Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erfarenheter Gunsails Flash?

  • Erfarenheter Gunsails Flash?

    Publicerad av gustav1980 på 8 maj, 2008 vid 07:10

    Är ute efter freeridesegel med fartinriktning. Vet ju att NP Hellcat och Simmer X-type 2 är populära men såg även att Gun “Flash” har samma användningsområde. Dessutom till lägre pris.

    Erfarenheter av Flash, någon?

    Knatte svarade 16 år sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • glader

    Medlem
    8 maj, 2008 vid 21:13

    Det var ju klent med gensvar Gustav, så jag försöker bidra med ett halmstrå.

    Det var just en test av Flash som fick mig att få upp ögonen för Gun. Har inte testat Flash men ägt tre Booster (föregångaren till Canonball). Jag var extremt nöjd med dessa segel. Mycket sköna, snabba och billiga (speciellt om man vill ha toppkvalitetmaster till). Köpte direkt från Tyskland och det har alltid fungerat perfekt. Butiken i Stora Höga har gott rykte.

    Om du vill ha freeride med fartinriktning hade jag nog sneglat på Escape, beroende på din nivå och ambition förstås.

  • gustav1980

    Medlem
    9 maj, 2008 vid 13:15

    Mmm, men det där med cambers känns lite läskigt. Så Flash får nog duga…
    Ja, klent med synpunkter. Och folk kan inte ens skylla på att de är på vattnet… 🙂

  • tim-eriksson

    Medlem
    9 maj, 2008 vid 13:36
    Gustav1980;464288 wrote:
    Mmm, men det där med cambers känns lite läskigt. Så Flash får nog duga…
    Ja, klent med synpunkter. Och folk kan inte ens skylla på att de är på vattnet… 🙂

    varför negativt till cambers? Jag är nybörjare och sätter inte gipparna än men jag kör med cambers från första dagen jag surfade. Aldrig dragit rigg.

    Nya segel med 2 mini cambers kan inte vara alls jobbiga att rigga jämfört med de segel jag har kört med.

    Ska det vara ska det va. Tycker du ska köpa med cambers, ser inte någon nackdel i det direkt. Lite tyngre att vatten men det är inte något större problem.

  • Knatte

    Gäst
    9 maj, 2008 vid 17:07

    @Gustav1980 464288 wrote:

    Mmm, men det där med cambers känns lite läskigt. Så Flash får nog duga…
    Ja, klent med synpunkter. Och folk kan inte ens skylla på att de är på vattnet… 🙂

    Tror inte du behöver vara rädd för två små cambers i ett segel. Om du inte tänker segla vågor eller freestyle segling, så vinner du på att ha cambers i seglet om du vill få lite fart i grejerna.
    Visst är det lite bökigare att rigga, men absolut inga större problem, men stabiliteten och seglets vindområde uppväger de 2 minuterna extras riggningstid.

    Har själv två stycken Booster med 3 cambers och som föregående talar säger, kanonsegel för dessa pengarna:smile:

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Erfarenheter Gunsails Flash?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.