Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erfarenheter av stroppar

  • Erfarenheter av stroppar

    Publicerad av fjant på 29 mars, 2003 vid 19:16

    Tja. Tänkte byta ut mina sunkiga Fanatic stroppar till något bättre. Pga. av stora fötter och tjocka vinterskor så måste stroppen kunna bli betydligt större än fanatics sunk. Har kollat lite på Da Kine’s “Core Contour System” och de verkar ju bra. Någon som har koll på om de kan bli lite större. Jag har andra Da Kine stroppar (vet ej vad de heter) på min vågbräda och de är tillräckligt stora.

    /Fjant

    poppo svarade 21 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 mars, 2003 vid 07:49

    Da Kine rules när det gäller tillbehör, jämfört med NP sladdriga stroppar.

  • ola_p

    Medlem
    30 mars, 2003 vid 08:22

    Ja, storleken borde inte vara ngt problem. Jag har typ tre-fyra hack till att ge på varje stropp, och kör med FETA vinterskor(gul) och strlk 43… Skönaste stropparna jag testat…

  • jofiwa

    Medlem
    30 mars, 2003 vid 15:26

    Vilka egenskaper är viktiga när det gäller stroppar? Alltså vad är det som gör bra stroppar bra?

  • skarabe

    Medlem
    31 mars, 2003 vid 12:17

    Jag kör Da Kine vario. De är sköna och har hållt skitlänge – riktigt nöjd med dem.

  • zehlertz

    Medlem
    1 april, 2003 vid 11:31

    Jag har alltid köp stroppar ur SP’s fyndhörnor…känns dom lite konstiga i början får man vänja sig…

    känns bättre för ekonomin att få tag i en uppsättning för ca 150-200 spänn än betydligt mer för nya

  • poppo

    Medlem
    1 april, 2003 vid 13:45

    Da Kine Core Contour är överlägset bäst. Lätta, står upp jämnt, lätta att komma i & ur, mycket bekväma. Enda lilla nackdelen är att de kan vara lite svåra att komma ur om man seglar med skor i luriga manövrar som vulcanon. Men det är alla stroppar – Barfota rules!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erfarenheter av stroppar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.