Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erfarenheter av Surfsideproperties i Sydafrika

  • Erfarenheter av Surfsideproperties i Sydafrika

    Publicerad av tiki på 1 december, 2006 vid 16:25

    Vi är ett gäng grabbar som ska hyra ett hus en månad i Sydafrika av ett företag som heter Surfsideproperties från mitten av december till mitten av januari. För ett par veckor sedan la vi en handpenning på en tusenlapp per skalle – alltså 8000 tusen.

    Nu vill dom ha hyran insatt på konto ca 10 dagar innan vi anländer. De vill undvika cash eller check på plats. Till bilden hör att vi kommer dit sent på en söndag kväll.

    Gänget som ska åka kommer att snacka ihop oss under helgen om hur vi gör. Det vore ändå intressant att höra om någon tidigare haft med dessa att göra. Är de pålitliga? Handpenningen borde räcka för åtminstone en natt tycker jag så löser man det på plats under första dagen.

    Vore bara tacksam för någon synpunkt.

    /Jonas

    imported_borje svarade 17 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • bjornen

    Medlem
    1 december, 2006 vid 16:36

    Handpenningen är ju precs det du talar om, den ska ju täcka eventuella kostnader för dom om ni inte skulle dyka upp ! Man betalar ju inte handpening + hyran i förskott. Hmmm tror det är bra att ni kollar här…

    //Björn

  • zoffe

    Medlem
    1 december, 2006 vid 16:38

    Kan va lite farligt,men man måste nog lita på dom.Har dom någon hemsida för att jag skulle vilja kålla lite hus planerar att dra nästa år.Annars åk ner och ta en nat på vandrarhem,men det är ju jobbigt.

  • imported_borje

    Medlem
    1 december, 2006 vid 17:27

    Sök på företaget på ex. google och se om du hittar info eller trådar på något forum. När vi åkte till SA förra året tror jag vi satte in 50% i förskott. De verkar vilja ha en hel del pengar innan man anländer i det landet. Bättre i år då vi drar till Kap Verde, där behövde vi inte lägga en enda krona 🙂
    Snart drar vi, faaaaaaaaaan va gött!

  • herodude

    Medlem
    1 december, 2006 vid 21:04

    hmm hjälper inte dig så mycket, men på boendet vi har på maui i vinter/vår vill de ha hälften i förskott med….

  • mawione

    Medlem
    1 december, 2006 vid 22:01
    Borje wrote:
    Sök på företaget på ex. google och se om du hittar info eller trådar på något forum. När vi åkte till SA förra året tror jag vi satte in 50% i förskott. De verkar vilja ha en hel del pengar innan man anländer i det landet. Bättre i år då vi drar till Kap Verde, där behövde vi inte lägga en enda krona 🙂
    Snart drar vi, faaaaaaaaaan va gött!

    Jag är nyfiken på Kap Verde. Återkom med en rapport när ni varit där. Hur länge ska ni vara där? Åker ni med Fritidsresor eller har ni arrangerat det själva?
    /Magnus

  • tiki

    Medlem
    2 december, 2006 vid 07:47

    Tack för synpunkterna. Jag ska googla lite om dem. Kanske går det att förhandla till oss en något tryggare deal?

    Bästa/Jonas

  • imported_borje

    Medlem
    2 december, 2006 vid 10:57

    Ska vara där 4,5 veckor så vi har löst allt själva. Vi kommer skriva dagbok på min hemsida om de bara har hyffsad internetanslutning.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erfarenheter av Surfsideproperties i Sydafrika

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.