Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Erfarenhet av GoPro – garantiärenden.

  • Erfarenhet av GoPro – garantiärenden.

    Publicerad av r1k på 11 augusti, 2013 vid 14:08

    GoPro mounten bröts av och trillade ner i havet.

    Någon som haft erfarenhet av garantiärende med liknande fall?

    Använd 2 gånger, man tycker att hållaren borde hålla för lite mer än någon timma på vattnet.

    Tack!

    brakis svarade 10 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • maglu

    Medlem
    11 augusti, 2013 vid 16:49

    Tror nog man förväntas avända säkerhetslina. Men rent allmänt har jag fått ok service av gopro, även om jag fick förklara mina problem typ 5 gånger. Fick sen kameran utbytt pga funktionsproblem

  • antizzz

    Medlem
    11 augusti, 2013 vid 16:51

    Mitt mount bröts av när jag körde i vintras, Jag mailade deras support och beskrev felet samt skickade in bilder på den trasiga armen.
    Dom skickade nya delar till mig utan ifrågasätta något.

  • pjoter

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 09:09

    samma erfarenhet som tidigare. Byttes utan problem.

    Dock är jag ytterst tveksam över deras kvalitet. Många har pajat fästen utan någon större misshandel och min liksom många andras kameror har haft en riktigt usel kvalitet med glappande kontakter och knappar, glapp vid batteri mm.

  • skanepaul

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 17:18

    Försvann kameran?

    Tror tyvärr inte du får nån ny kamera dock.

  • r1k

    Medlem
    9 januari, 2014 vid 08:20

    Hej, sen update.

    Ja den försvann, försökte med butiken och svenska återförsäljaren men fick nej.

    Kontaktade nu till slut Gopro och för att lysa lite hopp till dem som varit med om / kommer få uppleva liknande händelse. Dom skickar en ny kamera till mig.

    Se till att spara serienumret, kvitto och boxen med alla tillbehör.

    Kan ju vara i kombination att gopro black+ släpptes för några månader sedan och dom har en massa black på lager. Men iallafall försök med goppro’s internationella support om erat fäste bryts utan anledning.

    Happy times!

  • brakis

    Medlem
    17 januari, 2014 vid 11:06

    Jag har knäckt två fästen, när jag gjort kiteloop och satt hårda landningar, båda gångerna med kameran monterad på brädan. Ganska förståeligt, stor kraft och hård impuls när man slår i vattnet. Har inte tyckt det beror på produktfel, utan snarare tolkat som att kameran ska sitta på kroppen, eller på linorna istället…

  • solomin

    Medlem
    18 januari, 2014 vid 19:27

    Har också provat att montera kameran på brädan, fästet höll ca 2 minuter. Plasten är av en kvalitet som inte håller för dylikt. Fick nytt fäste då jag hade leach på kameran.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Erfarenhet av GoPro – garantiärenden.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.