Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Erfarenhet Switchblade i Stockholm

Taggad: 

  • Erfarenhet Switchblade i Stockholm

    Publicerad av elfuego på 11 juni, 2013 vid 08:50

    Efter att ha letat begagnad Cabrinha Switchblade 12a under vintern utan att hitta en vettig deal tror jag nu att det blir till att beställa en helt ny. Eftersom switchen även säljs som 11a så har jag börjat tveka lite nu gällande vilken storlek jag ska köpa. Därför efterlyser jag rekommendationer gällande just Switchbladen från er som har erfarenhet. Jag väger 85 kg med våtdräkt och sele och kommer mestadels köra i Stockholm. Jag kommer även att åka någon vecka till västkusten eller Gotland varje år. Vilken storlek ska jag välja för att få flest dagar på vattnet?

    Har en 7,5 kvm att komplettera med men kommer inte att fylla ut med en tredje drake de närmsta två säsongerna. Borde kanske tillägga att det är en ny drake från förra säsongen som jag tittat på, vet inte hur mycket som skiljer från årets modeller.

    Tacksam för hjälp 🙂 

    mr_steel svarade 10 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • debkausf

    Medlem
    13 juni, 2013 vid 20:26

    12:a helt klart.

  • mr_steel

    Medlem
    14 juni, 2013 vid 07:14

    Jag kör 11an från 5-15ms med stor å liten bräda å jag väger lika mycket.
    Mina tjocka kompisar som väger mellan 90-100 kör 12or.

    Men förstås har du en liten så funkar det kanske bäst med 12an.

    Switchen har ett grymt vindrange!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Erfarenhet Switchblade i Stockholm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.