Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Erfarenhet av kiteboardingstore.eu

  • betbangan

    Medlem
    9 juli, 2010 vid 09:31

    Köpte en drake från dem i höstas. Funkade kanon!

  • richard-m

    Medlem
    9 juli, 2010 vid 12:02

    Support your local surfshop…

  • r1k

    Medlem
    9 juli, 2010 vid 13:33

    Tänker inte betala nästan 30 tusen för två kompletta kites. Det är vansinne. Så tyvärr….

  • sourra

    Medlem
    9 juli, 2010 vid 14:34

    Ett alternativ är ju att utnyttja den svenska byteshetsen och köpa bättre begagnat

  • milkman

    Medlem
    9 juli, 2010 vid 16:05

    Är det någon som tar så mycket betalt för två kompletta kites i Sverige?
    Då kanske du ska överväga ett annat märke / butik som alternativ också.

  • hagakitesurf-se

    Medlem
    9 juli, 2010 vid 19:33

    Jag kan fixa 2st kite + bräda för under 23 000:-

    http://www.hagakitesurf.se/produkter.html
    Slingshot RPM 2010 + Crazy Fly Bräda

    Sveriges mest prisvärda startpaket, kiten funkar grymt till nybörjare och du kommer aldrig växa ur den.

    Hör av dig så gör vi upp en bra deal!

  • r1k

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 10:58
    Milkman;620376 wrote:
    Är det någon som tar så mycket betalt för två kompletta kites i Sverige?
    Då kanske du ska överväga ett annat märke / butik som alternativ också.

    Mjaaaaa, C skall jag ha ;). Och butik / märke är ingen mening jag drar upp här.

    Låt mig handla från utlandet nu, hamnar under 17 papp för 2 nya c kites. Perfekt. Märke skriver jag inte av respekt för den lokala handeln 😉

    ……

    Tack för erbjudandet om RPM:en, kör bara C 🙂

    Hållt på sen 2003, så fattar inte varför du förutsätter att jag är en nybörjare hehe.

  • georgi

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 11:43

    Här kan man fynda!

    http://www.kite-shops.com/kiteshops/country/Germany/

    Håller med RIK, Helt galet att köpa en kite för 10-15000 kr st när det går att fixa samma till ett betydligt billigare pris utanför Sverige men inom EU.

    Sedan kan man ju alltid köpa förra årets modeller (nya) för cirka 50 % av ordinarie priser utomlands 🙂

    Har fått känslan av att de svenska priserna har ökat i jämna steg samtidigt som populariteten för sporten ökat de senaste åren… Kanske har jag fel, lr?

  • pjoter

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 11:51

    Tycker mer priserna har stått relativt stilla. När jag först kollade på kitesurfgrejer -02 låg ett paket över 10kkr, idag 8 år senare ligger det några tusen uppåt. Inflation kallas det visst……

  • r1k

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 12:03
    pjoter;620632 wrote:
    Tycker mer priserna har stått relativt stilla. När jag först kollade på kitesurfgrejer -02 låg ett paket över 10kkr, idag 8 år senare ligger det några tusen uppåt. Inflation kallas det visst……

    När allting är nytt är det dyrare. Kallas tydligen konkurrens och utveckling har jag för mig…

  • georgi

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 12:12

    Ja, kanske inom en tio års period, men har svårt att tro att inflationen pressat upp priserna så mycket inom de 4 år jag varit aktiv…

    I vilket fall som helst så finns samma kites billigare utomlands…

  • pjoter

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 13:23

    r1k, hehe, så du menar att en tv var dyrare på 60 talet än nu? Eller att en bil 1920 kostade 200 000:-? 🙂

    Jag tycker de flesta märken har hållt priserna rätt bra, Det som skapat störst svängningar är dollarns och även eurons upp å nergångar.

    Personligen tycker jag vi har rätt bra kiteprylspriser i sverige. Var nyss med å köpte bilstereoprylar från USA och där slutade det på ca halva priset mot här. inklusive frakt och tull. Då snackar vi inräknat typ 60kg frakt som utgjorde ett antal procent av priset.

    Men som alltid är det upp till var och en, fördelen med att handla lokalt är att man kan testa grejerna och får service om något händer, nackdelen blir att du faktiskt måste betala för någons tid. Nog för att det är kul å dema å kränga kiteprylar men lite jobb är det också.

  • r1k

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 13:53

    Pjoter, min vän.

    Nu behöver du inte jämföra med priser på 1920 talet. Vi kan ju hålla oss till realistiska argument. Konkurrens bidrar till prissänkning. Tror ingen har missat det.

    Perfekt att du handlat från USA.

    En liten historia:

    Lars skulle köpa en produkt. Produkten var 30 – 45% dyrare i Sverige. Lars bestämde sig då för att köpa från utlandet och få den hemskickad till dörren. Lars blev glad och sparade tusenlappar.

    P.S Det enda jag ville veta var om någon hade köpt från sidan innan.

  • acemattias

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 17:27

    Stöd Svensk industri!

    Är det Made in China, köp där det är billigast och lägg det du sparar på Svensk industri.

    Är för dyrt, köp alternativa märken så det blir fart på konkurensen.

    Trots inflationen borde drakarna blivigt billigare jämfört med några år tillbaka.

    Eftersom sporten växt extremt så har produktionsvolymena också gjort det = betydligt lägre tillverkningspris per enhet.

    Men det betyder inte att återförsäljarna fått bättre marginaler, det är tillverkarna själva som tjänar mer och en större del av kakan än tidigare går till tex sponsring/reklam.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Erfarenhet av kiteboardingstore.eu

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.