tror jag och där kostade en dryg kvadratmeter ca tre hundra spänn. Hur mycket skulle inte en sån här stor matta kosta med det kvadratmeterpriset?! Var får man tag på dessa storlekar till bra pris som jag antar du menar? Jag skulle verkligen uppskatta att få veta 🙂

    Ja, precis det jag menar!

  • douglas-l

    Medlem
    30 maj, 2010 vid 19:04

    Hej, vi beställde via en vanlig golvfirma…tror leverantören i nästa steg hette PG eller PJ någonting. Måtten var 100×150 men fanns både större och mindre format. Kostnad 380 kr + moms per st.
    //Douglas

  • olandersson

    Medlem
    30 maj, 2010 vid 20:14

    Det finns såna där våtdräktskor att köpa för en 2-3 hundra spänn, är även lätta att ta med mellan seglingarna. De är ändå ett måste på vår och höst/vinter pga kyla.

    ett billigare alternativ en de där mattorna i alla fall.

  • fredrique

    Medlem
    30 maj, 2010 vid 20:35
    OLANDERSSON;614664 wrote:
    Det finns såna där våtdräktskor att köpa för en 2-3 hundra spänn, är även lätta att ta med mellan seglingarna. De är ändå ett måste på vår och höst/vinter pga kyla.

    ett billigare alternativ en de där mattorna i alla fall.

    word,.

  • eldgris

    Medlem
    30 maj, 2010 vid 20:58

    Det skulle vara obligatoriskt med sådana mattor på alla stenstränder. Skor är som kondom för känslan och man får inte könssjukdomar om man kör utan, tror jag.

  • andreas-t

    Medlem
    1 juni, 2010 vid 11:38

    På Conca Windsurf-centret i Torbole, Gardasjön, har de en bred ramp av sådana gummimattor ovanpå kraftigt metallgaller. Syns på bilden här: http://www.windsurfconca.com/centro_conca_windsurf.html
    Klart bekvämt att starta från och landa mot! Det går både att starta och landa utan att behöva kliva i vattnet… 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Enkel lösning för stenig strand

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.